یکشنبه 14 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگداشت سوّمین سالگرد آغاز جنبش آزادی‌خواهی و سبز ایران در هامبورگ

بیست و دو خرداد آرام آرام از راه می‌رسد، سوّمین ۲۲خردادی که سرآغاز حوادثی تلخ شد که هنوز پس از ۳ سال حتا کمی‌ از تلخی‌ آن وقایع کاسته نشده است! هنوز مادران ایران داغدار زیباترین گًل‌های وطن هستند که پس از ۲۲خرداد کفّ خیابان‌ها یا در سلول‌های وحشت بار کهریزک و اوین پر پر شدند! هنوز صد‌ها دانشجو، وکیل، روزنامه نگار، فعال کارگری یا فعال حقوق بشری و سیاسی به جرمِ آزادی خواهی‌ پشت میله‌های زندان بسر میبرند و صدها ایرانی مجبور به ترک وطن شده و در غربتند!

۲۲خرداد همچنین یاد آور "انتخابات" است! انتخاباتی که یک بار دیگر با کودتای رژیم مستبد حاکم به "انتصابات" بدل شد و امید ملت ایران برای مشارکت سیاسیِ حداقلی در سرنوشت کشور به امیدی واهی!

آیا جز این است که "انتخاباتِ آزاد" تنها نماد مردم سالاری و راه انتقال سالم قدرت بین نمایندگان برگزیده مردم است؟ آیا یک انتخابات سالم بدون فضای باز سیاسی برای تبلیغ احزاب مختلف تحقق‌ پذیر است؟

آری، پاسخِ این سوالات مطالبات ماست! ما انتخاباتی آزاد در فضای باز سیاسی میخواهیم!

از این روی و برای قدم نهادن در راه رسیدن به این مطالبات، گروه ۲۲خرداد از همهٔ ایرانیان آزادی خواه، با عقاید سیاسی و حزبی متفاوت، دعوت به عمل میاورد که در روز ۹ جون گرد هم آییم و با بحث و گفتگو پیرامون راه کارهای گوناگون رسیدن به ایرانی‌ آزاد، فضایی باز و دمکراتیک را برای مشارکت سیاسی احزاب و گروه‌های مختلف به نمایش گذاریم!

باشد که روزی در ایرانی‌ آزاد و آباد بستری برای این فضای باز سیاسی فراهم باشد و همهٔ احزاب و عقاید حق وجود و فعالیت سیاسی و مشارکت در سرنوشت وطن را داشته باشند! به امید ایرانی‌ آزاد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غرفه‌های بحث و گفتگوی آزاد با حضور:

سازمان فدائیان خلق ایران - اکثریت
سازمان‌های جبهه ملی‌ ایران در خارج از کشور
سازمان جمهوری خواهان ایران
حزب مشروطه ایران - لیبرال دمکرات - شاخه هامبورگ
همایش ایرانیان هامبورگ
حامیان مادران پارک لاله در هامبورگ
انجمن حقوق بشر و دموکراسی هامبورگ
انجمن ایده خوب ما
گروه ۲۲خرداد – هامبورگ (حامیان جنبش سبز)


گروه‌ها و احزاب دیگر که تمایل به شرکت در این غرفه‌ها را دارند لطفا با گروه ۲۲خرداد تماس حاصل فرمایند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016