شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نان گران شد


خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ همانطور که پيش‌بينی می‌شد، در پی بالارفتن قيمت گندم، افزايش قيمت نان نيز در برخی استانهای کشور کليد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بعد از افزايش ۲۹ درصدی قيمت هر کيلو گندم فرايند تعيين قيمت جديد نان در استانهای کشور آغاز شده و تاکنون در چند استان قيمت نان افزايش يافته است.

از جمله مديرعامل شرکت خدمات بازرگانی و اداره غله منطقه ۷ کشور از افزايش ۳۰ درصدی قيمت نان در استان گيلان خبر داد. به گفته رمضان کامران‌پی تصميم‌گيرنده اصلی درباره افزايش قيمت نان در استان گيلان استانداری اين استان بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين حال ناصر رحيمی - معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد، نيز افزايش قيمت نان در اين استان کشور را تائيد کرده و دليل اين افزايش را ناشی از افزايش دستمزد کارگران و آرد دانست.

در همين حال پيش‌بينی می‌شود قيمت جديد نان در استان تهران نيز طی هفته پيش رو اعلام شود. در اواخر هفته‌ای که گذشت، جلسه برگزار شده در استانداری تهران درباره تعيين قيمت جديد نان نتيجه‌ای در بر نداشت.

براساس اظهارات مديرعامل شرکت بازرگانی دولتی ايران، افزايش قيمت گندم از ۱۵ خرداد ماه اجرايی شده است. عباس قبادی اعلام کرده که قيمت فروش گندم، اعم از توليد داخل يا وارداتی، توسط شرکت بازرگانی دولتی ايران به کارخانه‌های آرد‌سازی و ساير متقاضيان به ازای هر کيلوگرم گندم معمولی ۴۶۵۰ ريال و گندم دوروم ۴۸۵۰ ريال تعيين شده است. قيمت هر کيلو گندم پيش از اين حدود ۳۶۰ تومان بود که با توجه به مصوبه جديد دولت اين قيمت حدود ۲۹ درصد افزايش يافته است.

کارگروههای استانی درباره قيمت آرد و گندم هر استان تصميم‌گيری می‌کنند. در مورد قيمت نان هم استانداريها تصميم‌گيرنده هستند. پيش‌بينی کارشناسان اين است که قيمت نان بعد از افزايش قيمت گندم به طور متوسط بين ۲۰ تا ۲۵ درصد افزايش يابد که البته اين افزايش می‌تواند در هر استان با استان ديگر متفاوت باشد.

به گفته دبير اتحاديه سراسری توليدکنندگان و صادرکنندگان نان، قيمت آرد سهمی ۷۰ درصدی در هزينه تمام شده توليد هر قرص نان داشته و توليدکنندگان نان بعد از افزايش قيمت گندم و آرد با توافق سازمان حمايت حقوق مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان، قيمتهای خود را افزايش خواهند داد. البته اين افزايش منوط به اتمام ذخيره گندم فعلی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016