شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار هاديانفر: تعداد کل کاربران استفاده کننده از VPN (فيلترشکن) بين ۲۰ تا ۳۰ درصد است

خبرگزاری فارس: رئيس پليس فتا گفت: در حمله به سايت وزارت نفت ۲ IP آمريکايی شناسايی شد که آمريکا بايد هويت اين IP ها را به ايران معرفی کند تا معلوم شود توسط چه کسانی حمله سايبری عليه کشورمان صورت گرفته است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سردار سيدکمال هاديانفر رئيس پليس فتا در حاشيه ششمين اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی و نمايندگان وزير در هيئت‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها که در شهر مشهد مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اينکه برخی از سايت‌های اينترنتی مستهجن و برخی ديگر عناد رسمی با نظام جمهوری اسلامی دارند، گفت: نظام به لحاظ مصلحت مردم و ممانعت از فروپاشی بنيان خانواده، کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ به رياست دادستان کل کشور، وظيفه فيلترينگ را بر عهده دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ارائه بسترهای عبور دهنده از فيلترينگ، افزود: از طرف ديگر دشمن بسترهای VPN را در پروتکل‌هايی به صورت رمزنگاری از پشت فيلترينگ عبور داده و اين VPN‌ها را به صورت رايگان و يا با نازلترين قيمت در اختيار کاربران قرار می‌دهد.

رئيس پليس فتا به مردم توصيه کرد که مطلقا از VPN استفاده نکنند چراکه وقتی از VPN استفاده شود، اطلاعات کاربر رمز نگاری ‌شده و بر روی سرور ارائه دهنده VPN قرار می‌گيرد و صاحب سرور به راحتی می‌تواند از تمام اطلاعات کاربر سوء استفاده ‌کند.

هاديانفر تعداد کل کاربران استفاده کننده از VPN را بين ۲۰ تا ۳۰ درصد دانست و افزود: در آخرين جلسه‌ای که در کميسيون مصاديق برگزار شد، قرار بر اين شد که کميسيون ساماندهی VPNها تشکيل ‌شود.

وی با بيان اينکه VPN به ۲ دسته قانونی و غيرقانونی تقسيم می‌شوند، اظهار داشت: به عنوان مثال هواپيماهايی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و بانک‌ها از VPN استفاده می‌کند؛ وظيفه کميسيون هم اين است که بر VPNهايی که مجوز دارند نظارت کند و VPNهای غيرمجاز را مسدود کند.

رئيس پليس فتا کشور افزود: آئين‌نامه اجرايی اين کميسيون درحال آماده سازی است تا کسانی که خواهان VPN مجاز هستند بتوانند با مراجعه به وزارت فناوری اطلاعات از VPN مجاز استفاده کنند.

هاديانفر درخصوص ويروس‌های رايانه‌ای که برای سازمان‌ها و نهادهای مهم کشور طراحی شده‌اند، گفت: پس از کشف ويروس "استاکس نت" بر شدت حملات سايبری نسبت به ايران زياد شده است که با توجه به تمهيداتی که در کشور صورت گرفته تاکنون هيچ آسيبی به ساختار سازمان‌ها و زيرساخت‌های کشور وارد نشده است.

وی با اشاره به اينکه سال گذشته ويروسی به نام "وايپ" يا "وايپر" که هدفش حذف کامل اطلاعات رايانه‌ای بود شناسايی شد، اظهار داشت:پس از شناسايی آنتی‌ويروس وايپ را مرکز ماوا (مرکز مديريت امداد و هماهنگی عمليات رخدادهای رايانه‌ای) توليد کرد و اين ضدويروس در اختيار تمامی دستگاه‌های کشور قرار گرفت.

رئيس پليس فتا حمله به وزارت نفت را يکی ديگر از حملات سايبری دانست که با آن مقابله شد و در اين راستا ۲ IP مظنون در آمريکا کشف و از طريق وزارت خارجه و پليس بين‌الملل اين مسئله پيگيری شده که آمريکا بايد هويت اين IP ها را به ايران معرفی کند تا معلوم شود توسط چه کسانی حمله عليه کشورمان صورت گرفته است.

وی ويروس‌های "شعله"،"کی‌دو" و "دوکيو" را بخشی از ويروس‌های وارداتی که با فلش مموری جابجا می‌شوند، دانست و با بيان اينکه ويروس‌ها چند دسته‌اند، افزود: دسته‌ای از ويروس‌ها ايجاد اختلال، و دسته‌ای ديگر مانند جاسوس خاموش در کامپيوتر می‌نشينند و به محض وصل شدن به اينترنت اطلاعات را به مکانی که از قبل برايش تعريف شده ارسال می‌کنند.

هاديانفر با بيان اينکه دسته ديگری از ويروس‌ها مانند وايپر ريشه را می‌زند و تمام سرورها را می‌سوزاند، گفت: اين ويروس با لوگوی ارائه دهنده خدمات دسترسی به کاربر پيشنهاد می‌دهد که برای افزايش سرعت و پهنای باند بيشتر فايل فشرده شده پيوست را روی سيستم دانلود کند.

به گفته رئيس پليس فتا، پس از وارد کردن رمز مربوطه و باز شدن فايل ويروس روی سامانه‌ نصب شده و شروع به دزدی اطلاعات می‌کند.

وی ادامه داد: عوامل ترويج کننده اين ويروس در داخل کشور شناسايی شده‌اند؛ اينکه به چه واسطه‌ای اين افراد اين اطلاعات را گرفته‌اند و در داخل منتشر کرده‌اند، بعد از دستگيری‌ها مشخص می‌شود.

هاديانفر در خصوص ويروس شعله که جديدا به کشور وارد شده است، نيز گفت: ويروس شعله پيغام می‌دهد که از شما عکس خصوصی دارد؛ اگر می‌خواهيد عکس را مشاهده کنيد، کليک کنيد.

رئيس پليس فتا افزود: پس از کليک کردن کاربر هيچ کسی را مشاهده نمی‌کند ولی عملا برنامه با اين کليک سرقت اطلاعات و پاک کردن سيستم را آغاز می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016