چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستور وزير ارتباطات برای استفاده از ايميل ملی

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه ای خطاب به رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی دستور داد: برای حفظ امنيت اطلاعات استفاده از ايميل های خارجی مانند ياهو و جی ميل برای اپراتورها ممنوع شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور در نامه خود به محمد کرم پور تاکيد کرد: "مطابق اسناد و قوانين موجود، حفظ امنيت اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات از جمله اهداف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشور است و از آنجا که ايميل های عمومی همچون ياهو و جی ميل يکی از ابزارهای خروج اطلاعات از کشور است، دستور فرماييد اپراتورها در ارسال ريزمکالمات مشتريان به صورت الکترونيکی نسبت به رعايت موارد ذيل اقدام عاجل و آنی به عمل آورند:

۱- عدم استفاده از ايميل هايی با ميزبانی خارجی و ايميل های عمومی نظير ياهو، جی ميل ، هات ميل و MSN

۲- استفاده از ايميل با ميزبانی داخلی که فهرست آن بر روی سايت مرکز توسعه مديريت اينترنت قرار دارد و به صورت مرتب به روز می شود."

برهمين اساس و در پی نامه ارسالی وزير ارتباطات، مرکز توسعه مديريت اينترنت فهرست نهايی ارائه دهندگان خدمات پست الکترونيکی (رايانامه) داخلی را اعلام کرد که براساس آن تمامی دستگاههای اجرايی ملزم به استفاده از ايميل ملی با آدرسهای ايران دات آی آر، پست دات آی آر و chmail شدند.

سازمان فناوری اطلاعات ايران شناسايی ارائه دهندگان خدمات ايميل داخلی را در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه، حمايت از صنعت فناوری اطلاعات و اجرای قانون استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور در دستور کار قرارداد و براساس آن پست الکترونيکی ايران به نشانی http://mail.iran.ir/Mail ، پست الکترونيکی پست به نشانی http://mail.post.ir و پست الکترونيکی چاپار به نشانی https://www.chmail.ir را برای ارائه خدمات معرفی کرد.

اين پست های الکترونيکی می تواند آدرس پست الکترونيکی کليه دستگاههای موضوع ماده ۵ قانون مديريت خدمات کشوری با دامنه دات آی آر و gov.ir باشد؛ همچنين کليه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخلی با دامنه دات آی آر و ac.ir و کليه بانکها با دامنه دات آی آر می توانند از اين ايميل های داخلی استفاده کنند.

در اين راستا مرکز توسعه مديريت اينترنت تاکيد دارد که فهرست ارائه دهندگان ايميل داخلی بطور مستمر به روزآوری خواهد شد و کليه ارائه دهندگان خدمات پست الکترونيکی که آمادگی ارائه اين خدمات را برای عموم دارند می توانند خود را به اين مرکز معرفی کنند.

در همين حال وزير ارتباطات با ابلاغ بخشنامه ‌ای به تمام دستگاههای اجرائی استفاده از پسوند دامنه کشوری "دات آی آر" را در پورتال‌ دستگاههای دولتی الزامی اعلام کرد.

براساس نامه تقی پور، استفاده از پسوند دامنه کشوری "ir." در کليه وب‌سايت‌ها، پرتال‌ها دستگاه مرکزی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات تابعه دستگاه‌های اجرائی با رعايت مواردی اجباری است که در اين نامه آمده است:

" با توجه به ماده (۴۶) قانون برنامه پنجم توسعه، اين وزارت مکلف به ايجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور است و در اين راستا ضروری است دستور فرماييد کليه سازمان‌ها و شرکت‌های زيرمجموعه آن دستگاه نسبت به انجام موارد ذيل اقدام لازم را به عمل آورند:

۱ـ استفاده از پسوند دامنه کشوری ".ir" در کليه وب‌سايت‌ها، پرتال‌ها دستگاه مرکزی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات تابعه با رعايت موارد ذيل اجباری است:

۱ـ۱ـ وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل و سازمان‌هاو ادارات تابعه آنها با پسوند ".gov.ir

۱ـ۲ـ سازمان‌ها و نهادهای غيردولتی و غيرانتفاعی مانند شهرداری‌ها، انجمن‌ها و غيره با پسوند ".org.ir"

۱ـ۳ـ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با پسوند ".ac.ir"

۱ـ۴ـ مدارس با پسوند ".sch.ir"

۲ـ بديهی است استفاده از پسوندهای عمومی نظير .org.com وغيره برای دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی به عنوان پسوند اصلی ممنوع است و در صورت ثبت دامنه‌های فوق بايد به دامنه اصلی مطابق مشخصات بند ۱ منتقل شود.

۳ـ ضروری است ميزبانی وب‌سايت‌ها و پرتال‌های فوق در داخل کشور انجام گيرد و مديران وب‌سايت‌ها و پرتال‌ها با مراجعه به سايت ثبت دامنه‌های کشوری (www.nic.ir) علاوه بر ثبت nsهای اينترنتی، نسبت به ثبت nsهای اينترانتی اقدام نمايند.

۴ـ در صورتی که ميزبانی وب‌سايت‌ها و پرتال‌های فوق به صورت داخلی و توسط خود دستگاه انجام می‌شود، لازم است نسبت به اتصال مرکز داده خود به شبکه ملی اطلاعات از طريق لينک اينترانتی اقدام نماييد. در غير اين صورت مراکز داده داخلی اين موضوع را انجام خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016