شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگیری مسلحانه مخالفان و نیروهای دولتی سوریه در خیابان‌های دمشق

راديو فردا ـ شماری از ساکنان و فعالان دمشق پايتخت سوريه گفتند که جمعه ۲۰ خرداد درگيری‌های مسلحانه در خيابان اين شهر ميان نيروهای دولتی و مخالفان روی داده است.

همزمان با درگيری های مسلحانه در دمشق که پيش‌تر يکی از پايگاه‌های مستحکم حکومت بشار اسد رئيس جمهور سوريه به شمار می‌آمد، فعالان سوری می گویند، تظاهرات هایی در نقاط مختلف سوریه در روز جمعه روی داده است و دست کم بیست نفر در این اعترضات کشته شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری رويترز، برخی از ساکنان منطقه حفاظت شده المزه در دمشق که در آن تعداد زيادی از سفارتخانه‌ها و مراکز امنيتی قرار دارد، گفتند که به دليل شنيده شدن صدای تيراندازی، مجبور شدند به خانه‌های خود پناه ببرند.

در مراحل اوليه اعتراض‌ها در سوريه که از حدود ۱۵ ماه گذشته آغاز شد، دمشق تحت کنترل شديد نيروهای امنيتی قرار داشت. در‌‌ همان حال نيروهای دولتی سعی داشتند اعتراض‌های رو به گسترش در ديگر مناطق کشور را سرکوب کنند. اما در ماه‌های اخير حوادثی همچون تظاهرات، انفجار و درگيری مسلحانه به دمشق هم رسيد.

فعالان سوری روز جمعه تصاويری از حرکت خودروهای زرهی در منطقه کفر سوسه دمشق را در فضای اينترنت منتشر کردند. سربازان در حالت آماده باش در اين خودرو‌ها مستقر بودند.

تصاويری هم ازمنطقه المزه دمشق منتشر شده است در حالی که دود سياه از برخی از ساختمان بالا می‌رود. همچنين صدای شليک آتش در اين فيلم‌ها شنيده می‌شد.

به گفته فعالان، نيروهای ارتش آزاد سوريه – مخالفان مسلح بشار اسد- به يکی از پايگاه‌های امنيتی در منطقه يورش بردند. به همين دليل نيروهای امنيتی با پشتيبانی خودروهای زرهی و شبه نظاميان لباس شخصی، به منطقه درگيری رفتند تا با اين حمله مقابله کنند.

پيش از آن خبرهايی از انفجار خودرويی بمب گذاری شده در منطقه القادسيه دمشق منتشر شد که به کشته شدن دو نفر از جمله يک نيروی امنيتی انجاميد.

جمعه گذشته، مخالفان مسلح بشار اسد اعلام کردند به دليل ادامه حملات نيروهای امنيتی به معترضان، ديگر به آتش بسی که برپايه طرح صلح کوفی عنان فرستاده ويژه اتحاديه عرب و سازمان ملل متحد اجرای آن را پذيرفتند، پايبند نخواهند بود. از آن هنگام درگيری‌ها ميان مخالفان و نيروهای دولتی شدت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016