یکشنبه 21 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه رضا پهلوی در مورد همبستگی مردم ايران و سوريه در برابر ديکتاتور

مردم دلير سوريه برای دستيابی به حقوق اساسی و انسانی خود همچنان در صحنه مبارزه عليه بشار اسد – ديکتاتور حاکم بر سوريه- هستند. بشار اسد با سرکوب خشونت آميز و وحشيانه جنبش آزاديبخش مردم سوريه، هزاران شهروند معترض سوری را به خاک و خون می کشد. متاسفانه، عوامل سرکوبگر علی خامنه ای با حمايت از نيروهای امنيتی و سرکوبگر بشار اسد در اعمال جنايت عليه شهروندان سوريه نقش مهمی دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دخالت جمهوری اسلامی در حوادث تلخ و غير انسانی سوريه و جنايات اعمال شده بر عليه شهروندان آزاديخواه آن کشور را شديدا محکوم می نمايم.از سازمان ملل متحد و جامعه بين الملل می خواهم در برابر رفتارهای وحشيانه و قرون وسطايی حکومت ديکتاتوری اسد که بقايش وابسته به حمايت ديکتاتوری خامنه ای است، ساکت ننشينند و قاطعانه هر دو ديکتاتور را محکوم نمايند.

در اين شرايط حساس، وظيفه همه کنشگران و فعالين سياسی و مدنی، مدافعين حقوق بشر ايرانی و سوريه ای است تا دست در دست يکديگر گذاشته و بر عليه يک دشمن مشترک، شورای امنيت سازمان ملل را وادار به ارجاع پرونده شکايت عليه علی خامنه ای به دادگاه کيفری بين المللی لاهه نمايند.

سازمان ملل متحد و شورای امنيت بايد به عنوان ابزاری در خدمت اهداف و سياست های حقوق بشری در کشور های ناقض آن باشد. امروز، هر عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد وظيفه دارد که با پشتيبانی و حمايت از ملت ايران و سوريه، عکس العمل قدرتمند و منسجمی را در مقابل رفتارهای غيرانسانی علی خامنه ای نشان دهد.

اميد است که کشورهای چين و روسيه به عنوان دو عضو دايم سازمان ملل متحد تنها برای حفظ منافع دراز مدت کشور خود هم که شده دست از حمايت از رژيم جمهوری اسلامی و بعث سوريه بردارند چرا که هر دو حکومت مشروعيت مردمی خود را از دست داده اند.

مردم مبارز و آزاديخواه سوريه بدانند که در اين مسير دشوار برای رسيدن به دموکراسی و آزادی تنها نخواهند ماند. اگر حفظ ديکتاتوری بشار اسد خط قرمز علی خامنه ای است، دموکراسی و حقوق بشر در سوريه نيز خط قرمز مردم آزاديخواه ايران است.

در راستای ارسال شکايت نامه رسمی عليه علی خامنه ای، به تاريخ ۱۵ ژانويه سال جاری (۲۵ دی ماه ۱۳۹۰) به تمام مراجع ذيربط (کشورهای عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد، دبيرکل سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد) و ثبت آن به تاريخ ۳۰ ماه مه سال جاری (۱۰ خرداد ۱۳۹۱) در دادگاه کيفری بين المللی لاهه و ديدار من با لوئيس مورنو اوکامپو –دادستان کل دادگاه لاهه- در ارتباط با جنايات علی خامنه ای در ايران و سوريه، از مدافعان حقوق بشر سوریـه دعوت به عمل می آورم تا گزارشی از جنايات اعمال شده عليه شهروندان سوريه و نقش مستقيم عوامل سرکوبگر علی خامنه ای در سرکوب مردم سوريه را به مراجع مربوطه ارسال نمايند.

رضا پهلوی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016