دوشنبه 22 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ناجا: حکم بازداشت محمودرضا خاوری صادر شد

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به حادثه پارک طالقانی اين مسئله را غير قابل قبول دانست.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در حاشيه سی و سومين نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرايی در مورد حادثه روز گذشته در پارک طالقانی، آن را غيرقابل قبول خواند و گفت: چندی پيش ما دستورالعمل‌های اجرايی برای پوشش انتظامی مراکز تفريحی و تفرجگاه‌ها را ابلاغ کرديم. بنده حادثه پارک طالقانی را از فرمانده تهران بزرگ پيگيری کردم اما از نظر من وقوع اين حادثه قابل قبول نيست.

وی با بيان اينکه پارک طالقانی دارای وسعت زياد است که همواره مردم زيادی در آن تردد می‌کنند، گفت: غفلتی در اين باره صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده ناجا گفت: پيش از اين ساختمان فرماندهی تهران بزرگ در اين منطقه مستقر بود اما پس از آن که اين ساختمان برای بازسازی تپه‌های عباس‌آباد به شهرداری تحويل داده شد واحد انتظامی در آن منطقه مستقر نشده بود و اين خلا به وجود آمد.

وی با بيان اينکه واحدهای انتظامی در ساير مراکز تفريحی و پارک‌ها همچون چيتگر و لويزان مستقر شده‌اند گفت: تذکری داده‌ايم که سريعا اين واحدها مستقر شوند.

به گفته احمدی‌مقدم اراذل و اوباش حادثه پارک طالقانی شناسايی اوليه شده و با آنان برخورد خواهد شد.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه اين اتفاق به هيچ وجه قابل قبول نيست گفت: البته پارک‌ها به واحدهای دائمی نيز نيازمند هستند که با هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری تهران چارچوب اوليه احداث اين واحدها مشخص شده است.

وی با اشاره به افتتاح يگان انتظامی شهرداری گفت: با شهرداری در مورد چارچوب اوليه اين يگان به توافق رسيديم و قرار شد استخدام و تدارک نيرو با شهرداری باشد و آموزش به اين افراد را پليس بر عهده گيرد.

به گفته فرمانده ناجا پليس در حال پيگيری حادثه پارک طالقانی است و تلاش داريم با سعی و تلاش خلاء‌ها را پوشش دهيم.

خاوری به عنوان متهم تحت تعقيب بين‌المللی قرار دارد

به گزارش ايسنا، فرمانده ناجا در ادامه درباره پيگيری اينترپل برای بازگرداندن خاوری گفت: طبيعتا اينترپل برای تحت تعقيب قرار دادن افراد نيازمند حکم قضايی است و اين حکم در مورد فردی که شما نام برده‌ايد صادر شده و اعلان هم گرفته شده و اين فرد به عنوان متهم تحت‌تعقيب بين‌المللی است.

وی افزود: البته اجرای اين حکم به همه کشورهای دنيا بر می‌گردد و اميد است با همکاری کشورهای ديگر اين فرد به کشور بازگردانده شود.

پليس در پشت صحنه‌ سينما ماموريتی ندارد

احمدی مقدم همچنين در مورد صحبت‌های روز گذشته معاون اجتماعی ناجا در مورد رواج فساد و ابتذال در سينمای کشور گفت: ساخت فيلم‌ها و سريال‌ها مورد نظارت دستگاه‌های ديگر است و اينکه بازيگران و تهيه کنندگان چقدر التزام به مسائل دينی و غيره دارند بر عهده ما نيست و دستگاه‌های متولی بايد نظارت کنند و ما در پشت صحنه‌های سينما ماموريتی ندارم.

وی افزود: اما آنچه که به نيروی انتظامی بر می‌گردد اين است که ديده می‌شود در جشنواره‌ها و مراسم‌های رسمی ضوابط رعايت نمی‌شود و اين عدم‌رعايت ضوابط به امری عادی تبديل شده است.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه نيروی انتظامی موظف به اجرای قانون است گفت: اينکه نمايشگاه‌ها و جاهای ديگر به اين دليل که نيروی انتظامی تذکر نداده و مسئولان اين نمايشگاه‌ها نيز به عدم‌رعايت ضوابط تذکر ندادند اين رسميت پيدا کرده است اما نبايد ناهنجاری‌ها را عادی سازی کنيم.

احمدی‌مقدم در مورد فعاليت رمالان و فالگيران گفت: در اين پديده قربانيان با پای خود به دام می‌روند و فريب می‌خورند که ما در اين زمينه فيلم و مستنداتی تهيه و پخش کرديم اما به نظر می‌رسد بايد آگاهی مردم را افزايش داد تا فريب نخورند.

وی در پايان تاکيد کرد: گروه‌ها و افرادی که سعی در اغفال و فريب مردم دارند بايد همواره بدانند که تحت نظارت و تعقيب پليس هستند و اگر مردم نيز اطلاعاتی در اين زمينه دارند می‌توانند مسئله را با شماره تلفن ۱۱۰ در ميان بگذارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016