یکشنبه 21 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات فرار رئيس اسبق بانک ملی؛ خاوری به انگليس رفت و استعفای خود را از هتلی در اين کشور فکس کرد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : قاضی رسيدگی به پرونده فساد مالی بزرگ جزئيات فرار محمودرضا خاوری رئيس سابق بانک ملی را تشريح کرد.

به گزارش پايگاه خبری تحليلی انتخاب، در جريان سيزدهمين جلسه دادگاه رسيدگی به پرونده فساد مالی قاضی سراج با بيان اينکه اين پرونده ۳۲ متهم داشت که از ۳۰ متهم آخرين دفاعيات اخذ شد، گفت: در اين جلسه به اتهامات ‌دو متهم ديگر رسيدگی می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در اين جلسه ۱۲ متهم احضار شدند که برای ۷ متهم کيفرخواست جديد و برای ۳ تن کيفرخواست تکميلی صادر شده است.

قاضی سراج در ادامه با اشاره به سخنان مه‌آفريد خسروی در خصوص فرار خاوری رئيس سابق بانک ملی و پشت پرده‌هايی که او از آنها خبر داده بود گفت: من در مقام متهم کننده يا تبرئه کننده نيستم. تنها توضيحاتی را برای تنوير افکار عمومی ارايه می کنم. در تاريخ ۲۰/۶/۹۰ خاوری رئيس بانک ملی با عنوان ماموريت تقاضای خروج از کشور و سفر به کشور انگلستان را می‌کند که در تاريخ ۲۹ شهريور با ماموريت او موافقت شده اما در تاريخ ۶ مهر ماه مشاور نهاد و دبير هيئت نظارت مسافرتهای خارجی کارکنان دولت اين ماموريت را کان لم يکن تلفی می‌کند اين در حالی است که چند روز پيش وی به ماموريت رفته و از هتلی در انگلستان نامه استعفای خود را به دفترش فکس می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، وی در تشريح درخواست خاوری برای ماموريت به انگلستان گفت: در تاريخ ۳۱ شهريور خاوری از سازمان حراست کل کشور می خواهد در صورتی که ممنوع‌الخروج نيست در اجلاس بانک PLCشرکت کند که براساس پيگيريهای وی از سوی معاون وزارت اطلاعات اعلام می‌شود خاوری ممنوع‌الخروج نيست و وی با بليتی که از سوی بانک PLCبرای او ارسال شده بود کشور را ترک می‌کند.

توضيحات نماينده دادستانی در خصوص گلايه دادسرای اهواز

فراهانی نماينده دادستان در اين جلسه در توضيح انتقاداتی که در جريان دادگاه گذشته به نحوه رسيدگی پرونده در اهواز شده بود گفت: در دادگاه گذشته ميان سخنان متهم رديف اول و وکيل او يک تناقض وجود داشت. مه‌آفريد خسروی اعلام می‌کرد در روند رسيدگی به پرونده در اهواز سوء جرياناتی وجود دارد و وکيل او مدعی بود ارسال پرونده از اهواز به تهران سبب شده اين پرونده دچار انحرافاتی شود.

وی تاکيد کرد: سخنان من در جلسه گذشته توضيح به مواردی بود که اين دو تن در دادگاه مطرح کردند و نافی تلاشها و زحمات آنها در اين پرونده نبود و اگر چنين برداشتی شده عذرخواهی می‌کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016