یکشنبه 28 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام اتباع زندانی ایرانی در عربستان را در مجامع بین المللی پیگیری می كنیم

تهران-سخنگوی كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: دولت جمهوری اسلامی ایران، اعدام اتباع زندانی ایرانی در عربستان را در مجامع بین المللی پیگیری می كند.

'محمد علی اسفنانی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: با توجه به دخالت عربستان در اتفاقات منطقه و روشی كه این كشور در مقابله با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته، این موضوع بیش از پیش قوت یافته است كه مجازات اتباع زندانی ایرانی، رنگ و بوی سیاسی دارد.

نماینده فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه آیین دادرسی عادلانه باید در مورد افراد زندانی در عربستان رعایت می شد، افزود: امروزه در دنیا مباحث رسیدگی به جرائم خصوصا در عرصه بین المللی باید شفاف و روشن باشد.

وی اضافه كرد: در قانون مشخص شده، هر فردی كه مستوجب اعدام است باید با حضور وكیل محاكمه شود و معمولا در دادرسی هایی به این سبك باید نظارت بالا باشد و حق تجدید نظر به صورت قانونی وجود داشته باشد كه این موارد برای اتباع زندانی ایرانی رعایت نشده است.

یك مقام مسوول در وزارت امور خارجه اخیرا اعلام كرد: هیات حقوقی - كنسولی از سوی این وزارتخانه و دستگاههای ذیربط برای پیگیری موضوع اعدام تعدادی از اتباع زندانی ایرانی در عربستان سعودی، بزودی عازم این كشور می شود.

این مقام مسوول در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این هیات حقوقی - كنسولی در رابطه با اعدام تعدادی از اتباع زندانی ایران در عربستان به اتهام حمل مواد مخدر و با توجه به عدم رعایت حقوق اولیه این اتباع در زمینه دسترسی كنسولی، عدم برخورداری از داشتن وكیل و مترجم و مسایل دیگری كه مورد اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران است، عازم عربستان سعودی می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عربستان سعودی اواخر فروردین ماه امسال تعدادی از اتباع زندانی ایرانی را به اتهام حمل مواد مخدر اعدام كرد اما حدود دو ماه بعد، پس از پیگیری های مكرر وزارت امور خارجه نسبت به مشخص شدن سرنوشت این اتباع، موضوع اعدام این افراد در فروردین ماه را بطور رسمی اعلام كرد.

این اقدام عربستان سعودی در حالی صورت گرفت كه در پی پیگیری ها و تماس های تلفنی 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، 'سعود الفیصل' وزیر امور خارجه عربستان بر جلوگیری از اجرای این احكام تاكید كرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016