دوشنبه 29 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واحدهای توليد کود شيميايی تعطيل شدند

• عدم اجرای تعهدات دولت در خصوص ارائه کود به کشاورزان نرخ بيکاری در بين آن‌ها را افزايش خواهد داد
• وزير جهاد کشاورزی ادعا می کند که کود يارانه‌ای کشاورزان به طور کامل عرضه شده است


ايلنا: رئيس انجمن صنفی توليد کنندگان کود شيميايی مدعی تعطيلی واحدهای توليد کود شيميايی به دليل عدم خريد کود توسط دولت شد.

صياد فرهادی در گفتگو با ايلنا باانتقاد از عدم اعمال سياست‌های حمايتی دولت از کشاورزان به خبرنگار ايلنا گفت: کود توليدی داخل ايران از مرغوبيت بالايی برخوردار است اما دولت با واردات بی رويه کودهای چينی بی کيفيت روند تعطيلی واحدهای توليدی کشور را در اين بخش تسريع کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته فرهادی، با اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها دولت متعهد به ارائه يک ميليون و ۸۰۰ هزار تن کود شيميايی به کشاورزان شد اما به دليل عدم اجرای تعهدات هم اکنون کشاورزان با کمبود شديد کود مواجه شده‌اند. اين در حاليست که وزير جهاد کشاورزی ادعا می کند که کود يارانه‌ای کشاورزان به طور کامل عرضه شده است.

رئيس انجمن صنفی توليدکنندگان کود شيميايی با بيان اين که کشاورزان در کشت محصولات پاييزه با مشکلات عمده‌ای مواجه خواهند شد گفت: به دليل عدم اجرای تعهدات دولت در خصوص ارائه کود به کشاورزان نرخ بيکاری در بين آن ها افزايش خواهد يافت ضمن اين که با افت در توليد محصولات کشاورزی مواجه خواهيم شد.

فرهادی در ادامه نياز سالانه‌ی مزارع کشور به کود را در سال حدود ۴ ميليون تن اعلام کرد و ياد آور شد: از اين ميزان حدود ۶۰ درصد وارداتی و ۴۰ درصد مابقی را توليدکنندگانی تشکيل می‌دهند که تمام کود توليدی خود را بايد به دولت بفروشند و به واقع از اين راه امرار معاش می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016