پنجشنبه 1 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمک مالی به انتشار آثار سانسور شدۀ نويسندگان و هنرمندان ايرانی، بنياد آيرملو


"بنياد علمی- فرهنگی پروفسور آيرملو" در سوئد اعلام کرد برای انتشار آثار نوشتاری، صوتی و تصويری سانسور شده و غير قابل انتشار نويسندگان و هنرمندان ايرانی کمک مالی و حمايت معنوی اختصاص می دهد .

در اطلاعيه صادره از سوی اين بنياد ، اعتلای فرهنگ و دانش در بين ايرانيان مقيم داخل و خارج کشور، حمايت از کسانی که انتشار آثارشان در ايران ممنوع است، زنده نگهداشتن آثار ممنوعه و احيای افکار بيدار و سازنده ای که در ايران ممنوع و غير قابل انتشار اند، ترغيب نوزائی علمی- فرهنگی در بين ايرانيان و همچنين تشويق انديشمندان، محققين، روشنفکران، نويسندگان و هنرمندان ايرانی برای تحقيق و توليد هر چه بيشتر آثار و ادبيات روشنگرانۀ اجتماعی، سياسی، دينی، اقتصادی و فرهنگی يی که ميتوانند در راه رهائی اين کشور و مردم از باطلاق تاريخی-فرهنگی موجود، سودمند و رهائی بخش باشند از جمله اهداف اين اقدام ذکر شده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين بنياد اولويت های دريافت کمک به نشر را مربوط به آثاری دانست که سانسور شده و قابل انتشار در ايران نباشند ،آثاری که به زبان فارسی، يا زبانهای ديگر ايرانی نگارش يافته، تهيه شده (و) يا قابل درک و فهم باشند ،آثاری که در زمينۀ اختصاصی و فنی خود، نوآور، ارزشمند و با کيفيت بالا ارزيابی شوند،آثاری که از نظر تنوير افکار عمومی به شرح فوق، روشنگر و آزاديبخش باشند ، آثاری که قبلاً منتشر نشده، يا فاقد نسخه های قابل مراجعۀ عموم اند و در نهايت آثاری که با وجود ويژگی های مذکور، به سببهای مختلف، از جمله ترس از ضرر مادی و ناشناس بودن صاحب يا موضوع اثر، در خارج از کشور منتشر و عرضه نمی شوند.

اين بنياد اضافه کرده : به باور ما، احترام به "آزادی بيان" بدون احترام به دگرانديشی و "دگرانديشان مخالف عقيده و نظر رايج و خودی" ممکن و ميسر نيست. از اين رو، برای تحقق "آزادی بيان" مورد انتظار اين بنياد، تمامی اين ارزيابی ها بر اساس احترام تام و تمام به اصل اساسی "دگرانديشی" انجام خواهد گرفت و هيچ اثری به صرف فکر، عقيده و انديشۀ مغاير يا مخالف بانيان و همکاران اين بنياد مردود شناخته نخواهد شد. البته اين اصل شامل آثاری که اين يا آن نوع ديکتاتوری، نژادپرستی، دين سالاری و نابرابری های جنسی، قومی و غيره را توجيه يا تبليغ ميکنند، يا عليه آزاديها، حقوق و برابری های مندرج در منشورهای حقوق بشر نشانه ميگيرند، نمی شود.

علاقمندان ميتوانند برای کسب اطلاعات بيشتر و معرفی آثار مورد نظر خود از طريق سايت و فيس بوک زير تماس حاصل فرمايند.

www.professor-reza.com
www.facebook.com/foundation.professor.eyrumlu


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016