پنجشنبه 1 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاريجانی: نظام با هرگونه مساله مخل امنيت‌ملی برخورد می‌کند

• سامان دادن به معارضه داخلی، تلاش برای از هم گسيحتگی معيشتی مردم، نابسامانی فرهنگی و تزلزل در اعتقادات و باورهای مردم، خراب کردن حيثيت نظام در اذهان جهانی و مسائل امنيتی جبهه‌هايی است که غرب در آن فعاليت می‌کند


ايلنا: دبير ستاد حقوق بشر گفت: نظام ما عزم خود را جزم کرده تا نهادهای اطلاعاتی با هر گونه سرنخی که در زمينه اخلال عليه امنيت ملی به دست می‌آورند مقابله کند و دستگاه قضايی با کسانی که عليه امنيت ملی کار می‌کنند برخورد شديد دارد و اجازه نمی‌دهد فعاليتی مخل امنيت ملی در کشور صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، محمد جوادلاريجانی در چهارمين نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر وامنيت ملی» با اشاره به اينکه مساله حقوق بشر در داخل وخارج در زمان قبل از انقلاب دارای انديشه‌های گوناگونی بوده است، گفت: در داخل کسانی معتقد بر اين بودند که اسلام قديمی شده و توانايی اداره يک زندگی مدنی را نداردو برخی ديگر بر اين تفکر بودند که اسلام خوب است و زمانه فضای مناسبی را برای اقامه آن ايجاد نکرده و بايد بگذاريم تا صاحبش ظهور کند و اسلام ناب بياورد.

وی افزود: برخی بر اين عقيده بودند که‌اسلام خوب است، اما کسانی که در حکومت هستند اجازه نمی‌دهند، اسلام به خوبی اجرا شود و در اينجا بود که امام اصل انقلاب اسلامی را مطرح کرد. اسلام دينی برای همه حوزه‌های بشری است و کسانی که اسلام را قبول ندارند، نيز بايد بر اين عقيده باشند که اسلام دين خصوصی نيست.

مشاور قوه قضاييه تصريح کرد: حوادث جهان اسلام به دو جهت اهميت زيادی دارد، اول اينکه منطق و بنای اسلام در جهان اسلام مشتری پيدا کرده است که به دليل تجربه ما در انقلاب اسلامی است، اما تحقق اين امر، ساده نيست و نياز به آمادگی دارد.

وی در تشريح دومين مساله افزود: کمبودهای تاريخی نيز در جهان اسلام وجود دارد و با توجه به اين مساله مسير ملت‌های مسلمان مسير ساده و راحتی نيست که هر ملتی بتواند قيام کند و نظام اسلامی بسازد.

لاريجانی بيان داشت: مهم اين است اسلام را بفهميم و بدانيم نقش اهل بيت چه بوده است و بخشی از کاستی‌های نظری است.

وی با اشاره به اينکه بايد بدانيم علمای اسلام در ايران چه کرده‌اند، بيان داشت: به طور مثال مردم يمن به خيابان آمدند و شهيد دادند، اما رهبری اين مسير در دست عالمان نبود و روسای پول و قدرت به قيام مردم ضربه زدند در حالی که در ايران عالمان در خط پيش رو ايستادند.

دبير ستاد حقوق بشر افزود: غرب امروز مصمم‌تر و مجهز‌تر از قبل برای مقابله با ايران آمده است و فهميده که چه نيروی بزرگی در مقابل وی در منطقه حضور دارد.

وی با اشاره به اينکه ۵ جبهه بسيار فعال عليه نظام ما توسط غرب و صهيونيست وجود دارد، گفت: سامان دادن به معارضه داخلی، تلاش برای از هم گسيحتگی معيشتی مردم، نابسامانی فرهنگی و تزلزل در اعتقادات و باورهای مردم، خراب کردن حيثيت نظام در اذهان جهانی و مسائل امنيتی جبهه‌هايی است که غرب در آن در لايه‌های مختلف فعاليت می‌کند.

وی افزود: امروز استفاده از اهرم تروريست تبديل به يک وسيله شده است وغرب و صهيونيسم از آن استفاده می‌کند، تا به تعرض نظامی برسند.

لاريجانی خاطرنشان کرد: نظام ما عزم خود را جزم کرده تا نهادهای اطلاعاتی با هر گونه سرنخی که در زمينه اخلال عليه امنيت ملی به دست می‌آورند مقابله کند و دستگاه قضايی با کسانی که عليه امنيت ملی کار می‌کنند برخورد شديد دارد و اجازه نمی‌دهد فعاليتی مخل امنيت ملی در کشور صورت گيرد.

وی در پايان گفت: مهم اين است که در صدور احکام دقت کنيم و قاطع و سريع متن حکم را در نظر بگيريم تا جلوی سوء استفاده در اجرای حکم و زمان اجرای آن گرفته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016