پنجشنبه 1 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصلحی: از حمله سايبری عليه تاسيسات هسته‌ای پس از نشست مسکو باخبر بوديم

• رويکرد جديد غرب متهم سازی نهادهای سياسی و داخلی نسبت به عدم رعايت حقوق بشر است، تا کارگزاران را ضد دمکراتيک و ضد مردمی معرفی کند

ايلنا: وزير اطلاعات با اشاره به اينکه باخبر بوديم حمله عظيم سايبری بعد از نشست مسکو عليه تاسيسات کامپيوتری بخش هسته‌ای ما به وقوع خواهد پيوست، گفت: ما تقريبا روزانه با اين حمله‌ها مواجه هستيم و اوباما نيز تاکنون سه بار اعتراف کرده است که در حمله سايبری به ايران با مشکل مواجه است، زيرا نيروهای ما با تمام تلاش در مقابله با اين گونه حمله‌ها عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحی در چهارمين نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان حقوق بشر وامنيت ملی با اشاره به اينکه حقوق بشر دنيای علوم انسانی را در بر گرفته است، گفت: حقوق بشر به معانی حقوق انسان، کرامت و ذلت انسان دارای ادبيات گسترده در منابع انسانی است.

وی با اشاره به نامه اميرالمومنين به مالک اشتر خاطرنشان کرد: بحث درباره نگاه کرامت گرايانه اسلام به انسان مجال تحقيق زيادی می‌خواهد و فضای دانشگاهی ما بايد در اين مسير قرار بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصلحی گفت: در نظم موجود جهانی حقوق بشر نقش تاثير‌گذاری را در خط دهی افکار عمومی به منصه ظهور گذاشته است و موجب می‌شود کشورهايی مانند روسيه و چين در موضوع ليبی در دام غرب قرار بگيرند و غرب نيز به دنبال اين است که آن‌ها را با همين حربه به دام بيندازد.

وزيراطلاعات با تاکيد بر ابعاد جنگ نرم در پوشش حقوق بشر گفت: آمريکا و غرب با موضوعات حقوق بشر تحريم و تروريسم در صدد تنگ‌تر کردن عرصه به نظام جمهوری اسلامی هستند واين مساله به عنوان اصلی‌ترين مساله مقابله با ايران نيست، بلکه هدف اصلی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اينکه حقوق بشر با تغيير سياسی رابطه معناداری دارد، گفت: جنگ نرم تلاش سازماندهی شده‌ای است که تمام حوزه‌های يک نظام سياسی را مورد هجمه قرار می‌دهد.

مصلحی گفت: اگر راهبرد‌های استکبار را مورد بررسی قرار دهيم متوجه می‌شويم که راه‌های زيادی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی در پيش گرفته است و پس از نااميدی از راهبردهای گذشته در فکر راهکارهای جديدی است تا به جای فيزيک دولت، گفتمان انقلابی و تکيه گاه‌های نظام را مورد حمله قرار دهد و نقطه عطف آن قطنامه‌های اخير شورای امنيت عليه ايران است که پس از آن نيز در اجلاس وزرای امور خارجه تحريم‌های ديگری را عليه مقامات ايرانی اعلام کردند.

وی با اشاره به گزارش وزارت امور خارجه آمريکا عليه نقض حقوق بشر درايران، گفت: جبهه جديد غرب عليه ايران با محوريت آمريکا و دنباله روی اروپا در پی اين است که مهم‌ترين بخش نظام را مورد هدف قرار بدهد و در ابتدا نيز قصد تخريب اصل مدل جمهوری اسلامی را دارد تا ايده و انديشه اين انقلاب را در تعارض با اصل حقوق بشر قرار بدهد.

مصلحی با اشاره به اينکه در پی پروژه اسلام ستيزی غرب عليه اسلام و مسلمانان يکی از انديشکده‌های انگليس پروژه‌ای را با موضوع اسلام ستيزی منتشر کرده است، گفت: در اين پروژه اعلام شده که اسلام بايد دينی بی‌توجه به تغييرات، منزوی، مادون فرهنگ غرب، خشن، تهاجمی، تهديدآميز، حامی تروريسم و عامل برخورد تمدن‌ها معرفی شود و ضديت با اسلام برای توجيه رفتار تبعيض آميز عليه مسلمانان بايد طبيعی جلوه داده شود.

مصلحی خاطرنشان کرد: هدف بعدی اين راهکار، جامعه اسلامی است و سازمان‌های حقوق بشر با طرح مسائلی چون زندان‌های ايران، شرايط زنان در جامعه و موقعيت اقوام و مذاهب سعی دارند مردم را به اين قضاوت بکشانند که جامعه ايران با جوامع پيشرفت مدنی فاصله دارد.

وی افزود: رويکرد جديد غرب همچنين متهم سازی نهادهای سياسی و داخلی نسبت به عدم رعايت حقوق بشر است، تا کارگزاران را ضد دمکراتيک و ضد مردمی معرفی کند.

مصلحی با اشاره به کارکردهای جنگ نرم و عمليات روانی غرب در حوزه حقوق بشر در ارتباط با مباحث داخلی گفت: حمايت از اپوزوسيون و براندازان داخلی، تلاش برای ايجاد انشقاق بين ملت و نظام، تلاش برای ممکن ساختن مداخلات در ايران بدون پرداخت هزينه حقوقی از سوی مداخله‌گران به بهانه نقض حقوق بشر، اهمال سازی بين‌المللی برای افزايش فشار به نظام، تخريب جايگاه ايران و نيروهای منتسب به اسلام گرايی در منطقه، تخريب چهره ايران در سطح بين الملل، مقابله با پيشرفت ايران و الگو برداری ساير ملل از ايران، ممکن ساختن ادامه ائتلاف عرب عليه ايران و توجه اذهان عمومی از غرب به شرق و فعال نمودن طيف‌های جنگ طلب غربی عليه اسلام، راهکارهايی است که غرب آن را دنبال می‌کند.

وی گفت: خارج شدن از لاک دفاعی و واردشدن به جنگ نرم عليه آمريکا ومحکوم کردن غرب در جوامع حقوق بشری بهترين راهکار برای مقابله با اين مساله است.

مصلحی افزود: لزوم مستند سازی و براورد خسارت‌های وارده به وزارت خانه‌های دولتی و خصوصی همچنين ورودافراد حقيقی و حقوقی در اقدامات سايبری غرب، ديگر راهکاری است که می‌توان دراين زمينه داشت.

مصلحی همچنين با اشاره به اينکه با خبر بوديم حمله عظيم سايبری بعد از نشست مسکو عليه تاسيسات کامپيوتری بخش هسته‌ای ما به وقوع خواهد پيوست، گفت: ما تقريبا روزانه با اين حمله‌ها مواجه هستيم و اوباما نيز تاکنون سه بار اعتراف کرده است که در حمله سايبری به ايران با مشکل مواجه است، زيرا نيروهای ما با تمام تلاش در مقابله با اين گونه حمله‌ها عمل می‌کنند.

وی ديگر راهکار برای مقابله با تهاجم غرب عليه ايران را تشکيل گروه مشترکی از کشورهايی دانست که از سوی غرب به عنوان ناقضين حقوق بشر اعلام می‌شوند.

وی همچنين ديگر راهکار را مدلی همگرا برای تسلط به مواضع دشمن بر مسائل حقوق بشر و خارج کردن ابزار حقوق بشر از دست غرب دانست و بيان داشت: دراين بخش به خوبی می‌توانيم از فضای سايبری برای همراه کردن افکار عمومی استفاده کنيم.

وی درادامه خاطرنشان کرد: تعيين سخنگوی حقوق بشری به طوری که به صورت دائم توانايی پاسخگويی به سوالات و شبهات را داشته باشد و همچنين توان اظهار نظر عليه نقض حقوق بشر درغرب را عهده دار شود، تقويت تشکل‌های مردم‌نهادی که توان پاسخگويی به اتهامات غرب را داشته باشند، اطلاع رسانی مستمر به مردم و تبيين موانع حقوق بشر اسلامی و تشريح تفاوت آن با حقوق بشر غرب از ديگر مواردی است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی در پايان گفت: به عنوان دستگاه اطلاعاتی آمادگی داريم که توان خوبی را که ايجاد شده است در اين مسير به کار گيريم، زيرا اين دستگاه از انسجام خوبی برخوردار است و سرمايه آن نيز همين مسئله است و اميدوارم اين هماهنگی و اقتدار ثمره خوبی را نيز به دنبال داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016