پنجشنبه 8 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت نگران کننده سلامتی فريبرز رئيس دانا در زندان

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ همسر فريبرز رييس دانا، کارشناس اقتصادی و عضو کانون نويسندگان با اظهار اينکه وضعيت جسمی او در بند ۳۵۰ زندان اوين نامناسب است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« فريبرز به لحاظ شرايط سنی و بيمارهای متفاوتی که دارد فضای زندان حالش را بدتر می کند و من بسيار نگرانش هستم. او دچار بيماری قند، فشار خون، گوارش و پروستات است که بايد داروهايش را مرتب بخورد و تحت رژيم غذايی مناسب باشد در حاليکه در زندان اصلا وضعيت تغذيه و بهداشت مناسب نيست و حتی فروشگاه زندان ميوه و سبزيجات با کيفيتی نمی آورد که زندانيان خودشان بتوانند بخرند. از طرفی ديگر در سنی که فريبرز قرار دارد دور از خانواده و تنها فرزندش که فقط ۴ سال دارد بسيار اذيتش می کند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آزاده فرقانی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« روز دوشنبه ۵ تيرماه که با او ملاقات داشتم متوجه شدم هنوز به او بعضی از قرص هايش را نداده اند و همين طور عينکش را. اما کتاب ها و لباس های که برايش فرستاده بودم به دستش رسيده است. با اين حال او چگونه می تواند بدون عينک مطالعه کند! »

دکتر فريبرز رييس دانا روز دوشنبه اول خرداد ماه توسط ماموران پليس امنيت بازداشت و برای گذارندن دوران يک سال حبسش به بند عمومی (۳۵۰) زندان اوين منتقل شد. او در تاريخ ۲۸ آذرماه ۱۳۸۹ پس از گفتگويی با تلويزيون بی بی سی در مورد طرح هدفمندی يارانه‌ها و “نيو ليبرالی” خواندن اين سياست در منزلش‌ بازداشت شد و پس از يکماه حبس از زندان آزاد شد اما در دادگاهش در تاريخ ۷ خرداد ۱۳۹۰ به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق عضويت در کانون نويسندگان و و امضای برخی بيانيه های سياسی و همچنين مصاحبه های انتقادی با رسانه های خارج از کشور در خصوص عملکرد دولت جمهوری اسلامی به يکسال زندان از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی مقيسه محکوم شد.

اين کارشناس اقتصادی همچنين از سال ها پيش به دليل صحبت ها و نوشته های انتقاد آميزش از تدريس در دانشگاه ها به صورت رسمی محروم شده بود و فقط به شکل استاد مهمان در دانشگاه ها تدريس می کرد. او قبل از بازداشتش در تاريخ اول خرداد ماه بارها از سوی ماموران امنيتی تهديد به سکوت شده بود.

همسر رييس دانا با انتقاد از اينکه هنوز وثيقه ای که برای آزادی موقت او از زندان در سال ۱۳۸۹ گذاشته بودند، برگردانده نشده است، گفت:« هنوز وثيقه به وثيقه گذار تحويل داده نشده و دليلی هم برای اين کار عنوان نشده است. من واقعا نمی دانم چه کنم.»

آزاده فرقانی همچنين در خصوص وضعيت روحی فريبرز رييس دانا گفت:«وقتی فريبرز آدمی مانند عبدالفتاح سلطانی که هم سلوليش است را می بيند که به ۱۸ سال زندان محکوم شده و يا سعيد مدنی را، يا جوان های که هر کدام به دلايل نامشخصی در زندان هستند روی روحيه اش تاثير می گذارد، همه اينها خود به خود باعث می شود که زندانی افسرده شود. با اين حال خدا را شکر فريبرز می داند چطور خودش را نگه دارد، الان در حياط زندان کلاس تحليل اقتصاد ايران برگزار می کند و ديگر برايش مهم نيست که کلاسش را تعطيل کنند يا نه! از زندان که بالاتر جای نيست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016