جمعه 9 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

'هشدار' جلیلی به اشتون همزمان با تحریم نفتی ایران

بی بی سی: سعید جلیلی، نماینده ایران در مذاکرات هسته ای این کشور در نامه ای جدید به کاترین اشتون، هماهنگ کننده گفتگوهای ایران و گروه ۵+۱ هشدار داده که غرب باید از آنچه وی "اقدام های غیرسازنده" یاد کرده پرهیز کند.

رسانه های خبری داخل ایران، روز پنجشنبه (هشتم تیر - ۲۸ ژوئن) بدون انتشار محتوای کامل این نامه به نقل از دبیر شورای امنیت ملی ایران نوشتند: "جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد به سهم خود در ابتکار عمل‌هایی که بتواند گفتگوهایی موفق و رو به جلو را رقم بزند کماکان مشارکت نماید."

آقای جلیلی همچنین تاکید کرده است: "مسئولیت هر گونه لطمه به روند سازنده گفتگوها متوجه طرفی است که ابزارهای غیرمشروع را جایگزین منطق در گفتگوها می کند."

ارسال این نامه همزمان با آغاز دور جدید تحریم های ایران از سوی کاخ سفید صورت می گیرد که به موجب آن آمریکا علاوه بر تحریم خریداران نفت از ایران، به جریمه شرکت های بیمه گذاری که به نفتکش های حامل نفت ایران خدمات بیمه ای می دهند می پردازد و بانک مرکزی ایران را هم با محدودیت های جدیدتری مواجه می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتحادیه اروپا هم اعلام کرده که به خاطر عدم پیشرفت مذاکرات هسته ای با ایران، ممنوعیت واردات نفت از ایران از اول ماه ژوئیه (یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۱) به اجرا در می آورد.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی بر اجرای تحریم نفتی ایران در موعد مقرر تاکید کرده اند که تنها چند روز از پایان مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ در مسکو می گذرد.

کاترین اشتون، هماهنگ کننده و سخنگوی طرف غربی مذاکرات گروه ۱+ ۵هم چند روز پیش گفته بود: "ما نگرانی های جدی داریم، این تحریمها برای آن است رژیم ایران دریابد که این نگرانی ها را باید جدی بگیرد و به آنها بپردازد. لازم است که ما فشارمان را حفظ کنیم."

در مذاکرات استانبول، بغداد و مسکو، ایران و چند قدرتهای جهانی موافقت کردند که مسیر دیپلماسی را باز نگه دارند. قرار است که دو طرف در سطح پائینتری، یعنی در سطح کارشناسان، در سوم ژوئیه (۱۳ تیرماه) در استانبول مذاکرات را ادامه دهند.

این در حالی است که تحریم نفتی ایران ممکن است به مانعی جدید بر سر راه مذاکرات هسته ای این کشور با طرف غربی بیانجامد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016