دوشنبه 12 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان‌پرست در واکنش به تحريم نفت ايران: آمريکا و اروپا تهديدکننده امنيت انرژی و به دنبال تنش آفرينی

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه ايران تحريم‌ نفت ايران را فاقد مشروعيت و مغاير قوانين بين‌المللی خواند و آمريکا و اروپا را تهديد کننده امنيت انرژی برشمرد و گفت: آنها به دنبال تنش آفرينی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رامين مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعمال تحريم‌های آمريکا و اتحاديه اروپا عليه کشورمان اظهار داشت: آمريکا و اتحاديه اروپايی با تداوم رويکرد فشار و تحريم از طريق تحريم‌های اخير، عملاً امنيت انرژی و تعادل بازار جهانی انرژی را در سطح بين‌المللی تهديد کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: آنها در قبال اين اقدام غيرمسئولانه خود بايد پاسخگوی سياست‌ها و مواضعی باشند که بر بحران اقتصادی دنيا تاثيرگذار خواهد بود؛ چرا که امنيت عرضه، بخش تفکيک ناپذيری از امنيت بازار جهانی انرژی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تحريم‌های يکجانبه آمريکا و اروپا را فاقد مشروعيت و مغاير قوانين بين‌المللی از جمله اصول تجارت آزاد دانست و گفت: آمريکا و اتحاديه اروپا علاوه بر پيامدهای سياسی و ديپلماتيک اين اقدام، بايد آماده رويارويی با مشکلاتی چون تشديد بحران مالی و اقتصادی و گسترش اعتراض‌های اجتماعی باشند.

وی تصريح کرد: اين اقدام نشان داد که آنها نه تنها روندی سازنده را در رابطه با کشورمان دنبال نمی‌کنند، بلکه به دنبال تنش آفرينی هستند و اين اقدام غيرسازنده در شرايطی است که در روند مذاکرات جمهوری اسلامی ايران و گروه ۱+۵ تاکيد بر اعتمادسازی دوطرفه است.

مهمان‌پرست بار ديگر رويکرد جمهوری اسلامی ايران مبنی بر سلاح هسته‌ای برای هيچ کس، استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای برای همه) را مورد تاکيد قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ايران در راستای تحکيم پيمان منع تکثير سلاح‌های هسته‌ای، در همه محافل و سازمان‌های بين‌المللی از اين رويکرد دفاع خواهد کرد و در احقاق حقوق هسته‌ای خود مصمم است.

وی افزود: مردم ايران در برابر سياست فشار و تهديد نه تنها عقب نمی‌نشيند، بلکه تحريم ها موجب انسجام مردم در برابر دشمنان و تقويت خودکفايی خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016