شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال آمريکا از خروج شرکت ايتاليايی اديسون از بخش انرژی ايران

راديو فردا ـ ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه در بيانيه‌ای از خروج شرکت ايتاليايی «اديسون» از بخش انرژی ايران به ويژه ميدان گازی «دير» استقبال کرد.

در بيانيه سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا آمده است: ما شرکت «اديسون اينترنشنال» را به خاطر انجام تعهد خود تحسين می‌کنيم و اميدواريم شرکت‌های ديگر نيز از اين اقدام پيروی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويکتوريا نولند می‌گويد، شرکت ايتاليايی اديسون اينترنشنال اعلام کرده است که در آينده نيز از مشارکت با ايران در فعاليت‌های قابل تحريم، خودداری خواهد کرد.

خانم نولند اضافه کرده است: تا زمانی که شرکت ايتاليايی اديسون اينترنشنال همچنان مطابق با تضمين ارائه شده عمل می‌کند، طبق قانون، در خصوص فعاليت‌های گذشته‌اش در ايران تحقيق و بررسی صورت نخواهد گرفت.

وزارت امور خارجه آمريکا می‌گويد، اين شرکت ششمين شرکتی است که از سرمايه ‌گذاری در ايران خارج می‌شود و به توتال فرانسه، رويال داچ شل، استات اويل نروژ، انی ايتاليا، اينپکس ژاپن می‌پيوندد.

در اين بيانيه همچنين آمده است: اين شرکت‌ها با خطرات ناشی از همکاری با بخش انرژی ايران که می‌تواند به ايران در راستای فعاليت‌هايی چون گسترش سلاح کشتار جمعی، حمايت از شبکه های تروريستی، و ديگر فعاليت‌های بی‌ثبات‌کننده کمک کند، آگاهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا می‌گويد، واشينگتن به سياست‌های تحريمی خود در قبال ايران به عنوان بخشی از خط مشی « دو مسيره» برای ترغيب ايران به رفع نگرانی‌های بين‌المللی درباره برنامه هسته‌ايش، ادامه خواهد داد.

خانم نولند در بيانيه خود همچنين اضافه کرده است: اقدام شرکت اديسون اينترنشنال به همراه اقدام ساير شرکت ها پيام روشنی به ايران می‌فرستد که اين کشور بايد يکی از دو راه پيش رويش را انتخاب کند: يا تعهدات بين‌المللی هسته‌ای خود را اجر خواهد کرد؛ يا با فشار های مضاعف بين‌المللی و همچنين انزوای بيشتر در اقتصاد جهانی رو به رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، شرکت ايتاليايی اديسون اينترنشنال در سال ۲۰۰۸ قراردادی به ارزش ۱۰۷ ميليون دلار برای توسعه بلوک «دير» با شرکت ملی نفت ايران امضا کرد.

طی ماه‌های اخير آمريکا و اتحاديه اروپا تحريم‌های يکجانبه خود عليه ايران را تشديد کرده‌اند. کشورهای غربی نسبت به ماهيت برنامه هسته‌ای ايران ابراز نگرانی می کنند و از تهران خواسته‌اند تا قطعنامه‌های شورای امنيت سازمان ملل دراين زمينه را اجرا کند.

ايران تاکنون با ناديده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنيت برنامه هسته‌ای خود را توسعه داده و بر‌ صلح آميز بودن برنامه هسته ‌ای خود تاکيد دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016