شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيروزآبادی: تنگه هرمز را نمی‌بنديم مگر اينکه منافعمان به خطر بيفتد

حسن فيروزآبادی، رييس ستادکل نيروهای مسلح با بيان اينکه "تنگه هرمز يکی از مجاری مهم عبور انرژی در دنيا است"، اعلام کرد: ما اين شاهراه مهم را نمی‌بنديم و دچار اختلال نمی‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سرلشگر سيدحسن فيروزآبادی در حاشيه همايش بين‌المللی دکترين مهدويت، در جمع خبرنگاران درباره طرح بستن تنگه هرمز که از سوی تعدادی از نمايندگان مجلس ارائه شده است، با بيان اينکه "نمايندگان مجلس، نمايندگان ملت هستند و هر سخن و امضای آنها نشان‌دهنده پيام و رای ملت ايران است"، گفت: به عنوان يک فرمانده ارشد نظامی اعلام می‌کنم که ما «طرح بستن تنگه هرمز» را داريم چراکه يک نظامی برای هر موضوع بايد طرحی داشته باشد، ولی اين کار را نمی‌کنيم مگر اينکه منافع ما به خطر بيفتد.

وی اضافه کرد: تنگه هرمز از مهمترين شاه‌راههای دنياست و برای دنيا اهميت دارد و ما چون با عقلانيت عمل می‌کنيم و اين را از مکتب شيعه آموخته‌ايم، اين شاهراه را ـ که مجاری عبور انرژی در دنيا است ـ نمی‌بنديم و دچار اختلال نمی‌کنيم، مگر اينکه منافع ما به خطر بيفتد. همانطور که پيش از اين هم گفته بوديم، کنترل ما بر تنگه هرمز هوشمند و عاقلانه است.

هيچ کشوری را تهديد نمی‌کنيم، جز آنها که قصد تهديد ما را داشته باشند

رييس ستادکل نيروهای مسلح در ادامه، درباره رزمايش اخير سپاه اظهار کرد: ما هيچ کشوری را در دنيا تهديد نمی‌کنيم، جز آنها که قصد تهديد ما را داشته باشند. رزمايش ما نيز همانطور که اسمش پيدا بود، رزم آزمايشی بود و در آن تجهيزات، مهمات، مهندسی علمی، رزمندگان و قدرت دقت سلاح‌های ما آزمايش شد. ما هيچ رزمايشی را بدون طراحی عمليات انجام نمی‌دهيم.

حاکميت ملی در سوريه باقی می‌ماند

فيروزآبادی در پايان، درباره تحولات سوريه نيز گفت: تحولات سوريه بسيار خوب پيش می‌رود و به نظر من ملت سوريه موفق می‌شوند، حاکميت ملی در سوريه باقی می‌ماند، تحولات دموکراتيک و اسلامی در اين کشور توسعه خواهد يافت، سوريه همچنان خط مقدم مقاومت در برابر اسراييل خواهند ماند و می‌دانم که بشار اسد و مردم سوريه و مجلسی که به تازگی توسط مردم سوريه انتخاب شده است، اين مساله را درک می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016