پنجشنبه 22 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس پليس راه‌آهن: مبارزه با بدپوششی در قطار، بازداشت ۶۱ اراذل و اوباش در قطار تهران - جمکران

خبرآنلاين - پليس - رييس پليس راه‌آهن کشور گفت: بازرسی و کنترل مسافران را تنها به مبدا محدود نمی‌کنيم بلکه داخل قطار و ايستگاه‌های مقصد نيز صورت می‌پذيرد.

به گزارش خبرآنلاين، سردار رحمت‌اللهی گفت:‌ در سه ماهه نخست امسال، ‌۱۱۳ کيلوگرم انواع موادمخدر کشف و در اين رابطه ۶۹۵ تن دستگير و به مراجع قضايی معرفی شدند. وی با بيان اينکه از بين موادمخدر مکشوفه، ترياک در صدر کشفيات قرار دارد، گفت: کشف موادمخدر، در اين مدت در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

رييس پليس راه‌آهن کشور گفت: برخورد با سوداگران موادافيونی که از قطار به عنوان يک وسيله مطمئن برای سودجويی و قاچاق موادمخدر استفاده کرده بودند از اقدامات شاخص پليس راه‌آهن به شمار می‌آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی بر تمرکز پليس راه‌آهن در راستای مبارزه و برخورد با انتقال موادمخدر صنعتی از طريق خطوط ريلی تاکيد کرد و گفت: در اين راستا، قطارهای بين‌المللی و مسافران با دقت کنترل می‌شود.

بازداشت ۶۱ نفر از اراذل و اوباش در قطار تهران - جمکران

رحمت اللهی در ادامه به اجرای طرح عملياتی مبارزه با اراذل و اوباش در قطار تهران - جمکران اشاره کرد و گفت: در پی شکايت متعدد مسافران قطار تهران - جمکران، مبنی بر تحرکات شرارت‌آميز عده‌ای اراذل و اوباش در اين قطار مسافری، ماموران پليس راه‌آهن با انجام اقدامات اطلاعاتی و نيز هماهنگی با دادسرای ناحيه ۱۶ در يک عمليات ضربتی ۶۱ تن از افراد شرور را دستگير کردند که ۲۵ تن با قرار قانونی روانه زندان و مابقی با اخذ تعهد کتبی آزاد شدند.

کشف ۹۴ تن آهن آلات و ادوات ريلی مسروقه در سه ماهه امسال

وی از کشف ۹۴ تن آهن آلات و ادوات ريلی مسروقه در سه ماهه امسال خبرداد و گفت: ارزش ريالی ادوات مسروقه، ۸۴۴ ميليون ريال برآورد شده است.

رحمت‌اللهی با اشاره به دستگيری ۱۴ تبعه به اتهام استفاده از مدارک مجعول و همچنين ۱۹۷ تبعه غيرمجاز‏، گفت: ۴۴ هزار و ۲۵۸ تبعه شامل زائران‏، توريست و کارشناسان طرف قرارداد راه‌آهن، کنترل شدند و تحت‌پوشش امنيتی و انتظامی پليس راه‌آهن از طريق شبکه ريلی مسافرت کردند.

پوشش مسافران قطار مناسب است
رحمت‌اللهی درباره موضوع امنيت اخلاقی گفت: رعايت هنجارهای عمومی و ارزش‌های دينی و فرهنگی امری ضروری است، اگرچه رويه معمول پليس مبتنی بر اقدامات بازدارنده و ارائه تذکرات است.

به گفته او برخورد کسانی که به هيچ عنوان ارزش‌های اخلاقی، حجاب اسلامی و هنجارهای عمومی جامعه را رعايت نمی‌کنند و با تظاهر علنی به بدپوششی و بدحجابی در جامعه،‌ قوانين را نقض می کنند، اجتناب‌ناپذير است.

رحمت‌اللهی به تذکر و ارشاد افراد بدپوشش و بدحجاب توسط ماموران پليس راه‌آهن اشاره کرد و گفت: با تعداد کمی از اين افراد برخورد قانونی شده است.

رييس پليس راه‌آهن کشور البته از وضعيت پوشش مسافران قطارها ابراز رضايتمندی کرد و گفت: در اين رابطه با مشکلی مواجه نشده‌ايم.

کشف نيم کيلو طلا و ۶۲ هزار دلار قاچاق از دو مسافر تهران - استانبول

او يکی از وظايف پليس راه‌آهن را مبارزه با قاچاقچيان کالا و کنترل مبادی ورودی و خروجی عنوان کرد: چندی پيش، ماموران مبارزه با کالای قاچای پليس راه‌آهن تهران در بازرسی از دو مسافر تهران - استانبول، قريب به نيم کيلو طلا و ۶۲ هزار دلار قاچاق کشف کردند.

مبارزه با موادمخدر، اولويت مهم پليس راه آهن

رييس پليس راه آهن کشور درباره صحبت‌های يکی از مسئولان ستاد مبارزه با موادمخدر مبنی بر اينکه راه‌آهن يکی از مهمترين عوامل جابجايی موادمخدر در کشور است و قاچاق موادمخدر از طريق دو استان جنوبی کشور انجام می‌شود‏، گفت: در ۲۰ استان کشور، راه‌آهن، وجود دارد، اين درحالی است که ۱۸ مرکز و يگان‌های انتظامی و بالغ بر صد کلانتری و پاسگاه در طول خطوط راه‌آهن به صورت شبانه‌روزی مشغول انجام وظيفه هستند.

رحمت‌اللهی با بيان اينکه مبارزه با موادمخدر يکی از اولويت‌های پليس راه‌آهن به شمار می‌آيد، گفت: معتقد هستيم مبارزه با موادمخدر، يک وظيفه ملی است.

رييس پليس راه آهن با بيان اينکه خلاء‌ها، بسترهای وقوع جرم، جغرافيای حمل و جابجايی موادمخدر برای ما ناشناخته نيست، گفت: ماموران پليس راه‌آهن با شيوه‌های مجرمان آشنا هستند و کشفيات موادمخدر خود مويد اين موضوع است. نمی دانم، اين مقام مسئول بر اساس چه مستنداتی اين اظهارات را عنوان کرده، در صورتی که وی يقين دارد حمل و جابجايی موادمخدر از طريق قطار صورت می گيرد، حتماً بايد اين موضوع را اطلاع می‌دادند تا پليس راه‌آهن با نقاط ضعف خود آشنا شود.

او گفت: بازرسی و کنترل مسافران را تنها به مبدا محدود نمی‌کنيم، بلکه بازرسی و کنترل داخل قطار و ايستگاه‌های مقصد نيز صورت می‌پذيرد. آحاد مردم و مسافران را نمی‌توانيم قاچاقچی فرض کنيم، بلکه علاوه بر ارائه خدمات به آنان بايد حقوق شهروندی را رعايت کنيم. ماموران پليس راه‌آهن با استفاده از تجربيات، ظن پليسی و علوم جرم‌يابی، افراد مظنون را شناسايی و دستگير می‌کنند.

به گفته رحمت اللهی حضور پليس در قطارها، برای مجرمان و قاچاقچيان بازدارنده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016