سه شنبه 13 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم در مجلس: ۴۹ درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابی هستند

پليس - مجلس برای بررسی وضعيت طرح های امنيت اخلاقی و اجتماعی امروز از سردار اسماعيل احمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی دعوت کرد.

به گزارش خبرآنلاين،در اين جلسه فرمانده نيروی انتظامی گفت: بيش از ۴۹ درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابی هستند و اين موضوع دومين خواسته هموطنان از پليس است.
سردار اسماعيل احمدی مقدم در اين جلسه به سوالات نمايندگان پاسخ داد.وی در پاسخ به سئوال علی مطهری نماينده مردم تهران مبنی بر چرايی استقرار نيروهای يگان امداد و ويژه در سطح بزرگراههای پايتخت گفت: اين يگانها با توجه به فصل تابستان و افزايش رفت و آمد اين موتورسواران چند موضوع از جمله امنيت اخلاقی ، برخورد با حرکات مارپيچ، بدحجابی به ويژه کشف حجاب و حمل حيوانات به ويژه سگ پيگيری می کنند البته بهتر بود که فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قبل از استقرار اين نيروها توضيحات لازم را ارائه و افکار عمومی را توجيه می کرد.

وضعيت عفاف و حجاب کمی بهتر شده است
وی افزود: در دهه هفتاد به علت عدم توجه دولت و مجلس به نيروی انتظامی و مسائل امنيتی شاهد افزايش جرايم و ناهنجاريها در کشور بوديم. در دهه هشتاد نيروی انتظامی مشغول تقويت، اصلاح روش و جبران عقب ماندگی های دوران گذشته بود. مشکلات اقتصادی و سياسی موجب شد که مسائل امنيتی مورد بی مهری قرار گيرد و ناامنی و احساس ارتقای امنيت کاهش يابد.
به گفته وی، مقام معظم رهبری در دهه هفتاد مسئله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند اما هيچکس آن را جدی نگرفت؛ امروز همه اين موضوع را باور کرديم دشمن به دنبال آندلسی کردن ايران و از پای درآوردن کشور به وسيله مسائل اخلاقی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: ۲۶ دستگاه در امر ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب ، ۲۸۴ وظيفه برعهده دارند که نيروی انتظامی نيز تنها ۲۱ وظيفه را برعهده دارد. بيشتر دستگاهها عمده وظايفشان ايجابی، انضباطی و نظارتی است و بخش کمی از آنها وظيفه برخوردهای سلبی را برعهده دارند.
احمدی مقدم به اجرای طرح امنيت اخلاقی در سال ۸۵ اشاره و افزود: در اين سال نيروی انتظامی حرکت خفيفی را انجام داد اما با واکنش های بسياری مواجه شد پس از آن متوجه شديم که اجرای اين طرح نياز به ساختار، آموزش و نقشه راه دارد به همين دليل از سال ۸۶ اين طرح را پيوسته به اجرا درآورديم.
به گفته فرمانده نيروی انتظامی مطابق رصدهای انجام شده ظواهر بدحجابی در جامعه کاهش و وضعيت عفاف و حجاب کمی بهتر شده است.

مقاومتها در برابر اجرای طرح ارتقای امنيت اخلاقی بسيار محدود شده است
وی در پاسخ به سئوال نماينده ای در مورد کم کاری نيروی انتظامی در اجرای طرح ها گفت: نيروی انتظامی وظايف متعددی دارد و توان زيادی را نداريم که به صورت همزمان با اوج قدرت در تمامی ماموريت ها حاضر شويم البته با ايجاد پليس امنيت اخلاقی، تقويت پليس زن، تفکيک محل پليس امنيت اخلاقی در کلانتری ها و ارشادمحوری به جای برخورد به نتايج خوبی رسيديم.
احمدی مقدم با اشاره به اينکه تنها تعداد کمی از شهروندان به رفتار ماموران در طرح امنيت اخلاقی انتقاد دارند، اظهار داشت: امروز مقاومتها در برابر اجرای طرح ارتقای امنيت اخلاقی بسيار محدود شده است و همواره شاهد افزايش رضايت عمومی با اجرای اين طرح هستيم. البته برخی ها به رفتار ماموران انتقاد دارند که آنها را نيز مد نظر قرار می دهيم امروز فرآيند ماموريت های پليس امنيت اخلاقی عادی شده است.

به اسم ترويج سينما فوتبال پخش می کنند
احمدی مقدم با انتقاد از برخی افراد که می گويند تنها در عرصه عفاف و حجاب بايد کار فرهنگی کرد، گفت: بايد با علت و معلول همزمان برخورد شود به همين دليل برخورد با بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه جزو اولويت ها است اگر چه برخی دستگاهها اهتمام لازم را ندارند و در اين راه کم کاری می کنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت نمايشگاههای بين المللی که دولتی است برگزاری نمايشگاهها را به غرفه دارانی واگذار می کند که آنها يونيفرم غربی را در ظواهر افراد ترويج می کنند. برخی ها به اسم ترويج سينما فوتبال پخش می کنند که پيامدهای ناهنجار و زشتی را به دنبال دارد. آنها مدعی اند که راه رونق سينما پخش فوتبال است در حاليکه ما با رونق سينما موافقيم اما معتقديم نبايد بسترهای ايجاد فساد را فراهم کنيم.

۵ درصد بدحجابها هدايت نمی شوند
فرمانده نيروی انتظامی با اعلام اينکه تنها ۵ درصد از دستگيری های طرح امنيت اخلاقی تکراری هستند، گفت: بيش از ۹۵ درصد افرادی که به مقر پليس هدايت می شوند ديگر از سوی پليس دستگير نمی شوند که اين موضوع نشان دهنده کارامدی اجرای اين طرح است.
به گفته احمدی مقدم، نيروی انتظامی قانون را به ويژه قانون مجازات اسلامی را مبنای کار خود قرار داده است ضمن اينکه پرهيز از اجرای موسمی و تمرکز بر مناطق مستعد جرم و استفاده از ظرفيت دستگاههای فرهنگی به منظور جرم زدايی از ديگر اقدامات پليس در اين حوزه است.

انتقاد از وضعيت پوشش در بيمارستانها
احمدی مقدم با انتقاد از وضعيت پوشش در بيمارستان ها افزود: آيا دستگاهها نمی توانند خودشان کار انضباطی انجام دهند. برخی ها در بيمارستانها يونيفرم غربی را ترويج می کنند.
به گفته فرمانده نيروی انتظامی برخی دستگاهها با تاخير وارد بحث ترويج عفاف و حجاب می شوند در حاليکه برخی در برابر اجرای آن مقاومت می کنند. در گذشته شائبه ای ايجاد شده بود که دولت با پليس همکاری ندارد در حاليکه امروز دولت مخالفتی با اجرای اين طرح ندارد و قوه قضائيه نيز حمايت خوبی را از پليس انجام داده است البته احکام صادر شده توسط اين قوه خفيف است.

۷۰ شبکه ماهواره ای مشغول حمله به ايران هستند
فرمانده نيروی انتظامی تاکيد کرد: امروز امنيت ملی را با حمله به اخلاق به خطر می اندازند به صورتی که ۷۰ شبکه ماهواره ای و هزاران سايت اينترنتی فارسی زبان مشغول حمله به ايران است تا از طريق اخلاق ما را به زانو درآورند.
احمدی مقدم با اشاره به اينکه در سال ۸۳ با تاکيدات رهبری جلساتی در دولت برای امنيت اخلاقی تشکيل شد که نتيجه آن جزوه راهکار ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب است تاکيد کرد: اين قانون در دولت خاتمی تصويب شد و در ابتدای دولت احمدی نژاد برای اجرا ابلاغ شد. در ابتدا وزير ارشاد مسئول اجرای اين قانون در دولت بود اما در ميانه راه اين وظيفه سلب و برعهده وزارت کشور گذاشته شد.

تقدم پيشگيری اجتماعی بر پيشگيری انتظامی
وی با بيان اينکه حفظ حريم خصوصی شهروندان در دستور کار ما قرار دارد گفت: از نظر ما پيشگيری اجتماعی بر پيشگيری انتظامی تقدم دارد. همچنين با مامورانی که در اجرای اين طرح ها تخطی کنند برخورد می کنيم.
احمدی مقدم با اشاره به اينکه وضعيت امنيت اخلاقی جامعه رو به بهبوداست، گفت: همه نمايندگان اعلام کرده اند که اين برخوردها مطالبه مردم است. البته از سال ۸۶ تاکنون نيز برخورد با بدحجابی ها، پوشش نامناسب و آرايش مفرط با ۴۹.۲ درصد پس از مواد مخدر دومين درخواست مردم از نيروی انتظامی است.

ناامنی ها در حال کاهش است
فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه بر اساس پيمايش های اجتماعی که توسط دانشگاهها انجام شده است، از سال ۸۴ تاکنون ناامنی ها در حال کاهش و احساس امنيت رو به افزايش است در حاليکه تهديدات برعليه کشور هر روز در حال افزايش است.

کاهش تمامی جرايم به جز سرقت خودرو
وی از کاهش تمامی جرايم به جز سرقت خودرو در کشور خبر داد و افزود: همزمان با اجرای طرح های پليس شاهد بهبود نسبی وضعيت امنيت به ويژه امنيت اخلاقی در کشور هستيم و در سال گذشته نيز تمامی اين جرايم به جز سرقت قطعات خودرو در کشور کنترل شد.

کاهش ۳۰ درصدی کشف مشروبات الکلی
وی از کاهش ۳۰ درصدی کشف مشروبات الکلی در کشور خبر داد و تصريح کرد: کنترل باندهای فساد ، مشروبات الکلی در دستور کار قرار دارد در سال ۸۴ پليس ۵ ميليون بطر مشروبات الکلی را کشف کرد در حاليکه اين آمار در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی به ۳.۵ ميليون بطر کشف رسيد. امروز پشت پرده فساد در کنترل قرار گرفته و محدود شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016