جمعه 23 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترقي:انتخابات رياست جمهوري يازدهم سه قطبي خواهد بود

يك عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي پيش‌‌بيني كرد كه انتخابات رياست‌جمهوري آينده داراي سه قطب اصولگرايان جبهه متحد، ‌اصولگرايان جبهه پايداري و اصلاح‌طلبان باشد.

حميدرضا ترقي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهارداشت: معمولا نيمه دوم سال حدود شش يا هشت ماه مانده به برگزاري انتخابات بحث و بررسي در مورد شاخصه‌هاي نامزدهاي مورد نظر احزاب و گروه‌ها و رسيدن به مصداق‌هاي مشخص مورد بررسي قرار مي‌گيرد كه در اين بين حركت و فعاليت اشخاص و احزاب متفاوت است.

وي افزود: از آنجا كه برخي خودشان براي ورود در عرصه انتخابات رياست‌جمهوري و كانديداتوري تصميم مي‌گيرند و كاري به تشكل‌ها و جريان‌هاي سياسي ندارند، به طور طبيعي از چندين ماه قبل از انتخابات روي اين مساله كار مي‌كنند و اين افراد ستادهايشان را شكل داده‌اند و زمان‌بندي اين اشخاص به فرآيند زمان‌بندي جريان‌هاي سياسي ارتباط ندارد.

اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي خاطر نشان كرد: اما برخي شخصيت‌هاي مدنظر براي احزاب و گروه‌هاي سياسي منتظر تصميم‌گيري جريان‌هاي مورد نظر خود هستند تا پس از تصميم‌گيري آنها و رسيدشان به مصاديق، وارد عرصه انتخابات شوند.

ترقي در ادامه با بيان اين‌كه در انتخابات رياست‌جمهوري آينده يك رقابت سه قطبي شكل مي‌گيرد،‌گفت: دو قطب از اين رقابت را، اصولگرايان جبهه متحد و جبهه پايداري تشكيل مي‌دهند و احتمال دارد كه هر كدام از اينها نامزد جداگانه داشته باشند. همچنين جريان اصلاح‌طلب نيز ممكن است وارد عرصه شود و به يك نامزد واحد برسد.

وي همچنين تاكيد كرد: در اين بين آنان كه برنامه‌محور هستند سعي مي‌كنند به يك تحليل مشترك از مشكلات، شرايط و نيازهاي آينده كشور برسند و پس از اين روند، بر اساس شرايط كشور گفتمان جديدي را مطرح مي‌كنند تا بتواند جوابگوي مشكلات كشور و مورد پذيرش عامه مردم شود.

اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: اما آنان كه تنها مصداق برايشان مهم است و برنامه‌محور نيستند، طبيعتا در جريان انتخابات به دنبال چهره‌سازي از افراد و مطرح كردن آن فرد مورد نظرشان به عنوان قهرمان ملي هستند كه چنين شخصي بتواند مشكلات كشور را رفع كند، اين دسته كاري به برنامه ندارند.

ترقي همچنين درباره ورود جريان اصلاح‌طلب به عرصه انتخابات رياست‌جمهوري آينده نيز اظهار كرد: با توجه به اين‌كه اصلاح‌طلبان درون‌شان تشتت و اختلاف‌نظر بسياري وجود دارد،‌ نمي‌توان يك تحليل جامع نسبت به برنامه آنها داشت، ولي به نظر مي‌رسد كه اصلاح‌طلبان پروژه خاصي را دنبال مي‌كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود: اصلاح‌طلبان از سويي سعي مي‌كنند جريان اصولگرايي را در اداره كشور ناكارآمد نشان دهند و با كنار گذاشتن پازل‌هاي مختلفي كنار هم، به بزرگ‌نمايي مشكلات كشور بپردازند و دولت را در مسائل مختلف از جمله سياست خارجي ناموفق جلوه دهند تا بدين صورت گرايش مردم به سمت اصولگرايان به حداقل برسد.

اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي با بيان اين‌كه اصلاح‌طلبان مي‌خواهند خود را منجي شرايط آينده كشور معرفي كنند، اظهار كرد:‌ از سويي ديگر، اين جريان سعي دارد چهره‌هاي حداكثري همچون خاتمي را مورد توجه قرار دهند و انتخابات را دوقطبي كنند و از نگاهي ديگر، روش حداقلي را در پيش بگيرند يعني چهره‌هاي سفيد همچون عارف و يا بي‌طرف يا كم‌مساله اصلاح‌طلب را محور قرارد هد و بعد از عبور از فيلتر شوراي نگهبان،‌روي چهره مورد نظر خود تمركز كند تا در نهايت پس از پيروزي در انتخابات بتواند همه نيروهاي خود را وارد حاكميت كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016