شنبه 24 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا دو نفر را به صادرات موادی برای غنی سازی اورانیوم در ایران متهم کرد

بی بی سی:وزارت دادگستری آمریکا یک ایرانی و یک چینی را به تلاش برای صادرات غیرقانونی موادی متهم کرده که قابلیت استفاده در سانتریفیوژهای هسته ای و غنی سازی اورانیوم دارند.

شهروند ایرانی در این پرونده پرویز خاکی نام دارد که حدود دو ماه پیش به درخواست دولت آمریکا در فیلیپین دستگیر شده است.

فرد دوم ژونگچنگ یی شهروند چین و فراری است.

آقای خاکی متهم شده که در سال ۲۰۰۸ قصد خرید ۲۰ تن فولاد سی-۳۵۰ از آمریکا برای مشتریان خود در ایران داشته است.

دولت آمریکا می گوید این دو نفر طی سه سال تلاش کرده اند از طریق یک شرکت چینی موادی چون فولاد سی ۳۵۰ را به ایران صادر کنند.

این نوع فولاد که مقاومت بسیار بالا دارد به طور خاص برای استفاده از سانترفیوژهای غنی سازی اورانیوم مناسب است.

بر اساس کیفر خواست این پرونده پرویز خاکی از سال ۲۰۰۹ تماس خود را با یک مامور مخفی دولت آمریکا آغاز کرده و از طریق تبادل ای میل هایی که تا سال ۲۰۱۱ ادامه داشته به دنبال خرید مواد رادیواکتیو بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"تهدید امنیت ملی آمریکا"

آنگونه که بیانیه وزارت دادگستری آمریکا می گوید این دونفر توانسته اند از طریق چین بخشی از صادارات خود را در تابستان سال ۲۰۰۹ به ایران عملی کنند.

براساس این گزارش هیچ کدام از این دو نفر مجوز صادرات به ایران نداشته اند و مقصد نهایی محموله های خود را اعلام نمی کرده اند.

آقای خاکی در عین حال متهم شده که به دنبال خرید اسپکترومتر از آمریکا بود و در یکی از ای میل های خود به مامور مخفی آمریکایی گفته این وسیله را برای آنالیز ایزوتوپ های اورانیوم گازی هگزافلوراید می خواهد.

گاز هگزا فلورايد اورانيوم گازی است كه در سانتريفيوژ غنی می شود و اورانیوم غنی شده تولید می کند.

لیسا موناکو از مقامات امنیت ملی در وزارت دادگستری آمریکا گفته این پرونده اهمیت جلوگیری از دسترسی ایران به مواد مربوط به فعالیت های هسته ای ساخت آمریکا را نشان می دهد و در عین حال نفوذ شبکه خرید غیرقانونی ایران را روشن می کند.

جان مورتون از مقامات ارشد گمرک آمریکا نیز گفته ماموران قانون این کشور توانسته اند با از میان بردن توطئه ای پیچیده برای صادرات مواد هسته ای به ایران، تهدیدی جدی علیه امنیت ملی آمریکا را از میان ببرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016