دوشنبه 26 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی اکبر صالحی: آماده تسهيل گفت و گو بين معارضين و دولت سوريه هستيم، پيش از اين نيز با معارضين در ارتباط بوده ايم


ايرنا ـ تهران - وزير امورخارجه با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران پيش از اين نيز با بخش عظيمی از معارضين در ارتباط بوده و رايزنی هايی داشته است، گفت: تهران آمادگی دارد تسهيل کننده گفت و گو بين معارضين و دولت سوريه باشد.

'علی اکبر صالحی'روز دوشنبه در نشست مشترک خبری با همتای ترکمنستانی خود در پاسخ به سوال خبرنگار سياسی ايرنا مبنی بر اينکه آيا جمهوری اسلامی ايران با معارضين سوری برای برگزاری نشست در تهران با دولت سوريه رايزنی هايی داشته است؟ افزود: عنايت داريد که آقای بشار اسد رييس جمهوری سوريه اخيرا شخصيتی را به نام آقای علی حيدر در ارتباط با گفت و گو با معارضين تعيين کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران پيش از اين نيز با بخش عظيمی از معارضين در ارتباط بوده و رايزنی هايی را داشته است و تلاش ما همواره اين بوده است که زمينه گفت و گو بين دولت و معارضين سوری را فراهم کنيم.

صالحی با بيان اينکه نشست گروه تماس در شهر ژنو مکمل طرح شش ماده ای آقای کوفی عنان نماينده دبيرکل سازمان ملل متحد بود، گفت: اين نشست نيز در راستای نزديک کردن مواضع معارضين و دولت سوريه برگزار شده است.

وی تاکيد کرد: تمام کشورهای منطقه و ساير کشورهايی که علاقه مند به صلح و ثبات در منطقه هستند بايد در جهت برون رفت از بحران ايجاد شده در سوريه دست در دست يکديگر قرار دهند و به بهترين شيوه برای حل آن حرکت کنند.

صالحی نتيجه نهايی اين موضوع را به نفع مردم سوريه، منطقه و جامعه جهانی دانست.


*** اظهارات رايزن فرهنگی ايران در کانادا منعکس کننده مواضع سياسی ايران نيست

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری درباره اظهارات رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در کانادا ا‌ظهار داشت: ما همواره به هموطنان خودمان در کشورهای مخلتف تاکيد کرده ايم که بايد تابع مقررات و قوانين محل اقامتشان باشند.

وی ايرانيان مقيم خارج از کشور را سفرايی قابل برای کشور توصيف کرد و افزود: ما به هر کشوری که می رويم افتخار می کنيم که ايرانيان باعث افتخار ما و همگی عهده دار مسووليت ها و کارهای شرافتمندانه هستند.

وزير امور خارجه اظهار داشت: متاسفانه منظور رايزن فرهنگی ايران در کانادا يقينا با کلمات وی يکی نبوده است و وی می خواسته با نيت خالص صحبت کند.

صالحی با بيان اين که برداشت درستی از اظهارات رايزن فرهنگی ايران در کانادا نشده است، گفت: ما به هموطنانمان در کانادا و هر کشوری ديگری اصرار داريم که در چارچوب قوانين کشور مورد اقامت رفتار کنند که نمونه ای از پيشينه و سنت حسنه ايرانيان باشد.

وی ابراز اميدواری کرد که دولت کانادا نيز با اين موضوع سياسی برخورد نکند و با حکمت و عقلانيت به اين موضوع بنگرد.

صالحی تاکيد کرد: اظهارات رايزن فرهنگی ما در کانادا منعکس کننده مواضع سياسی جمهوری اسلامی ايران نيست و مواضع ما که امروز اعلام کرده ام، مواضع اصلی ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016