دوشنبه 2 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گران فروشی مرغ ۲۰۰۰ فروشگاه را جريمه و ۱۰ مغازه را پلمپ کرد

معاون برنامه‌ريزی استاندار تهران گفت: تاکنون گزارش ۲ هزار فروشگاه مرغ به علت گرانی محرز شده که جريمه شده‌اند و ۱۰ مغازه نيز پلمپ شده است.

نعمت‌الله ترکی در گفت و گو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به آخرين وضعيت بازار مرغ در تهران گفت: روزانه حدود ۸۰۰ تن مرغ گرم و منجمد با قيمت ۴۶۵۰ تا ۴۷۰۰ توزيع می‌شود اما با توجه به اينکه تقاضا بالاست هنوز قيمت مرغ به تعادل نرسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: برای حل اين مشکل شهروندان بايد به اندازه نياز و مصرفشان مرغ خريداری کنند چرا که هيچ گونه کمبودی وجود ندارد و به ميزان مصرف شهروندان روزانه مرغ گرم و منجمد توزيع می‌شود.

جريمه و برخورد با ۲۰۰۰ عرضه کننده مرغ و پلمپ ۱۰ مغازه

معاون برنامه ريزی استاندار تهران تصريح کرد: تاکنون گزارش ۲ هزار فروشگاه مرغ به علت گرانی محرز شده که جريمه شده‌اند و ۱۰ مغازه نيز پلمپ شده است.

ترکی گفت: در جلسه مشترکی که بين سازمان تعزيرات حکومتی و وزارت بازرگانی برگزار می‌شود از هفته آينده نظارت‌ها تشديد يافته و همزمان احکام فروشگاه‌هايی که اقدام به گران فروشی کرده اند اجرا می‌شود.

وی به عرضه کنندگان مرغ هشدار داد: چنانچه به قيمت های مصوب و اعلام شده تمکين نکنند به شدت با آنها برخورد و فروشگاهشان پلمپ خواهد شد.

ترکی در پاسخ به اين سوال که عليرغم توزيع ۸۰۰ تنی مورغ در تهران علت اصلی گرانی مرغ چيست پاسخ داد: پيش از اين عنوان می‌شد بالا بودن قيمت نهاده علت اصلی گران مرغ است؛ اين در حالی است که قيمت نهاده از دو هزار تومان به ۱۴۰۰ تومان کاهش يافته و مشکلی به لحاظ تامين نهاده‌های دامی به ويژه برای مرغ داری‌ها وجود ندارد اما به نظر می‌رسد اگر شهروندان تعادل را در خريد رعايت کنند با افزايش تقاضا و در نتيجه بالا رفتن قيمت مرغ مواجه نخواهيم شد.

به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام ستاد تنظيم بازار روزانه ۸۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در نمايشگاههای عرضه مستقيم کالا و ميادين ميوه و تره‌بار و ساير فروشگاهها عرضه می‌شود ضمن آنکه قيمت نهاده نيز کاهش يافته و توليدکنندگان بهانه‌ای برای اين گرانی ندارند اما هنوز علت اصلی گرانی مرغ مشخص نشده و هرکجا که مرغ توزيع و عرضه می‌شود صف‌های طولانی و چند ساعته ادامه دارد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016