دوشنبه 2 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرگ دستکم يک زن در صف مرغ دولتی

ندای سبز آزادی، گزارشهای منتشر شده حاکی از برق گرفتگی ۳ زن در صف مرغ و کشته شدن دست کم یک نفر از آنان است.

براساس اين گزارش اين حادثه در محل برگزاری نمايشگاه ارزاق ماه رمضان فرهنگسرای خاوران واقع در خيابان خاوران رخ داده است. در اين مکان، مرغ با قيمت يارانه ای به فروش می رسد و به همين دليل با ازدحام جمعيت روبروست.

اين سه زن در صف مرغ به علت ازدحام جمعيت با کولری که جريان برق شديدی داشته، برخورد کرده و دچار برق گرفتگی شده اند.

درباره اين حادثه اخبار متفاوتی نقل شده اما منابع خبری ندای سبز آزادی مرگ حداقل يک زن را تائيد کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توقيف مرغ های زنده در ايلام و رشت
در تحولی ديگر، پس از انتشار اخبار مربوط به قاچاق بودن مرغ در استانهای کشور، فرمانده انتظامی شهرستان «دره شهر»ايلام از کشف بيش از ۲۲ تن مرغ زنده که به صورت غيرمجاز حمل می‌شد، خبر داد.

پيش از اين استاندار کهگيلويه و بويراحمد از ممنوع بودن خروج مرغ زنده از اين استان خبر داده بود. فرمانده پليس‌راه استان گيلان از ابلاغيه استانداری اين استان برای نظارت بر راه ها و جلوگيری از خروج مرغ از اين استان خبر داده بود.

به گزارش ايسنا شهاب عزيززاده فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر ايلام درباره توقيف خودروهای حامل مرغ های زنده گفت: چهار دستگاه کاميون و دو دستگاه وانت با مشخصات معلوم که حامل جمعاً ۲۲ تن و ۹۹۴ کيلوگرم مرغ زنده بوده و قصد خروج غيرمجاز از شهرستان «دره شهر» را داشتند، کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر گفت: در اين رابطه خودروها پس از توقيف برای سيرمراحل قانونی تحويل اداره تعزيزات شهرستان و از آن طريق تحويل کشتارگاه شهرستان «دره شهر» شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت نيز از توقيف بيش از ۴ هزار کيلوگرم مرغ زنده از ۳ کاميون در اين شهرستان خبر داد.

محمدحسين واثق کارگرنيا در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: ماموران پس از بررسی دريافتند رانندگان ۳ دستگاه کاميون قصد داشتند ۴ هزار و ۱۹۵ کيلو مرغ زنده را بدون مجوز از استان خارج کنند لذا کاميون‌ها را توقيف کردند.

کارگرنيا در پايان گفت: متهمان به همراه کاميون‌های حامل مرغ به مقر انتظامی منتقل و با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانونی به مرجع قضايی معرفی شدند.

صف های طولانی مرغ
خبرگزاريها نيز روزانه خبرهايی را درباره صف های طولانی مرغ در شهرستانهای کشور منتشر می کنند.

خبرگزاری مهر امروز در گزارشی خبر داد که روز به روز به طول صف های مردمی در شهر مريوان برای دريافت مرغ يارانه ای اضافه می شود.

براساس گزارش اين خبرگزاری همچنين متصديان فروش مرغ در آمل از توزيع کم سهميه مرغهای دولتی انتقاد کرده و افزايش سهميه را برای پاسخگويی به نياز شهروندان خواستار هستند . اين عده، توزيع روزانه بيش يک تن مرغ در اين شهرستان را ناکافی دانستند و خواستار افزايش سهميه مرغ به قيمت مصوب دولتی با توجه به استقبال شهروندان شدند.

ناظران شرعی در خارج از کشور
از سوی ديگر، در کنار دهها دليل برای کمبود مرغ در بازار، برخی وارد کنندگان "کمبود روحانی برای نظارت بر ذبح شرعی مرغ" در کشورهای ديگر را يکی از مشکلات دانسته اند. مهدی نور آباد مديرعامل يک شرکت وارد کننده مرغ به ايرنا گفته بود که هم اکنون بيش از ۱۰ شرکت ديگر وارد کننده با مشکلاتی چون تامين دامپزشک و روحانی برای اعزام به کشور مقصد روبرو هستند.

اما حسن عالمی نماينده ولی فقيه در وزارت جهاد کشاورزی درباره مشکلات پيش آمده برای واردات مرغ گفت: همواره ناظران شرعی وزارت جهاد کشاورزی برای نظارت بر ذبح شرعی دام در کشورهای مبدا حضور داشته و به وظيفه شرعی و قانونی خود عمل می کنند و در اين زمينه کمبود و کوتاهی صورت نگرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016