سه شنبه 3 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تماس تلفنی نرگس محمدی از زندان زنجان بعد از ۱۲ روز بی‌خبری

نرگس محمدی نايب رئيس کانون مدافعان حقوق بشر بعد از ۱۲ روز بی خبری سرانجام با خانواده خود تماس گرفت و اعلام کرد مجددا به زندان زنجان منتقل شده است. وی گفت به مدت پنج روز بينايی‌اش را از دست داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سايت ملی-مذهبی بعد از انتشار شايعات نگران کننده در مورد وضعيت وخيم جسمی نرگس محمدی و تشديد اين نگرانی به دليل عدم امکان ملاقات با خانواده،خانم محمدی در تماسی تلفنی خبر داد در زندان به زمين خورده و صورت وی به شدت آسيب ديده است. بنا بر گفته های وی ابتدا مسئولان زندان با ارجاع او به پزشک زندان قصد اعزام اين زندانی سياسی را به بيمارستان نداشته اند اما پزشک زندان با توجه به وضعيت وخيم خانم محمدی زير بار مسئوليت مداوای او نرفته و تاکيد کرده ايشان بايد به بيمارستان منتقل شود. در نتيجه تاکيد پزشک،مسئولان زندان وی را به بيمارستان وليعصر منتقل و در بخش مغز و اعصاب بستری می کنند.

شدت جراحت وارده به خانم محمدی به حدی بوده که او بينايی خود را به مدت چند روز از دست داده است. خانم محمدی در تماس تلفنی خود با اشاره به اين موضوع تصريح کرده :«به مدت ۵ روز توانايی بينايی خود را از دست دادم. بعد از پنج روز مراقبت و نگهداری بينايی‌ام را دوباره به دست آوردم.»

خانم محمدی بعد از ۵ روز بستری در بيمارستان وليعصر به بيمارستان شهيد بهشتی منتقل شده وسرانجام روز جمعه مجددا به زندان زنجان منتقل می شود.

شرايط بيمارستان به قدری وخيم بوده است که خانم محمدی چندين بار درخواست کرده است مجددا وی را به زندان منتقل کنند. از زمان خواب تا ساعت ۷ صبح ماموران زندان دست وی را با دستبند به تخت بسته اند. اين در حالی بوده است که يک مامور خانم در داخل اتاق و يک مامور مرد هم در خارج از اتاق حضور داشته اند.

در اتاق محل بستری خانم محمدی پرده های ضخيمی نصب شده بود که امکان هر گونه ارتباط با بيرون را سلب می کرد. عدم ارتباط با خانواده و عدم امکان تماس تلفنی با علی و کيانا فرزندان دو قلوی خانم محمدی باعث شده بود او تقاضای بازگشت به زندان را مطرح کند.

اين شرايط به حدی وخيم بوده که خانم محمدی در مدت زمان بستری خود دو بار به فلج عضلانی و تشنج مبتلا می شود. در يکی از اين دو بار مدت زمان تشنج ۶ ساعت طول کشيده است.

اين زندانی سياسی مجبور بوده روزانه ۱۰ تا ۱۵ قرص بخورد.

گفتنی است مسئولان زندان چند روز پيش به خانواده اين زندانی سياسی اعلام کرده بودند برای آزادی او بايد وثيقه ششصد ميليون تومانی تهيه کنند. اين در حالی است که پيش از اين وثيقه تعيين شده پانصد ميليون تومان بود.

نرگس محمدی به بيماری فلج عضلانی مبتلاست و نا خودآگاه زمين می خورد . اين موضوع می تواند عواقب جدی برای سلامتی اش داشته باشد. وی بايد برای درمان خود تحت نظر پزشک متخصص بوده و مداوايش بايد در فضايی آرام به دور از استرس انجام شود. اما متاسفانه مسئولان پرونده وی به دلايلی نامشخص از اين اقدام سرباز می زنند.

مسئولان پرونده وی نه تنها به اين شرايط توجه نکرده بلکه در اقدامی غير قانونی او را به زندان زنجان منتقل کردند. هم بنديان خانم محمدی محکومان به فساد، فحشا و اعتياد هستند. بحران های بزرگ اجتماعی که متاسفانه اين هموطنان را گرفتارو قربانی مناسباتی ناسالم کرده است. اين زندانيان به صورت روزانه با هم درگيری های شديد و در برخی موارد خونين دارند. وقوع اين درگيری ها می تواند وضعيت جسمی نرگس محمدی را وخيم تر از قبل کند.

همه اين اتفاقات در حالی رخ می دهد که نرگس محمدی اعتقاد دارد دفاع از حقوق بشر و اعتراض به نقض حقوق اوليه انسان ها از سوی اصحاب قدرت جرم نيست. ديگر آن که طبق قوانين، بيماری که تحمل شرايط زندان را ندارد و اين موضوع از سوی پزشکان متخصصش مورد تاکيد قرار گرفته ، نبايد در زندان نگهداری شود. ضمن آن که انتقال بدون دليل از زندان اوين به زندان زنجان هم غيرقانونی است.

نرگس محمدی پيش تر نسبت به تکرار حادثه زهرا کاظمی و هدی صابر برای خود هشدار داده بود. وی در نامه ای که از زندان نوشت مسئوليت مرگ عامدانه خود را متوجه مسئولان زندان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016