چهارشنبه 4 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران، در رابطه با حکم سه سال حبس تعزيری پدرام نصراللهی

جمهوری اسلامی ايران را از اين عمل خود پشيمان کنيم!

بنا به گزارش کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل های کارگری، روز دوشنبه ۲۶ تير ماه۱۳۹۱ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج، پدارم نصرالهی، فعال کارگری و عضو کميته هماهنگی، را به سه سال حبس تعزيری محکوم کرد. دادسرای سنندح، بهنام نصرالهی را به اتهام فعاليت عليه نظام جمهوری اسلامی از طريق همکاری با يکی از احزاب اپوزيسيون به يک سال حبس، و به دليل عضويت در کميته هماهنگی به دوسال حبس تعزيری محکوم نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال کارگری تنها به علت حمايت از حقوق کارگران وعضويت در "کميته هماهنگی" که يک نهاد کارگری مستقل و علنی است به سه سال حبس محکوم شده است. صدور حکم زندان به جرم دفاع از ابتدايی ترين حقوق انسانی و کارگری نتيجه ای جز انزجار بيشتر از جمهوری اسلامی ايران نزد افکار عمومی داخلی و بين المللی ندارد. پدرام نصراللهی را به جرم دفاع از حقوق کارگران به بند می کشند، با ميليونها کارگر جان به لب رسيده و کارد به استخوان رسيده چه خواهند کرد؟

موج اخراج ها و بيکارسازی ها سراسر ايران را فرا گرفته است. هزاران شرکت و مرکز توليدی فقط در ماههای اخير ورشکست و بسته شده اند. حقوق ميليونها کارگر به موقع پرداخت نمی شود. دستمزد کارگران حتی کفاف يک زندگی بخور و نمير را هم نمی دهد. قيمت يک کيلو مرغ ۹۰۰۰ تومان شده است. گرانی بيداد ميکند. کار قراردادی و موقت امان چند ميليون انسان را تحت نظام و قوانين سرمايه داری اسلامی بريده است. پدرام نصراللهی را به بند می کشند با مردم معترض نيشابور چکار می کنند؟ با نيشابورهای فردا چکار می کنند؟ با ميليونها کارگر متشکل و معترض چه خواهند کرد؟

صدور حکم زندان به جرم عضويت در کميته ای که برای کمک به تشکل يابی کارگران در مقابل شرايط به غايت غيرانسانی ای که بر کار و زندگی کارگران حاکم است ايجاد شده است اوج توحش و خشونت جمهوری اسلامی عليه کارگران ايران می باشد. با تمام قوا بايد به اين حکم اعتراض کرد.

اتحاد بين المللی ضمن محکوميت حکم زندان پدرام نصراللهی از تمامی انسانها و تشکل های کارگری و آزاديخواه و برابری طلب ميخواهد که با تمام امکانات خويش عليه اين حکم اعتراض کنند. اتحاد بين المللی به سهم خود می کوشد جمهوری اسلامی را از اين عمل گستاخانه و ضد کارگری پشيمان کند.

اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران
۲۴ جولای ۲۰۱۲

info@workers-iran.org
http://www.workers-iran.org


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016