دوشنبه 9 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارنظر احمدی‌نژاد درباره گرانی مرغ در افطاری

فرارو ـ افطاری و نشست مشترک شب گذشته دولت و مجلس، با حاشيه‌هايی نيز همراه بود.

به گزارش خبرگزاری آنا، شب گذشته نهاد رياست جمهوری ميزبان رئيس و نمايندگان مجلس شورای اسلامی بود و نمايندگان بنا بر دعوت رياست جمهوری در مراسم افطاری احمدی‌نژاد شرکت کردند.

اين مراسم با حاشيه‌هايی نيز همراه بود که به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** اين نشست بيشتر به عنوان «تعامل دولت و مجلس» تشکيل شده و سخنرانان آن نيز در اين مورد سخنرانی کردند.

** در اين نشست، محمدرضا فرزين به عنوان اولين سخنران گزارشی از روند اجرای هدفمندی يارانه‌ها ارائه کرده و عنوان می‌کند که اجرای هدفمندی، تورم را پايين آورده ولی مشکلاتی هم وجود دارد اما اين مشکلات دلايلی همچون تحريم و مديريت‌هاست.

** علی نيکزاد وزير مسکن نيز به عنوان دومين سخنران مرام پشت تريبون رفته و از وضعيت اجرای طرح مسکن مهر به دولتی‌ها و مجلسی‌ها گزارش می‌دهد.

نيکزاد در اين باره می‌گويد که «تعداد واحدهای موجود مسکن مهر نسبت به خانوارها بيشتر است و اجرای پروژه‌های مسکن مهر موجب شده که جلوی تورم در بخش مسکن گرفته شده و تورم از ۱۲ درصد به ۸درصد برسد.»

** لاريجانی اولين نماينده مجلس بود که در اين نشست سخنرانی کرد؛ وی طی سخنانی خواستار حل مشکلات مردم شد و گفت که راه حل حل مشکلات موجود، حرکت به سمت «اقتصاد مقاومتی» است.

** احمدی‌نژاد هم به عنوان آخرين سخنران نشست مشترک دولت و مجلس، طی سخنانی برای اولين بار درباره گرانی قيمت مرغ اظهارنظر می‌کند و می‌گويد که «مسئله گرانی مرغ، يک مسئله زودگذر و قابل حل است البته اين مسئله مشکلی نيست چرا که ما مشکلات بزرگتری داريم و بايد تلاش کنيم که «همه با هم» مشکلات را حل کنيم.

** نکته ديگر اينکه، لاريجانی يک جمله کوتاه اما معنادار هم خطاب به دولتی‌ها بيان می‌کند و با اشاره به افطاری دادن دولتی‌ها به نمايندگان می‌گويد که «شما اطعام مساکين می‌کنيد."

** در اين نشست قرار بود که تعدادی از نمايندگان مجلس هم سخنرانی کنند اما به دليل اينکه احمدی‌نژاد به خاطر کسالت کمی دير به جلسه آمد، وقتی برای سخنرانی اين نمايندگان باقی نماند.

** حضور علی مطهری طراح طرح سوال از رئيس جمهور در مجلس هشتم و مهرداد بذرپاش در اين نشست، جالب توجه است.

** با پايان يافتن نشست، دولتی‌ها و بهارستان‌نشينان به نماز ايستاده و به يکی از روحانيون مجلس اقتدا می‌کنند.

** حاشيه ديگر اينکه رياست جمهوری يک نوع غذا برای اين مراسم پيش بينی کرده بود و دولت و مجلس شام «بختياری» خوردند.

** زمانی که نمايندگان مشاهده کردند که شام بختياری است، برخی از بهارستانی‌ها با مزاح و با اشاره به گرانی مرغ می‌گويند که «مرغ اينجا هم پيدا می‌شود."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016