جمعه 13 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: دولت پاک پاک است، مسايلی به مراتب مهم‌تر از "گرانی برخی کالاها" وجود دارد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : رييس جمهور با تاکيد بر اينکه دولت به هيچ وجه پيگيری عدالت را رها نکرده و به قول خود با مردم پايبند است، اظهار داشت: پايبندی امروز دولت به عدالت با وجود همه بداخلاقی‌ها، اگر ۵۰ برابر سال ۸۴ نباشد، کمتر از آن نيست.

به گزارش سرويس سياسی «انتخاب» ؛ دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنج شنبه در ديدار نمايندگان تشکل های علمی و فرهنگی دانشجويی کشور که بيش از سه ساعت به طول انجاميد، ضمن ابراز خرسندی از اينکه روحيه آرمانی و عشق به ارزشهای الهی در جوانان دانشگاهی کشور در نقطه اوج است، گفت: امروز از صحبت‌ها و نطق دانشجويان متوجه شدم که شعارها، مطالبات، آرمان‌ها و احساس مسئوليت های جوانان انقلابی ايران عميق تر و پرشورتر از گذشته ساری و جاری است.

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه اختلاف سليقه، رای و نظر در کشور وجود دارد، اما بايد به گونه‌ای عمل کنيم که با هم کشور را جلو برده و اداره کنيم، اظهار داشت: يکی از شعارهای اصلی دولت اتکا به توده های مردم و توجه به آنان و ارتباط وسيع با بدنه اجتماعی بود، که امروز نه تنها اين ارتباط وسيع کاهش نيافته است بلکه بنده به عنوان رييس جمهور در هر هفته حداقل ۴ جلسه با قشرهای مختلف مردم دارم.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه روزانه ۳۰ هزار نامه مردمی به نهاد رياست جمهوری می رسد و از اين تعداد در زمان‌های مشخص بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ نامه را شخصاً رسيدگی می‌ کنم، تصريح کرد: امروز ارتباط دولت با بدنه اجتماعی مردم در حداکثر سطح خود قرار دارد، اما اين بدان معنا نيست که رسيدگی به مسائل و درخواست های مردم در حد کمال و سطح مطلوب رسيده است، اما تمام تلاش دولت در حداکثر کردن اين ارتباط و رفع مشکلات مردم است.

رييس جمهور با اشاره به اينکه عدالت‌گرايی از ديگر شعارهای دولتهای نهم و دهم بوده و تمام برنامه‌های دولت تاکنون در جهت اجرا و اقامه عدالت بوده است، خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا به آرمان عدالت وفادار بوده و امروز نيز بر آن وفادار است و اگر در برخی مواقع روی موضوعی ايستادگی و از کسانی دفاع می کند، به خاطر سوگندی است که برای دفاع از عدالت و حق خورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر احمدی‌نژاد با بيان اينکه توليد و سرمايه‌گذاری در بخش های مختلف تقريبا رشدی جهشی داشته است، اظهار داشت: در بخش بانکی دولت سعی کرده است تا بيشترين توسعه منابع را داشته باشد و حجم وسيعی از بنگاه‌های اقتصادی نيز در زمان اين دولت شکل گرفته است، اما اين به معنای آن نيست که به طور مطلق هيچ کس از اين قانون جلو نزده و از خطوط قرمز عبور نکرده است.

رييس جمهور در پاسخ به انتقادهايی که در خصوص نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور مطرح می‌شود، گفت: اجرای اصل ۴۴ به عنوان قانون به دولت تکليف شده و دولت نيز مکلف به اجرای قانون است. در اين زمينه نيز دولت تمام تلاش خود را به کار بست تا اجرای اين قانون در جهت اجرای عدالت باشد، به گونه‌ای که سهم وسيعی موضوع اين قانون، به سهام عدالت اختصاص داده شد.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه بايد انقلاب و منافع ملی را حفظ کنيم، خاطرنشان کرد: ايستادن در خط مستقيم الهی همانند راه رفتن روی لبه تيغ و شمشير است و تصور اينکه حفظ نظام و انقلاب کار ساده‌ای است، انديشه‌ای غلط و نابخشودنی است.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: در حقيقت دولت بخاطر پايبندی به عدالت مورد هجمه داخلی و خارجی است، اما با وجود همه اين فشارها در کنار مردم و در خدمت آنهاست.

رييس جمهور تصريح کرد: امروز دولت به دلايل مختلف سکوت اختيار کرده است، اما اين به معنای آن نيست که پاسخی برای اتهامات نداشته و يا قبول کرده که در برابر اتهامات مقصر است.

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اينکه تعهد دولت به عدالت، پاکی و پاکدستی بوده است، اظهار داشت: در جرياناتی که طی سال‌های اخير عليه دولت ايجاد شد، هيچ کس نتوانست اثبات کند که دولت به اندازه يک ريال از پاکدستی فاصله گرفته است؛ البته هيچ‌کس کامل و مطلق نيست و قطعاً ضعف‌هايی در بسياری از امور، از جمله تصميم‌گيری‌ها وجود دارد، اما اين ضعف آنگونه نيست که مطرح می‌شود و اينکه دولت را به سوءاستفاده و حمايت از سوءاستفاده‌کنندگان متهم می‌کنند، هرگز صحيح نيست.

رييس جمهور ادامه داد: اگر پسر بنده نيز اقدامی خلاف انجام داده است و قدمی کج بردارد، با او شديدتر از کسانی که تخلفات ميلياردی کرده‌اند، برخورد خواهم کرد.

دکتر احمدی‌نژاد، آزادی را از ديگر ارزش‌هايی دانست که در شعارهای انقلاب و صدر آرمانهای ملت ايران قرار دارد و دولت نيز احيای آن را در دستور کار خود قرار داده است و تصريح کرد: دولت پای آزادی ملت ايستاده است، اما متاسفانه عده‌ای از خط قرمز‌های اخلاقی عبور کرده اند و شرايط به گونه‌ای شده است که عده‌ای هر حرفی که می خواهند عليه دولت می‌زنند و در برابر آن نيز مصونيت دارند و اين سوءاستفاده از آزادی است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه اسلام زيباترين هديه خدا به بشر بوده است و توحيد، حق، عدالت و کرامت انسان‌ها بالاترين ارزش‌ها هستند، گفت: علاوه بر دولت بسياری از نهادها و ارگان‌های ديگر متکفل فرهنگ در کشور هستند.

رييس جمهور با بيان اينکه در سالهای گذشته بويژه يک و نيم سال اخير بسياری هجمه‌ها و صحبت‌ها عليه دولت بوقوع پيوسته اما دولت بخاطر کشور و منافع ملی هجمه‌ها را تحمل کرده و وارد مجادله نشده است، گفت: پاسخگو ندادن دولت در گذشته و حال به معنای آن نيست که همه آن حرف‌ها و اقدامات درست است، اما هيچ عيبی هم ندارد؛ آبروی ما به فدای انقلاب و ملت ايران.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه نبرد اصلی دولت با نظام سلطه، صهيونيسم و آمريکايی است که توسط صهيونيست‌ها اداره می‌شود، با انتقاد از برخی سخنان که دولت را در برابر آمريکا منفعل نشان داده است و آن را حاکی از مذاکرات پنهان با آمريکا توصيف کرده اند، گفت: اين دولت بيشترين هجمه را عليه نظام سلطه و آمريکا داشته است و امروز نيز مذاکره با آمريکا را کار غلطی می‌دانيم، اما در جنگ رسانه‌ای و قدرت، اصل گفتگو را در فضايی عادلانه و با احترام، بر مبنای کرامت و حقوق ملت ايران رد نکرده‌ايم که لازمه اين فضا دست بر داشتن آمريکا از رفتارها و سياست‌های خود در قبال ملت ايران است.

رييس جمهور با بيان اينکه درست است که دولت در بحث اطلاع‌رسانی ضعف داشته است، اضافه کرد: تصور ما اين بود، همانگونه که دولت کار خود را به درستی انجام می دهد، ساير دستگاه ها از جمله دستگاه های اطلاع رسانی نيز به همان ترتيب وظايف خود را انجام می دهند.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به انتقاد برخی دانشجويان از تغيير و تحولات بيش از اندازه در دولت و از دست رفتن نيروهای کارآمد، گفت: مطمئناً هر مدير خوبی که از دولت رفته بهتر از آن جايگزين شده است؛ دولتی که برای اداره کشور برنامه دارد، به تبع آن جابجايی نيز دارد.

رييس جمهور با بيان اينکه در همه بخش‌های کشور چندين برابر دوره‌های گذشته کار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت تا ثانيه آخر فعاليت خود با همان تعهد روزهای اول کار می‌کند و بنده در هر لحظ‌ه‌ای که احساس کنم همکارانم کشش همراهی با برنامه‌های دولت را ندارند، از آنان برای ادامه همکاری عذرخواهی می‌کنم.

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه فضای دانشجويی کشور بايد بانشاط پرشور و فعال باشد، اظهار داشت: امروز بسياری از کارهايی که در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود، مورد قبول نيست و تحت فشار ديگر بخش‌ها انجام می‌شود.

رييس جمهور تصريح کرد: دولت به پاکی تعهد داشته و امروز نيز پاک پاک است و نبايد با آدرس‌های غلط و حرف‌های بيهوده اذهان را منحرف کرد.

دکتر احمدی نژاد در خصوص سياست خارجی دولت با بيان اينکه هنر دانشجويان اين است که چند گام جلوتر را بررسی کنند، گفت: بدون شک ملت‌ها و ملت‌های مسلمان به دنبال عدالت، آزادی و پاکی هستند و اين صرفا منحصر به ملت‌های مسلمان هم نيست، اما مسئله مهم اين نيست که مردم و ملتها به دنبال انقلاب و تغييرات هستند، بلکه مهم اين است که مديريت تغييرات دست چه کسانی است، همانگونه که اگر در انقلاب اسلامی ايران مديريت امور در يد الهی امام خمينی (ره) نبود، انقلاب زير خواسته‌های مارکسيست‌ها و ليبرال‌ها له می‌‌شد.

رييس جمهور در پاسخ به اينکه چرا از واژه بيداری انسانی بجای بيداری اسلامی استفاده می‌شود؟ گفت: انسان و اسلام هر دو در راستای هم هستند و اسلام جز برای تعالی انسان‌ها نازل نشده است، بايد به موازات مطرح کردن چارچوب مطلوب مديريت جهانی، عدالت، کرامت انسان‌ها و توحيد و يگانه‌پرستی را نيز مطرح کنيم.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اينکه آمريکا و غرب در پس حوادث منطقه به دنبال نجات رژيم صهيونيستی هستند، گفت: آنها برای رسيدن به مقصود خود تمام گسل‌ها و کينه‌های قومی و قبيله‌ای و طايفه‌ای را فعال کردند و اين می طلبد که با تحولات هوشمندانه برخورد کنيم چرا که در غير اين صورت همه حوادث عليه ما رقم خواهند خورد.

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه نبايد اجازه داد، در منطقه جنگ شيعه و سنی به راه بيندازند و نبايد صرفا يک ارگان اخباری از تحولات در منطقه باشيم، گفت: بايد به گونه‌ای عمل کرد که در موضع کنترل و هدايت تحولات قرار گيريم.

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه امروز زمان همدلی و کار و تلاش است، گفت: عده ای در داخل همه فشار دشمن و تبعات آن را به گردن دولت می‌اندازند و تصور می‌کنند، فرصتی ايجاد شده که بتوانند دولت را مورد هجمه قرار دهند، اما همچنان با تعهد به ملت ايران، در جهت سازندگی و پيشرفت کشور کار می‌کنيم، به گونه‌ای که برخی همکاران بنده در دولت هنگامی که تهمتی به آنها زده می‌شود در قبال آن بر حجم کار خود می‌افزايند.
رييس جمهور تصريح کرد: دولت نهم و دهم، تنها دولتی است که به هيچ وجه در اقتصاد به صورت زيگزاگی عمل نکرده و از ابتدا برنامه‌‌های خود را به طور روشن دنبال کرده است.

دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: بنده از روزی که خود را شناختم در فضای انقلاب بودم و امروز نيز به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پايبند هستم و تا زمانی که نفس داشته باشم پشت سر جوانان و دانشجويان و ملت ايران انقلابی خواهم بود.

رييس‌جمهور با بيان اينکه تمامی جريانات و تحولات و حوادثی که در طول عمر انسان و در جوامع مختلف ايجاد می‌شود، يک آزمايش بوده و اصالتی ندارد، گفت: اگر خداوند بخواهد در چشم به هم زدنی همه تحولات را به سامان می‌رساند، اما اگر کسی بين خود و خدا مسير کمالی و صعودی معنوی را طی نکند، محال است بتواند در جامعه نقش کليدی و سازنده ايفا کند.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: مشکل اينجاست، عده‌ای که از غافله کمال بشری جا مانده‌اند، می‌خواهند با زور خواسته‌های خود را به همگان تحميل کنند.

رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه بايد توجه به مسايل اجتماعی در جامعه بسيار عميق و روشن باشد، گفت: جامعه دانشجويی ما بايد عميق‌ترين تحليل‌ها را از فضای اجتماعی داشته باشد.

دکتر احمدی‌نژاد تصريح کرد: شايد امروز فضا آنطور که بايد در دانشگاه‌ها پرنشاط نيست، اما اين نقص بايد توسط دانشجويان و ايستادگی آنها جبران شود، چرا که ارزش‌های الهی و انقلاب امانتی است که به سادگی برای ملت ايران به دست نيامده است و چيزی نيست که بخواهد دستخوش آمدن و رفتن جناح‌های مختلف باشد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه ايده حکومت برای حکومت متعلق به ملت ايران و انقلاب اسلامی ايران نيست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ايران و مسئوليت‌ها و پست‌ها در اين نظام تنها برای تحقق آرمان‌هاست و بايد اين ارزش‌ها در دوران جوانی در اعماق وجود ما نهادينه شود.

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اينکه بالاخره امواجی که درخصوص برخی کالاها در کشور ايجاد شده مديريت می‌شود، گفت:‌ آنچه نگران‌کننده است، مسايلی به مراتب مهم‌تر و بزرگتر است و بايد مراقب باشيم که اصل آرمان‌ها و موجوديت انقلابی ما زير سوال نرود و به جايی نرسيم که چشم باز کرده و ببينيم همه منطقه عليه ما هستند.

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اينکه دولت تاکنون برای کاری که بايد انجام می داده، اما انجام نداده باشد، مورد سوال قرار نگرفته و تمام آنچه از دولت طلب می‌شود، برای کارهای است که دولت انجام داده است، در پاسخ به اين ادعا که احمدی‌نژاد ديگر احمدی‌نژاد سال ۸۴ نيست، اظهار داشت: بنده نيز در آرزوی ياران ۸۴ خود هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016