جمعه 13 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر نفت از راهکارهای جدید مقابله با تحریم نفت خبر داد

وزیر نفت از اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح صنعت نفت با مشارکت سازندگان داخلی خبر داد و اعلام کرد: با تاسیس صندوق حمایت از سازندگان، تمامی سازندگان صنعت نفت وام بدون بهره و یا کم بهره دریافت می‌کنند.

رستم قاسمی در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌های غرب، گفت: یکی از راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی مشارکت و هماهنگی با سازندگان تجهیزات صنعت نفت است.
وزیر نفت با اعلام اینکه باید یک همدلی و اتحاد بین مجموعه وزارت نفت و سازندگان و صنعتگران داخلی به وجود بیاید، تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه نگرانی از بابت تحریم‌های نفتی نداریم.

این عضو کابینه دولت دهم همچنین در خصوص آخرین وضعیت راه‌ندازی و تاسیس صندوق حمایت از سازندگان صنعت نفت، توضیح داد: لایحه تاسیس این صندوق حمایتی در قالب بودجه سال 1391 به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

وی با اعلام اینکه بر خلاف نظر وزارت نفت لایحه تاسیس و راه اندازی صندوق حمایت از سازندگان صنعت نفت از بودجه سالجاری حذف شد، اظهار داشت: لایحه جدیدی برای تاسیس این صندوق حمایت از سازندگان و صنعتگران ایرانی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

این مقام مسئول خواستار حمایت بیشتر نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس از تاسیس صندوق حمایت از سازندگان داخلی صنعت نفت شد و در مورد برخی از ویژگی‌ها و مزیت‌های تاسیس این صندوق، تبیین کرد: با تاسیس این صندوق، وام‌هایی با بهره کم و حتی بدون بهره برای توسعه ساخت داخل کالا و تجهیزات صنعت نفت در اختیار سازندگان ایرانی قرار می گیرد.

قاسمی با بیان اینکه قطعا تاسیس این صندوق منجر به حمایت بیش از توسعه ظرفیت‌های ساخت داخل در صنعت نفت خواهد شد، اعلام کرد: برخی از سازندگان داخلی به‌منظور واردات مواد اولیه و خام به منابع و حمایت‌های مالی وزارت نفت نیاز دارند که با تاسیس این صندوق مشکلات سازندگان داخلی صنعت نفت به‌حداقل کاهش می‌یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مهر، در سالجاری وزارت نفت منشوری چندین ماده ای به منظور تسریع در ساخت و تولید کالاهای مورد نیاز صنایع نفت و گاز صادر کرده است که پیش بینی می ود با اجرای کامل این منشور امکان توسعه ساخت داخلی تجهیزات و کالاهای نفتی فراهم شود.

در حال حاضر به طور متوسط سالانه حدود 30 میلیارد دلار انواع کالا و تجهیزات در طرحهای مختلف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور مورد استفاده قرار می گیرد که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری سهم داخل از فروش کالا به وزارت نفت از مرز 12 میلیارد دلار عبور کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016