جمعه 13 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نارضایتی مقامات عالی رتبه نظام از نحوه انتساب مشکلات اقتصادی به تحریمها

بر اساس گزارش بازتاب نحوه گزارش دهی مسئولان دولتی درباره انتساب همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریم ها، موجب نارضایتی مقامات عالی رتبه ایران شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازتاب - نحوه گزارش دهی مسئولان دولتی درباره انتساب همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریم ها، موجبات نارضایتی مقامات عالی رتبه نظام را فراهم ساخته است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در هفته های اخیر، برخی مسئولان دولتی با حضور در محافل مهم نظام گزارش های مبسوطی درباره آثار تحریم ها بر اقتصاد کشور ارائه داده و موجب تشدید نگرانی سایر مسئولان کشور شده اند.

گفته می شود جلسه سراسری ائمه جمعه و جلسه مجمع تشخیص مصلح نظام، دو نمونه از این جلسات بوده اند که گزارش های ارائه شده توسط مسئولان دولتی درباره شرایط اقتصاد کشور در آنها، با نارضایتی مسئولان عالی رتبه نظام همراه شده است.

نحوه ارائه اطلاعات و منتسب کردن همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریمها، موجب شده است تا مقامات عالی رتبه نظام این گزارشها را غیر مفید ارزیابی کنند.

مقامات عالی رتبه نظام ریشه اصلی مشکلات امروز کشور را در عدم عملکرد درست دستگاه های اجرایی و ناشی از اختلافات مسئولان ارزیابی کرده اند.

بنا بر نظر مقامات عالی رتبه نظام، بسیاری از مشکلات فعلی اقتصادی کشور از جمله وضعیت مرغ، در صورت عملکرد صحیح دستگاه های اجرایی، در شرایط تحریم نیز به سادگی قابل حل است.

برخی شخصیت های سیاسی، هدف مسئولان دولتی را از این گونه گزارش فرافکنی مشکلات موجود از حوزه دولت و نسبت دادن آن به تصمیمات کلی نظام در پرونده هسته ای ارزیابی می کنند.

بنابر دیدگاه این افراد، در شرایط فعلی، دو هدف فرار از پاسخگویی نسبت به مشکلات اقتصادی و دیگری جدا کردن خود از فرایند تصمیم گیری در پرونده هسته ای که موضوع اصلی تحریمهاست، به عنوان هدف دولت از این رویکرد عنوان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016