یکشنبه 15 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار و گفت‌وگوی عبدالله نوری با بهاره هدايت

عبدالله نوری در ديدار با بهاره هدايت:
آزادی دلسوزان و نخبگان دربند و رفع حصر رهبران جنبش سبز، آغازگر رفع بسياری از بحران های موجود است.

بهاره هدايت:
برای نظرات و ديدگاه های خود در داخل زندان، برتری و شأنی فراتر از نظرات دوستان و فعالانی که خارج زندان در حال فعاليت هستند قائل نيستم.


عبدالله نوری با بهاره هدايت از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در روزهايی که از زندان به مرخصی آمده بود ديدار و گفتگو کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار که در منزل بهاره هدايت انجام شد، بهاره هدايت از روند قضايی پرونده خود گزارشی ارائه کرد. وی در ادامه، عدم ارتباط واقعی وموثر با آنچه در بطن جامعه می گذرد را مشکل جدی و قابل توجه اکثر زندانيان، خصوصا زندانيان سياسی دانست و گفت عدم آگاهی کامل از اطلاعات و اخبار دقيق ومحدوديت کامل در امکان گفتگو و تبادل نظر با عموم مردم و نخبگان باعث می شود اگرزندانيان موضعی نسبت به تحولات و يا رويکرد فعالين سياسی اعلام کنند چه بسا با واقعيات و مشکلات جامعه کاملا منطبق نباشد، زيرا برای هراعلام نظر و موضعی لازم است کاملا نسبت به آنچه در فضای عمومی جامعه و مناسبات سياسی آن ميگذرد اشراف کامل وجود داشته باشد. وی در ادامه افزود من برای دفاع از حقوق مردم و با اراده خود مسيرم را انتخاب کرده ام و برای نظرات و ديدگاه های خودم نسبت به تحولات امروز ايران با عنايت به محدود بودن اطلاعاتم در داخل زندان برتری و شأنی فراتر از نظرات دوستان و فعالانی که خارج زندان در حال فعاليت هستند قائل نيستم. وی در ادامه سئوالاتی در خصوص پيشنهاد تشکيل اتاق فکر اصلاحات و لزوم خارج شدن اصلاح طلبان از شرايط سکونی که در آن قرار دارند و ديگر نظرات مطرح شده توسط عبدالله نوری، مطرح کرد.
در ادامه عبدالله نوری با ابراز خوشحالی از حضور چند روزه بهاره هدايت در کنار همسر و خانواده با بيان اينکه دوستان و عزيزان دربند و خانواده های صبور آنها دوران سخت و مشکلی را ميگذرانند، برای تسريع آزادی تمام زندانيان بی گناه و رفع حصر رهبران بزرگوار جنبش سبز آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دعا کرد و اقدام و گشايش حکومت در جهت آزادی همه اين دلسوزان و نخبگان کشور را نقطه عطفی در آغاز رفع بسياری از بحران های موجود دانست. وی همچنين گزيده ای از پيشنهاد خود مبنی بر تشکيل اتاق فکر اصلاحات بيان داشت و آنرا برای خروج از حالت بی عملی و نااميدی و ايجاد انسجام و تدوين برنامه برای آينده اصلاحات و جنبش سبز لازم و ضروری دانست. عبدالله نوری در پايان همچنين اهميت ارتباط و همدلی فعالان اصلاح طلب و جنبش سبز با مردم خصوصا طبقات محروم و همراهی با مشکلات فراوان آنها را مورد تاکيد قرار داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016