دوشنبه 4 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر بهاره هدایت در واکنش به گرفتن جایزه شجاعت الدستام: از اینکه فراموش نشده خوشحال است

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ همسر بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دانشجوی زندانی که اولین جایزه شجاعت “بنیاد هارالد الدستام” در تاریخ ۲۸ فروردین ماه به او تعلق گرفت درخصوص واکنش بهاره هدایت به این جایزه به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « وقتی در ملاقات مان این خبر را به او دادم متوجه شدم که او خودش زودتر با خبر شده، خیلی خوشحال بود اما می گفت که من خودم را سزاوار این جایزه نمی دانم و خیلی از بچه های دیگر مانند مجید توکلی و علی نیکو نسبتی برای گرفتن این جایزه از من لایق تر بودند. می گفت بچه های جنبش سبز، دانشجویان و اعضای دفتر تحکیم وحدت که اکنون در زندان و یا با وثیقه های سنگینی بیرون هستند و یا در تبعید اجباری، همه شان لایق این جایزه هستند.»

امین احمدیان، همسر بهاره هدایت به کمپین گفت: « به نظرم اصلی ترین دغه دغه هر زندانی به خصوص وقتی دوران زندانش زیاد می شود این است که در بیرون فراموش نشوند. بهاره حالا از فراموش نشدن خوشحال است، اینکه با گذشت نزدیک به سه سال از اتفاقاتی که او به دلیلش در زندان است هنوز در داخل ایران و حتی خارج از کشورش عده ای به یادش هستند و هنوز با او همدلی می کنند. بهرحال براش یک جور آرامش می آورد که آن همه اتفاقات فراموش نشده اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مراسم بنیاد هارالد الدستام( دیپلمات و فعال حقوق بشر سوئدی که در تاریخ ۱۳ آپریل فوت کرد.) ظهر روز ٢٨ فروردین، در تالار ریدارهوست شهر استکهلم برگزار شد. کارولین ادلستام نوه هارالد الدستام در سخنرانی خود در مورد بهاره هدایت گفت: :” او به صورت مکرر موارد بسیاری از نقض حقوق بشر در دانشگاه های ایران را به سازمان های حقوق بشری گزارش کرده است. با وجود تهدیدات نیروهای امنیتی حتی با وجود بازداشت، او به فعالیت های خود ادامه داده و نشست های بسیاری را در رابطه با حقوق بشر برگزار کرده است. او در جنبش دانشجویی و جنبش زنان نقش کلیدی بازی کرده است” هر ساله به یاد هارالد الدستام از فعالی که شجاعت اعتراض به خشونت در جهان را داشته است در ۲۸ فرودین ماه تقدیر می شود.

امین احمدیان با اظهار اینکه همسرش مشکل سنگ کلیه و نیاز به عمل جراحی دارد در خصوص مرخصی او به کمپین گفت:« ما امیدواریم که وقتی نیاز به عمل جراحی فوری پیدا کرد دادستانی به او اجازه خروج از زندان را بدهد. در تعطیلات عید نوروز که من خیلی امیدوار بودم بهاره به مرخصی بیاید. او چهارمین بهاری بود که در زندان به سر می برد و در حقیقت ما پس از ازدواج هیچ نوروزی را در کنار یکدیگر نبودیم. من از بیرون و خود بهاره از داخل زندان تقاضای مرخصی کردیم اما علیرغم قول های که به ما داده شد در نهایت با مرخصی او مخالفت به عمل آمد.»

بهاره هدایت در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. دادگاه تجدیدنظر حکم ۹ سال و شش ماه زندان زندان را که وی در دادگاه بدوی دریافت کرده بود قطعی اعلام کرد. این دانشجو ۲ سال به دلیل توهین به رهبری، ۶ ماه به دلیل توهین به رییس جمهوری و ۵ سال برای اقدام علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب و تبانی علیه امنیت ملی محکوم شد. اضافه بر آن به دو سال حبس تعلیقی به دلیل برگزاری تجمع زنان در میدان هفتم که برعلیه قوانین زن ستیز بود محکوم شد. او اکنون در زندان اوین به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016