شنبه 28 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

' ایران قصد بازگرداندن سفیر خود به بحرین را ندارد'

بی بی سی: حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران گفته است که ایران به دلیل "تداوم سرکوب مردم مسلمان بحرین" توسط حکومت آن کشور، قصد بازگرداندن سفیر خود به بحرین را ندارد.

این در حالی است که شیخ خالد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین شنبه گذشته در توییتر خود از بازگشت سفیر بحرین به تهران خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای امیرعبداللهیان روز شنبه ۲۸ مرداد (۱۸ اوت) گفت که بازگشت سفیر بحرین به ایران بر اساس تصمیم دولت بحرین بوده است و به این دلیل که "سرکوب ملت بحرین از سوی رژیم این کشور ادامه دارد، ایران تصمیمی برای بازگشت سفیر خود به بحرین نگرفته است."

دولت بحرین در ماه مارس سال گذشته میلادی در اعتراض به آنچه که "مداخله آشکار " دولت ایران در امور داخلی آن کشور خوانده بود، سفیر خود را از تهران فراخواند. آیران نیز در اقدامی متقابل سفیر خود را از بحرین فراخواند.

آقای امیرعبداللهیان، که پیشتر مدتی سفیر ایران در بحرین بوده است همچنین به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: "حکومت بحرین با توجه به مطالبات دموکراتیک مردم، باید زمینه گفت‌وگو را با پایان دادن به شرایط نظامی فراهم سازد و کاربرد گازهای کشنده شیمیایی علیه مردمش را متوقف کند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او پیش از این نیز دولت بحرین را به حمله شیمیایی به معترضان متهم کرده بود و گفته بود که "برخی کشورهای غربی گازهای شیمیایی حفه کننده در اختیار حکومت بحرین قرار داده و ده‌ها کودک، پیر و جوان، اعم از شیعه و سنی در اثر شلیک گلوله های شیمیایی کشته و مجروح شده اند."

در ۱۸ ماه اخیر، همزمان با بالاگرفتن اعتراضات مردمی در بحرین و سرکوب آن توسط حکومت آن کشور که با واکنش تند تهران تهران مواجه شد، روابط دو کشور به شدت متشنج بوده است.

مقام های عربستان سعودی و بحرین اخیرا طرحی برای همکاری سیاسی و امنیتی این دو کشور را مطرح کرده اند.

نمایندگان مجلس ایران و مقامات جمهوری اسلامی در کلیک واکنشی به این خبر این اقدام را تلاشی از سوی عربستان سعودی برای تسلط بر بحرین دانسته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016