دوشنبه 30 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز امیدواری ایران نسبت به آزادی اتباع ربوده‌شده‌اش در لیبی و سوریه

بی بی سی: یکی از معاونان وزیر امور خارجه ایران اظهار امیدواری کرده است که خبر آزادی اتباع ربوده‌شده این کشور در لیبی به زودی منتشر شود.

حسن قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه، ۳۰ مرداد، به سایت خبری "خبرآنلاین" گفته است که مقامات لیبی وعده داده‌اند که کمیته ویژه‌ای را برای پیگیری وضعیت ایرانیان ربوده‌شده در این کشور تشکیل دهند تا "هرچه زودتر اسباب آزادی" آنها فراهم شود.

روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر ایران هم اعلام کرده است: "آخرین خبرهای واصله از دولت لیبی و مبادی مطمئن خبری، حاکی از سلامت بودن هفت امدادگر ایرانی جمعیت هلال‌احمر که چندی پیش در لیبی ربوده شده بودند، است."

روز سه‌شنبه، ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) گزارش شد که هفت نفر از اتباع ایران که اعضای سازمان هلال‌احمر این کشور خوانده شدند، در شهر بنغازی و بعد از بازدیدی که از دفتر هلال‌احمر این شهر داشتند، ربوده شده‌اند.

هویت ربایندگان و هدف آنها از ربودن این افراد همچنان مشخص نیست.

سازمان هلال‌احمر ایران اعلام کرده است که هیات اعزامی این سازمان به لیبی به دعوت هلال‌احمر این کشور و برای بررسی راه‌های همکاری در زمینه امدادرسانی در بنغازی به سر می‌برد.

آقای قشقاوی گفته است که هلال‌احمر ایران زمانی که هنوز معمر قذافی، رهبر سابق لیبی، بر سر کار بود، در شهر بنغازی مشغول فعالیت بود و به جز ایجاد چادر صحرایی، نزدیک به ۴۰ تن کمک دارویی به این کشور ارسال کرده است.


او گفت: "حتی در زمان انقلاب لیبی ۱۷۰ نفر از جوانان انقلابی این کشور در بیمارستان‌های تهران بستری و معالجه شدند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیگیری وضعیت اتباع ایران در سوریه

آقای قشقاوی همچنین از پیگیری وضعیت ایرانیان ربوده‌شده در سوریه نیز خبر داده است.

او گفت که هیچ خبر تاییدشده‌ای درباره کشته شدن سه نفر از ایرانیان ربوده شده در سوریه، وجود ندارد و چنین گزارش‌هایی "بیشتر شایعات است."

او اضافه کرد: "بخش عمده‌ای از اخباری که درباره سوریه مطرح است، توسط برخی کانال‌های تلویزیونی عربی منتشر شده است که اهداف خاصی را دنبال می‌کنند."

روز شنبه، چهارم اوت (۱۴ مرداد)، گزارش شد که یک گروه مسلح در سوریه بیش از ۴۰ شهروند ایران را در دمشق، پایتخت این کشور ربوده است.

این گروه مسلح بعدا در یک فیلم ویدئویی مدعی شد که افراد ربوده‌شده اعضای سپاه پاسداران ایران هستند که برای کمک نظامی و اطلاعاتی به نیروهای دولتی سوریه اعزام شده بودند.

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که این افراد زائر بوده‌اند، هرچند بعضی از آنها از بازنشستگان سپاه و ارتش هستند که در چارچوب اعزام بازنشستگان ادارات مختلف ایران، برای زیارت به سوریه رفته بودند.

مقامات رسمی ایران در روزهای نخست ربوده شدن این افراد اعلام کردند که این ایرانیان زائرانی هستند که با هزینه شخصی و به طور مستقل راهی سفر زیارتی شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016