سه شنبه 31 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر دفاع ایران: نسل جدید جنگنده های ساخت ایران به بهره برداری می رسد

تهران – وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به توانمندی‌های جوانان متخصص و متعهد ایرانی گفت: نسل جدید جنگنده‌های ساخت ایران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار' احمد وحیدی' روز سه شنبه در مراسم روز صنعت دفاعی كه با حضور ' محمود احمدی نژاد ' رییس جمهوری برگزار شد، این مطلب را بیان كرد.

وی با اشاره به رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت دفاعی كشور، افزود: امروز در حالی از شش دستاورد جدید صنعت دفاعی در بخش‌های حوزه‌های هوایی، موشكی، دریایی، الكترونیك، ادوات و خودرویی كشور رونمایی كردیم كه كارهای بسیار مهمی در دستور كار وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح قرار دارد.

سردار وحیدی افزود: نسل‌های جدیدی از موشك‌ها، پهپادها، خودروهای زرهی، زیردریایی‌ها و فعالیت هایی در حوزه‌های الكترونیك نیز در دستور كار وزارت دفاع قرار دارد كه تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید.

وی درادامه خاطرنشان كرد: امروز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران صنعتی بالنده، پرنشاط است كه با بكارگیری كل ظرفیت كشور در این مسیر رو به جلو حركت می‌كند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به كاركردهای صنعت دفاعی در كشورمان افزود: استقلال یكی از این كاركردها است كه بدون آن در حوزه نظامی نمی‌توانیم در سایر حوزه‌ها به استقلال برسیم.

سردار وحیدی یكی دیگر از كاركردهای صنعت دفاعی را بازدارندگی دانست و گفت: در این حوزه نیازمند نوآوری هستیم.

سردار وحیدی خاطرنشان كرد: بازدارندگی در گرو امنیت است و باید با تعریف دقیقی از امنیت آن را ارایه دهیم زیرا اگر نتوانیم تعریف مشخصی در این حوزه داشته باشیم، نمی‌توانیم به بازدارندگی دست یابیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه توسعه فناوری‌های پیشرفته را از دیگر كاركردهای صنعت دفاعی عنوان كرد و گفت: با توسعه فناوری‌های پیشرفته می‌توان به دستاوردهای علمی بالایی بخصوص در حوزه صنایع دفاعی دست یافت كه تاكنون نیز دستاوردهای خوبی در این بخش كسب كرده‌ایم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار وحیدی با بیان این كه توسعه دفاعی نقش مهمی در توسعه كشور ایجاد كرده است افزود: در صنعت دفاعی به رغم محرومیت‌ها در بازار تجاری، به لحاظ كمی و كیفی، یكی از كم نظیرترین كشورهای دنیا هستیم به طوری كه امروز در این صنعت 14 هزار و 36 محصول گسترده را طراحی، تولید و به بازار ارایه كرده‌ایم.

وی یادآور شد: یكی از مسوولین نظامی رژیم صهیونیستی اعلام كرده بود كه اگر بخواهیم به ایران حمله كنیم این كشور بلایی برسر ما می آورد كه مثل آن را تاكنون ندیده‌ایم و این اعترافات فقط به دلیل درك تحولات، حركت در مسیر تحولات و رسیدن به قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016