یکشنبه 12 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجيد انصاری:از قاليباف و ناطق نوری حمايت نمی کنيم، اگر پايگاه اجتماعی نداريم چرا ما را تخريب می کنيد؟

خبرگزاری آريا - آيت الله هاشمی بايد پاسخ دهند در انتخابات از چه کسی حمايت می کنند .ما ايشان را يک شخصيت فراجناحی و از ارکان نظام و انقلاب می دانيم و معتقديم حضورشان در انتخابات برای همه مهم است .
حجت الاسلام مجيد انصاری عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری آريا تاکيد می کند: اصلاحات يک جريان زنده و پوياست.
وی می گويد: اينکه اصولگرايان مدام تاکيد می کنند اصلاح طلبان پايگاه اجتماعی مطلوبی ندارند بهترين دليل بر اين است که اصلاح طلبان پايگاه مردمی قوی ای دارند و گويندگان اين مطالب از اين پايگاه دلهره و ترس دارند.
اين فعال سياسی اصلاح طلب ادامه می دهد: اگر جريانی پايگاه اجتماعی ندارد و يا به تعبير رقبای افراطی ما که مدعی اند اصلاحات مرده است چرا مدام عليه چهره های برجسته اصلاح طلبان صحبت می کنند در حقيقت اينها به سخن خود باور ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انصاری با تاکيد بر اين مطلب که اصلاح طلبی به عنوان يک خواسته و مطلوب در جوامع روبه جلو همواره زنده و پوياست، می افزايد: حتی در کشورهای عقب مانده تحت سلطه رژيم های استکباری خواهان اصلاحات هستند لذا در کشور ما که انقلاب اسلامی خودش يک انقلاب اصلاحگر بوده چطورممکن است تصور کنيم جريان اصلاح طلبی مرده يا تضعيف شده باشد.
وی خاطرنشان می کند: قطعا اکثريت قاطع مردم خواهان تقويت جريان اصلاح طلب در همه شئون و امور هستند و البته اصلاحات را در چارچوب آرمانها، ارزشها و اهداف انقلاب اسلامی جستجو می کنند که تبلور آن در قانون اساسی بخصوص در بخش حقوق اساسی مردم است.
انصاری تصريح کرد:البته ممکن است اقليتی بخواهند اصلاحات را فراتر از اين چارچوب ها جستجو کنند و به مرزهای ساختارشکن يا تغييرنظام بينديشند اما ما درباره اصلاحاتی صحبت می کنيم که در چارچوب ارزش ها و اصول قانون اساسی مورد تاکيد حضرت امام (ره) مطرح است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه می کند: جريان اصلاح طلب به عنوان جريان سياسی هم جريانی زنده و پوياست و مردم با توجه به عملکرد اين جريان در دوران دولت خاتمی و مجلس ششم می توانند به راحتی دستاوردهای آن دوران در عرصه سياست داخلی ، خارجی و بين المللی و ... را با اين دوران مقايسه کنند.
انصاری تاکيد می کند: در چند سال اخير رسانه های دولتی و برخی از سايتهايی که از پول بيت المال اداره می شوند به طور شبانه روزی به تخريب جريان اصلاحات و چهره های اين جريان می پردازند و با يک طرفه به قاضی رفتن و تهمت زدن فضای ذهنی سوء برداشت برای خود فراهم می کنند.
وی تصريح کرد: اگر حقيقتا اصولگرايان معتقدند اصلاح طلبان پايگاه اجتماعی ندارند بهتر است زمينه رقابت برابر با مناظره و بحث های آزاد را فراهم کنند تا در يک بحث رودررو به اتهامات آنها پاسخ داده شود زيرا در يک رقابت و شرايط برابر پايگاه اصلاح طلبان مشخص خواهد شد.
انصاری در ادامه گرايش اصلاح طلبان را به کانديدای اصولگرايان از جمله قاليباف و ناطق نوری را منتفی دانست و گفت:بر اساس اطلاعاتی که شخصا در ارتباطم با اصلاح طلبان کسب کرده ام حمايت از کانديدای اصولگرا از سوی اين اصلاح طلبان را غيرممکن می دانم.
وی می افزايد:حيات سياسی يک جريان در اين است که خودش در عرصه ها حضور پيدا کند بنابراين اگر شرايط عادلانه اسلامی در انتخابات آينده وجود داشته باشد طبيعتا اصلاح طلبان بايد با هويت فکری و سياسی خودشان در انتخابات حضور پيدا کنند اما اگر غير از اين بود بازهم صرف نظر از هويت از سوی يک جريان سياسی کار درستی نيست.
انصاری درباره حمايت هاشمی رفسنجانی از کانديدای اصلاح طلبان نيز می گويد: هنوز اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات تصميمی اتخاذ نکرده اند تا ما بخواهيم درباره مسائل حاشيه ای آن صحبت کنيم.
وی تاکيد می کند: البته خود آقای هاشمی بايد پاسخ دهند در انتخابات از چه کسی حمايت می کنند .ما ايشان را يک شخصيت فراجناحی و از ارکان نظام و انقلاب می دانيم و معتقديم ايشان از دلسوزان انقلاب هستند و حضورشان در انتخابات برای همه مهم است .
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره استقبال سايت وابسته به جبهه پايداری از حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات تاکيد کرد: قطعا با توجه به مواضع تندی که اينها همواره عليه آقای هاشمی داشته اند نمی توان اظهارنظر آنها را صادقانه قلمداد کرد قطعا اهداف سياسی پشت پرده است زيرا موضع خصمانه اين سايتها عليه آيت الله هاشمی مثل روز روشن است وی ادامه داد:اين سايتها در موضع گيری عليه آيت الله هاشمی سابقه بدی دارند بنابراين با توجه به مواضع گذشته آنها نمی توان به چرخش اين جريان به نفع هاشمی اميدوار بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016