دوشنبه 13 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"مصر همچنان برای ايران قيافه می گيرد"؛ جديدترين تکذيب سخنگوی مرسی در مورد ايران

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : در حالی که برخی مقامات ايران، پی در پی از برقراری روابط نزديک با مصر خبر می دهند ، اما اين کشور همچنان قيافه می گيرد و ادعاهای مشابه را رد می کتد!

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب به نقل از روزنامه الاهرام ؛ ياسر علی، سخنگوی محمد مرسی اعلام کرد: محمد مرسی، رئيس جمهوری مصر به هنگام صحبت با محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی، درباره ارتقاء سطح روابط ديپلماتيک ميان دو کشور يا بازگشائی سفارت گفت و گو نکرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين اميرعبدالهيان، معاون عربی و آفريقائی وزارت امور خارجه، از گفت‌وگوی ميان محمد مرسی و محمود احمدی نژاد بر سر "راههای ارتقاء سطح روابط ديپلماتيک ميان دو کشور" خبر داده بود.

روابط ديپلماتيک ميان ايران و مصر، که تا پيش از سال ۱۹۸۰ در بالاترين سطح قرار داشت، تنها اندکی پس از پيروزی انقلاب اسلامی ايران و در مخالفت با توافق صورت گرفته ميان اسرائيل و مصر، از سوی انور سادات، رئيس جمهوری وقت اين کشور، قطع شد.

پس از اعلام خبر حضور رئيس جمهوری مصر در شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها در تهران، برخی حضور محمد مرسی در تهران را گامی به جلو برای از سرگيری روابط ميان دو کشور عنوان کردند.

به گفته سخنگوی محمد مرسی، رهبران دو کشور پيرامون «گفتگوهای بيشتر به منظور بررسی مسائل مشترک، به ويژه در سطح منطقه» به توافق رسيدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016