دوشنبه 13 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی قوه قضاييه: حال ميرحسين موسوی کاملاً خوب است

• افرادی که در رابطه با مسائل امنيتی وارد زندان شده‌اند اگر احضار پيشيمانی کردند يا خانواده آن‌ها التزام دادند که ديگر اين فرد مرتکب خطايی نخواهد شد مجرمين امنيتی از زندان آزاد می‌شوند.


سخنگوی قوه قضاييه گفت: حال موسوی خوب است و در رابطه با اينکه چه مرجعی بايد پاسخگوی پيگيری خبرنگاران باشد نيز حرفی نزد.
به گزارش خبرنگار ايلنا غلامحسين محسنی اژه‌ای در سی و چهارمين نشسست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با زمين خواری مامورين نيروی انتظامی گفت: پرونده ايشان تشکيل شده و در حال رسيدگی اما هنوز به دادگاه ارسال نشده است.
اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری ديگر مبنی براينکه بعد از فرمايشان مقام معظم رهبری در رابطه با مصاحمه با برخورد با دانشجويان آيا اقدامی از سوی دستگاه قضا صورت گرفته است يا خير گفت: اگر افراد ملتزم به قانون باشند دقيقا اين التزام به نفع همه است و بايد ما مرز تخريب، توهين، افترا و انتقاد را جدا کنيم و دانشجويان بايد بدانند که چه زمانی بايد توهين، تخريب و انتقاد کنند و مرز اين موارد چيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی قوه قضاييه در ادامه تصريح کرد: توهين به صرف لفظ نيست بلکه ممکن است توهين در عمل و نسبت به زمان و مکان نيز انجام شود و هرکس به طور طبيعی که کارهای خدماتی و سوابق بسياری داشته باشد و يا اينکه شاکی در يک پرونده مدعی العموم باشد اما در اين پرونده خود متهم باشد نبايد گذشت در مورد آن انجام شود اما همين امر می‌تواند اتهام وی را تقليل دهد.
اژه‌ای تصريح کرد: در قانون آمده است کسی که با انگيزه شرافتمندانه مرتکب جرمی می‌شود بايد در رابطه با مجرميت آن تخفيف داد.
سخنگوی قوه قضا با اشاره به سفارش رئيس قوه قضاييه به قضات دادسرا‌ها و دادگاه‌ها در رابطه با رعايت فرمايش مقام معظم رهبری گفت: آيت اله آملی لاريجانی بلافاصله در‌‌ همان جلسه به همه قضات دادسرا‌ها و دادگاه‌ها سفارش کردند که بايد فرمايشات مقام معظم رهبری توجه ويژه شود و حتی ايشان گفتند که تا آنجايی که لازم و ضروری نيست نبايد افراد انفرادی بروند و اگر چنين امری ضرورت يافت به ظرف مدت ۵ روز بايد از انفرادی خارج شود.
سخنگوی قوه قضاييه در ادامه در رابطه با اينکه تعداد زيادی از زندانيان سياسی آزاد شده‌اند تحليل‌های بسياری بر آنان شده نظر شما در اين رابطه چيست گفت: عيد فطر تعداد قابل توجهی از کسانی که زندانی امنيتی داشته‌اند مشمول بخش نامه عفو قرار گرفتند و تعدادی ديگر از افراد نيز زندانشان تقليل خورد و به زودی نيز اين تعداد آزاد می‌شوند.
وی در ادامه تصريح کرد: ما دوست نداريم افراد در زندان بمانند بلکه دوست داريم همه زود‌تر از زندان‌ها آزاد شوند و به جمع خانواده خود بپيوندند.
اژه‌ای در خصوص مجرمين امنيتی نيز گفت: افرادی که در رابطه با مسائل امنيتی وارد زندان شده‌اند اگر احضار پيشيمانی کردند يا خانواده آن‌ها التزام دادند که ديگر اين فرد مرتکب خطايی نخواهد شد مجرمين امنيتی از زندان آزاد می‌شوند.
اژه‌ای بيان کرد: در عيد فطر امسال حدود ۹۰ نفر از زندانيان امنيتی از زندان‌ها آزاد شدند و مشمول عفو قرار گرفتند.
اژه‌ای در ادامه در رابطه با عدم قرار گرفتن خاوری در ليست اينترپل نيز گفت: اينکه ايشان در ليست اينترپل قرار نگرفته است جای سوال دارد اما ما تحويل خاوری را از اينترپل و کشوری که ايشان در آن به سر می‌برند درخواست کرده‌ايم و باز می‌گويم که پرونده ايشان در دادگاه است و اگر بيايد و از خود دفاع کند به نفع خودش تمام می‌شود.
اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براينکه مسائل زندانيان را بايد از چه محلی کسب اطلاع کنيم به گونه‌ای که حال کروبی و موسوی نيز خوب نيست ما خبرنگاران از کجا بايد اين مسائل را پيگيری کنيم گفت: حال موسوی کاملا خوب است
سخنگوی قوه قضاييه در رابطه با اعمال ماده ۱۸ برای محکومينی که حکم قطعی برای آنان صادر شده است نيز گفت: ماده ۱۸ به اين معنا است که چنانچه بر رياست قوه قضاييه ثابت شود که حکم خلاف قين شرع است می‌تواند درخواست کند که حکم اعاده دادرسی شود ولی اينکه با اعمال ماده ۱۸ در رابطه با کلاهبرداران مصامحه شود درست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016