سه شنبه 14 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پورمحمدی: بدليل رعايت مصالحی که من هم قبول دارم رسيدگی به پرونده رحيمی متوقف شده است

الف ـ رئيس سازمان بازرسی کل کشور با بيان اينکه بسياری از پرونده های فساد متعلق به جريان انحرافی است، در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر بی تفاوتی اين سازمان نسبت به تخلفات مجلس و قوه قضائيه در پرونده اختلاس گفت: من مسئول فساد نمايندگان يا قوه قضائيه نيستم من بازرس دولتم.

مصطفی پور محمدی امروز دوشنبه در دومين روز از سيزدهمين نشست اتحاديه انجمن های مستقل دانشجويان سراسر کشور با بيان اينکه ما در يک پيچ تاريخی و تغيير مسير دنيا قرار داريم گفت: جهان دارد مسير خود را تغيير می دهد ودراين تغيير ريل ديدگاه ها و رويکرد های متفاوتی وجود دارد که هر کدام می توانند تاثير گذار باشند.

وی با اشاره به نقش و جايگاه ايران دراين تغيير مسير گفت: ايران مزاج جهانی را آماده تغيير و تحول کرده وخود نيز نقشی تعيين کننده دراين مسير دارد و شاهديم که با سوالات جدی و بيان نقطه ضعفها نظام حاکم در جهان را به چالش کشيده است.

پور محمدی افزود: هر کس که قوی تر باشد می تواند دراين عرصه بازی کند و جمهوری اسلامی ايران نيز می تواند دراين نقطه حساس از نظام بين الملل تاثير گذار بوده ودر اين عرصه پيشتاز باشد.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور با بيان اينکه در اين عرصه نخبگان و افسران جسور و دانشجويان می توانند کشور را در نقش آفرينی در تغيير و تحول نظام بين المللی ياری کنند، گفت: اين تغيير و تحول يک ذهنيت شفاف، جسور و نو آور می خواهد و ما مطمئن هستيم که شما جوانان اين مسئووليت را به خوبی انجام خواهيد داد چرا که تمام ابزار و امکانات فراهم است.

پور محمدی درادامه اين نشست درپاسخ به سوال دانشجويی مبنی بر اينکه شائبه سياسی بودن گزارشات سازمان بازرسی وجود دارد واين سازمان در مورد تخلفات صورت گرفته در مجلس و قوه قضاييه سکوت کرده است در مورد چگونگی عزلش از سمت وزارت کشور گفت: در سال ۸۵ و نزديک به ۱۰ ماه زمزمه های عزل من در دولت شنيده می شد و سپس رئيس جمهور به من گفت بايد استعفا بدهی و من نيز گفتم هر چی آقا بگويد من تسليم فرمايشات ايشان خواهم شد چراکه کارهای زيادی شروع کرده بودم و اميد های زيادی ايجاد شده بود و آقا نيز با اين امر مخالفت کردند و در آخر در يک دستی که دولت زد آقا را در عمل انجام شده قرار دادند و آن اتفاق افتاد.

وی با بيان اينکه بعد از آنکه از وزارت کشور بيرون آمدنم دنبال يک سری کارهای سياسی و فرهنگی وبودم گفت: روزی حضرت آيت الله شاهرودی از من خواستند رئيس سازمان بازرسی شوم و من گفتم نمی آيم، اين حرف من به گوش آقا رسيد و حضرت آقا دستور دادند که من به وزارت کشور بروم و من نيز در نامه ای به ايشان نوشتم که من تازه از دولت بيرون آمدم وچگونه می توانم بازرس دولت شوم و هر اقدامی که من انجام دهم در آن شائبه انتقام گيری وجود دارد اما بعد از فرمان رهبر انقلاب اين سمت را پذيرفتم.

رئيس سازمان بازرسی گفت: من بازرس کل کشور هستم و وظيفه اطلاع رسانی را به مردم دارم با اين حال الان هم در گزارشاتم خيلی از مطالب را سانسور می کنم و فيتيله اش را پايين می کشم چون شائبه سياسی بودنش وجود دارد.

وی ادامه داد: آنهايی که با من برخورد می کنند و اعتقاد دارند که من سياسی عمل می کنم نمی خواهند فضای سياسی کشور مطلوب باشد و می خواهند کار نظارت را کند کنند بنابراين حرکت آنان سياسی است و نه گزارشات من.

پورمحمدی گفت: يک مورد از گزارشات من خلاف واقع نيست که اگر اين گونه بود دولت حتما نسبت به آنان واکنش نشان می داد، ما مدافع حقوق عامه مردم هستيم اين اختيارات را از مردم گرفتيم و بايد با آنان شفاف باشيم البته به اين هم بايد توجه داشته باشيم که طوری حرف بزنيم که دشمن از ما سوءاستفاده نکند.

در ادامه دانشجويی خطاب به پورمحمدی گفت: درباره مکاتباتی که ميان شما و مقام معظم رهبری رد و بدل شده است ما نمی‌توانيم به گفته های شما اعتماد کنيم.

پورمحمدی در جواب اين دانشجو گفت: من يک مقام عالی کشور هستم و حدود سی و چند سال در کشور مسئوليت دارم و اين ترديدها از شما پسنديده نيست.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور تاکيد کرد: من می دانم در اينجا هر صحبتی بکنم رسانه ای می شود بنابراين اگر دروغ گفته باشم حتما دفتر حضرت آقا نسبت به اين صحبت های من واکنش نشان خواهند داد و آن را تکذيب می کنند. بنابراين به شما نيز توصيه می کنم به اين سرعت قضاوت نکنيد می توانيد بگوييد يک شاهد و مصداقی بياوريد اما نه اينکه صحبت های من را زير سوال ببريد.

وی همچنين در پاسخ به اين سوال که شائبه سياسی بودن اقدامات و گزارشات شما وجود دارد، گفت: من فکر سياسی و نگاه سياسی دارم و در يک نهاد سياسی همچون وزارت کشور کار کردم و يک اصولگرای متعهد هستم.

پورمحمدی افزود: احمدی نژاد به من می گفت چرا می گويی اصول گرا، در زمان مسئوليت من در وزارت کشور سه انتخابات برگزار شد وقتی اصولگرايان پيروز شدند من گفتم از اينکه اکثريت پارلمان بدست اصولگرايان افتاده است، خوشحالم اما خودم در انتخاب اصولگرايان نقشی نداشتم و در زمان وزارتم اتاق های ستاد انتخابات را شيشه ای کردم و انتخابات به صورت شفاف برگزار شد و اعلام کردم هر کسی بخواهد از هر جناح مختلف بيايد و بر اين انتخابات نظارت داشته باشد و اينها به معنای اين است که من يک عنصر سياسی هستم.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور با بيان اينکه سياسی کاری به اين معنا نيست که من عليه اصلاح طلبان پرونده سازی کنم، گفت: من نه تنها يک عنصر سياسی هستم بلکه صاحب تفکر و نظر سياسی هم هستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين در پاسخ به اين سوال که شما چرا در اين پرونده های مختلف يکسان عمل نمی کنيد، تصريح کرد: پول و قدرت در دولت است و همين عامل فساد است. من بازرس قوه قضائيه، مجلس و شورای نگهبان نيستم من بازرس دولت هستم و طبق ماده ۱۷۴ قانون اساسی وظيفه دارم بر اعمال دولت نظارت کنم.

وی تاکيد کرد: فساد نمايندگان و يا ديگر نهادها به من ربطی ندارد. در بخش خصوصی فساد هست يا نيست در قوه قضائيه و در مجلس فساد هست يا نيست به سازمان بازرسی مربوط نمی شود. ما تنها نظاره گر اعمال دولت هستيم.

اين عضو جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به اين سوال که در مورد نقش خود در ساختارانتخاباتی ۸+۷ بگوييد و اينکه آيا از کانديداتوری قاليباف حمايت می کنيد، يا خير؟، اينگونه پاسخ داد: تاريخ اين سوال گذشته است و بايد حرف های جديد تری زده شود.

پورمحمدی همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا اين ساز و کار در انتخابات رياست جمهوری نيز اعمال خواهد شد، يا نه؟، گفت: در انتخاب رياست جمهوری چون گزينه يک نفر است، بايد از بين خوب ها، خوب تر و يا از بين بدها، بدتر انتخاب شود بنابراين بعيد می دانم که ساز و کار جبهه متحد که در انتخابات مجلس وجود داشت، برای انتخابات رياست جمهوری کارايی داشته باشد.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور افزود: برخی از کانديداها و نامزدها در متن و يا رأس تشکل های سياسی هستند، بنابراين ديگر نمی توان مانند گذشته دور هم نشست و به يک نظر واحد رسيد و اگر هم ساز و کاری قرار باشد اجرا شود متفاوت از آنچه که در گذشته بوده طراحی خواهد شد.

وی همچنين در مورد قاليباف گفت: در مورد مصاديق نيز بايد ببينيم مثلا آقای قاليباف خوب است يا خوب تر، اما الان وقت اندازه گيری و نمره دادن افراد نيست.

پورمحمدی ادامه داد: شما دانشجويان بيش از اينکه در اين ملاحظات حساس شويد، شاخص گذاری کنيد و ملاک‌های مطلوب را طبقه بندی و برای انتخابات رياست جمهوری به افراد طبق اين شاخص ها نمره دهيد.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا آقای نواب و برخی از دوستانش در جامعه روحانيت مبارز به دليل اعتراض به ساز و کار جبهه متحد بيرون رفتند، گفت: البته اين دوستان شايد بخاطر اينکه در ليست نبودند، رفتند و کنار کشيدند. خالص سازی در عمليات سياسی قدرت فراگيری را کاهش می دهد و ما در اين زمينه نيز بايد به رقيب قدرتمند سياسی خود توجه نيز می کرديم.

سپس دانشجويی در واکنش به اين صحبت پورمحمدی گفت: اما نه به هر قيمتی.

پورمحمدی خطاب به آن دانشجو گفت: شما دائما يک تک مضرابی در وسط صحبت های من می آوريد در حاليکه اين صحبت های شما نيز احتياج به تحليل دارد و من را مجبور می کنيد جواب ديگری بدهم در حاليکه تمام اين جواب ها و سوال ها نياز به شرح و تحليل دارد.

وی همچنين در پاسخ به اين سوال که چقدر در انتقاد از دولت منصف بوده ايد، ادامه داد: نگاه من به دولت حرفه ای و از جنبه انجام وظيفه و بازرسی است من بايد اشکالات و کاستی های نظام اجرايی را بگويم آيا فکر می کنيد وضعيت اقتصادی کشور خوب است و اينکه اعتقاد داريد ما نبايد مسائل را به شما بگوييم.

دانشجويان در جواب رئيس سازمان بازرسی کل کشور يکصدا صحبت هايش را تاييد کردند و سپس وی گفت: خب حالا که ما گزارش ها را می دهيم شما می گوييد چرا سياسی عمل می کنيم؟

وی با بيان اينکه هنوز جايگاه من درک نشده است، گفت: من بايد بلندگوی قاطع جامعه و مشکلات کشور برای مردم باشم؛ چراکه رهبری فرموده اند مصلحت حق است و حق مصلحت.

پورمحمدی با تاکيد بر اينکه من از سختی مسئوليتم هيچ باکی ندارم، ادامه داد: من ماموريت های سنگين و سخت تری به عهده داشتم آن زمان که ۲۱ سال داشتم جلوی بنی صدر ايستادم من هيچ گاه جا نمی زنم و سر اين قضيه در برابر دولت ايستادگی می کنم.

وی افزود: من تا به امروز پرونده های بزرگی داشتم اما خيلی جاها سکوت کرديم چون مصلحت نبود و نمی خواستيم در زمين دشمن بازی کنيم.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور با بيان اينکه شما بايد من را متهم به نگفتن کنيد، گفت: خيلی برای من جالب است چراکه در جمع جوانان نقاد انتظار داشتم که من را محکوم کنيد که چرا حرف نمی زنم اما شما من را محکوم می کنيد که چرا حرف می زنم مثل اينکه ذهن من از شما جوان تر است و شما محافظه کار هستيد و ما را تشويق می کنيد که کوتاه بياييم.

وی در پاسخ به اين سوال که چرا شما جريان انحرافی و فساد در کابينه دولت سکوت کرده ايد، گفت: من فساد در دولت را قبول ندارم من قبول ندارم که فساد در دولت بی داد می کند ما بايد انصاف داشته باشيم ما دولتمردانی پاک و قدرتمند در کابينه داريم.

سپس يکی از دانشجويان در واکنش به اين اظهارات پورمحمدی گفت: مانند آقای رحيمی؟

پورمحمدی پاسخ داد: کسی را که شما اسمش را می بريد بدانيد پرونده اش در سازمان بازرسی تشکيل شده اما نمی توانيم تمام دولت را به فساد متهم کنيم. در دولت خدمات زيادی ارائه شده و البته آقا نيز بارها از آن تعريف کرده اند.

وی با بيان اينکه متاسفانه عده ای هستند که در دولت فساد می کنند، گفت: اين موضوع دغدغه و درد ما نيز هست اما قرارمان اين نيست که به کلنجار بيانجامد. وجود يک حاکم ظالم و بی رحم بهتر از فتنه ای است که ادامه پيدا می کند، چراکه بعضی وقت ها جدال ها به فتنه کشيده می شود.

مصطفی پورمحمدی رئيس سازمان بازرسی کل کشور امروز دوشنبه در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف سخنرانی کرد و به سئوالات آنان پاسخ گفت.

دانشجويی در اين جلسه خطاب به پورمحمدی گفت: معاون اول رئيس جمهور از سوی دوستان شما يعنی آقای باهنر به رياست ديوان محاسبات انتخاب شد و پله‌های ترقی را تا معاون اولی رياست جمهوری پيمود .

پور محمدی در پاسخ گفت: رای من و شما در انتخابات ۸۸ ايشان را به معاون اولی رئيس جمهور رساند. آقای رحيمی برای رياست ديوان محاسبات بر اساس گزارشی که به صحن علنی مجلس در خصوص سوابق ايشان ارايه شد انتخاب شد و پس از آنکه عملکرد متفاوتی داشت ديگر به اين سمت انتخاب نشد.

وی ادامه داد: اگر مجلس آن زمان در انتخاب خود اشتباه کرد امروز نيز دولت در انتخاب خود اشتباه کرده است. پرونده ايشان بدون هيچ کم و کاست در سازمان بازرسی مورد بررسی قرار گرفته و به قوه قضائيه ارسال شده است. در مرحله بازپرسی هم تحقيق شده، مراحل بازرسی نهايی‌اش هم که در اختيار بنده و شعبه هم نيست، متوقف و به زمان ديگری موکول شده است، برای رعايت مصالحی که بنده هم قبول دارم.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور تاکيد کرد: آنچه که در اين پرونده به عهده ما بوده است درست و دقيق بررسی شده اما کشور بايد با اراده روشن اداره شود.

وی ادامه داد: بنده به عنوان يک کارگزار وظايف خود را خوب انجام دادم. ما در حال مديريت اين قضيه هستيم چون معتقديم کشور بايد با اراده‌ای روشن، هوشمند و هماهنگ اداره شود. اگر سرباز ولايت هستيم بايد تصميمات ايشان را اجرا کنيم تا امور به سامان برسد.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به دانشجويان گفت: از عملکرد بنده سوال کنيد نه از عملکرد دوستانم. من از عملکرد آنها دفاع نمی‌کنم.

پور محمدی در بخش ديگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کانديداتوری در انتخابات رياستن جمهوری سال ۹۲ گفت: تکليف حضور در انتخابات را خودم تشخيص می‌دهم نه کس ديگری. جز مقام معظم رهبری هيچ کسی نمی تواند به من امر و نهی کند که کانديد بشوم يا نه.

وی افزود: اگر شرايط کشور مهيا شود امکان کانديداتوری‌ام وجود دارد اما قرار نيست بدون فکر وارد ميدان شوم بر مبنای تفکر صالح و صادق و منطبق با واقعيت‌های جامعه تصميم می گيرم. سعی می کنم دقيق فکر کنم، خوب ارزيابی کنم و اگر تشخيص دادم که تکليفم است کانديد شوم، اگر به اين تشخيص برسم که تکليفم نيست هر کس که بگويد باز هم وارد نمی‌شوم.

دانشجويی پرسيد اينکه شما گفتيد مقام معظم رهبری به شما دستور داد که رياست سازمان بازرسی را قبول کنيد اما قبول نکرديد و اين مخالفت با ولايت پذيری است و همسفره ساکتين فتنه نيز بوده ايد، در مورد اين موضوعات توضيح دهيد.

پور محمدی گفت: هر ۳ بار از طرف مقام معظم رهبری به من نقل قول می شد و من نمی دانستم واقعا اظهارات ايشان است يا خواسته های آيت الله شاهرودی . اينکه اگر من نظرات و مشکلاتم را به صورت صادقانه خدمت رهبری عرض کنم و بگويم که مرا از اين سمت معاف کند آيا اين مخالف با ولايت پذيری است؟ من به نوع ديدگاه شما ترديد دارم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ديدار اخير خود با دانشجويان نقدهای کارشناسی حتی به خود سخنان مقام معظم رهبری را جايز دانستند و حالا شما درد دل من با رهبری را عدم ولايت پذيری می دانيد؟

پورمحمدی همچنين در مورد همسفره ای با ساکتين فتنه گفت: با اين حرف های شما تغييری در برگ برگ کارنامه من در طول ۳۰ سال انقلاب اسلامی بوجود نمی آيد. تاريخ شاهد است که ما چگونه شاهد در برابر دشمنان امام و رهبری ايستادگی کرديم.

وی تاکيد کرد: مبارزه با فتنه فقط به مصاحبه کردن نيست بلکه در پشت پرده بايد تلاش کرد تا تمام گروه ها را راضی نگه داشت و همه را بر سر يک سفره نشاند. چرا که حتی خود رهبری بعد فتنه فرمودند بايد برای جذب حداکثری تلاش کنيم.

وی با بيان اينکه با تفرق نيروها مجالی برای سوء استفاده دشمنان بوجود می آيد، گفت: ما آدم های ترسويی نيستيم. ما مال کف خيابانيم اما مشکلات با مشت کردن و شعار دادن در تلويزيون حل نمی شود بلکه نياز به تدبير دارد.

پورمحمدی با بيان اينکه من از اين دغدغه و گلايه شما شکايت ندارم، گفت: اگر اطلاعات و داده های شما هم با من يکی شود خروجی من و شما يکسان خواهد بود و ما نيز بعد از فتنه ۸۸ عمده تلاشمان اين بود که آتش فتنه را بخوابانيم. چرا که اگر فتنه ادامه پيدا می کرد ممکن بود نظام آسيب ببيند.

پور محمدی در پاسخ به سوال يکی از دانشجويان که وی را همراه با ساکتين فتنه خواند گفت: تلاش‌های زيادی برای خاموش کردن فتنه وجود داشت. من به اقتضای مسئوليتم تلاش کردم تا فتنه را مديريت کنم.

وی ادامه داد: بنده موضع گيری کردم و سعی کردم منويات و آرمان‌های رهبری با جديت دنبال شود.

پورمحمدی تصريح کرد: قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری بنده نامه ای علنی و سرگشاده برای مهندس موسوی نوشتم و در آن نامه تاکيد کردم که راه شما خطرناک است و بحران ايجاد می‌کند و شما مسئول بحران هستيد.

رئيس سازمان بازرسی با بيان اينکه معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در دولت موسوی بوده است، گفت: بعد از آنکه برخی آتش سوزی‌ها از سوی فتنه گران در خيابان اتفاق افتاد از دفترم با مهندس موسوی تماس گرفتم و تاکيد کردم که کار ايشان کشور را به بحران می‌کشاند.

وی ادامه داد: پس از آن نيز در جلسه‌ دستگاه‌های بازرسی کشور در خصوص فتنه سخنرانی کردم، اولين مصاحبه سازمان صدا و سيما بعد از عاشورای ۸۸ نيز برای بنده بود که آن روند را پروژه کشته سازی و فاجعه ناميدم و برای عده‌ای که فکر می‌کردم که هنوز به خط امام پايبند هستند پيغام دادم که سکوت نکنند.

پورمحمدی ادامه داد: ما ناگفته‌های فراوانی داريم، دوست داريم شرايط کشور به جايی برسد که بتوانيم ناگفته‌ها را بگوييم، ما چوب ناامنی‌ها و ضدانقلاب را خورديم و ديگر نمی‌خواهيم اين حوادث تکرار شود اجازه دهيد ما با تدبير و تجربه خود کشور را اداره کنيم.

وی همچنين در پاسخ به اين سوال که چرا در مورد جريان انحراف سکوت کرده ايد، گفت: من مسئول گرايش های فکری هيچ کس حتی دولت نيستم در يک جلسه خصوصی به عنوان يک کارشناس اظهار نظر می کنم اما نمی توانم در مسئوليت حقوقی که دارم در اين زمينه پاسخگو باشم.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور با تاکيد بر اينکه هرجا انحراف بوجود می آيد لغزش های عملی فراوان و سوءاستفاده مالی و فساد هم هست، گفت: اتفاقا خيلی از پرونده ها مربوط به اين آدم ها است اما ما به گرايش فکری آنان کاری نداريم چرا که وظيفه ما نيست و مرز ما قانون است.

دانشجويی پرسيد اينکه شما گفتيد مقام معظم رهبری به شما دستور داد که رياست سازمان بازرسی را قبول کنيد اما قبول نکرديد و اين مخالفت با ولايت پذيری است و همسفره ساکتين فتنه نيز بوده ايد، در مورد اين موضوعات توضيح دهيد.

پور محمدی گفت: هر ۳ بار از طرف مقام معظم رهبری به من نقل قول می شد و من نمی دانستم واقعا اظهارات ايشان است يا خواسته های آيت الله شاهرودی . اينکه اگر من نظرات و مشکلاتم را به صورت صادقانه خدمت رهبری عرض کنم و بگويم که مرا از اين سمت معاف کند آيا اين مخالف با ولايت پذيری است؟ من به نوع ديدگاه شما ترديد دارم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ديدار اخير خود با دانشجويان نقدهای کارشناسی حتی به خود سخنان مقام معظم رهبری را جايز دانستند و حالا شما درد دل من با رهبری را عدم ولايت پذيری می دانيد؟

پورمحمدی همچنين در مورد همسفره ای با ساکتين فتنه گفت: با اين حرف های شما تغييری در برگ برگ کارنامه من در طول ۳۰ سال انقلاب اسلامی بوجود نمی آيد. تاريخ شاهد است که ما چگونه شاهد در برابر دشمنان امام و رهبری ايستادگی کرديم.

وی تاکيد کرد: مبارزه با فتنه فقط به مصاحبه کردن نيست بلکه در پشت پرده بايد تلاش کرد تا تمام گروه ها را راضی نگه داشت و همه را بر سر يک سفره نشاند. چرا که حتی خود رهبری بعد فتنه فرمودند بايد برای جذب حداکثری تلاش کنيم.

وی با بيان اينکه با تفرق نيروها مجالی برای سوء استفاده دشمنان بوجود می آيد، گفت: ما آدم های ترسويی نيستيم. ما مال کف خيابانيم اما مشکلات با مشت کردن و شعار دادن در تلويزيون حل نمی شود بلکه نياز به تدبير دارد.

پورمحمدی با بيان اينکه من از اين دغدغه و گلايه شما شکايت ندارم، گفت: اگر اطلاعات و داده های شما هم با من يکی شود خروجی من و شما يکسان خواهد بود و ما نيز بعد از فتنه ۸۸ عمده تلاشمان اين بود که آتش فتنه را بخوابانيم. چرا که اگر فتنه ادامه پيدا می کرد ممکن بود نظام آسيب ببيند.

پور محمدی در پاسخ به سوال يکی از دانشجويان که وی را همراه با ساکتين فتنه خواند گفت: تلاش‌های زيادی برای خاموش کردن فتنه وجود داشت. من به اقتضای مسئوليتم تلاش کردم تا فتنه را مديريت کنم.

وی ادامه داد: بنده موضع گيری کردم و سعی کردم منويات و آرمان‌های رهبری با جديت دنبال شود.

پورمحمدی تصريح کرد: قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری بنده نامه ای علنی و سرگشاده برای مهندس موسوی نوشتم و در آن نامه تاکيد کردم که راه شما خطرناک است و بحران ايجاد می‌کند و شما مسئول بحران هستيد.

رئيس سازمان بازرسی با بيان اينکه معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در دولت موسوی بوده است، گفت: بعد از آنکه برخی آتش سوزی‌ها از سوی فتنه گران در خيابان اتفاق افتاد از دفترم با مهندس موسوی تماس گرفتم و تاکيد کردم که کار ايشان کشور را به بحران می‌کشاند.

وی ادامه داد: پس از آن نيز در جلسه‌ دستگاه‌های بازرسی کشور در خصوص فتنه سخنرانی کردم، اولين مصاحبه سازمان صدا و سيما بعد از عاشورای ۸۸ نيز برای بنده بود که آن روند را پروژه کشته سازی و فاجعه ناميدم و برای عده‌ای که فکر می‌کردم که هنوز به خط امام پايبند هستند پيغام دادم که سکوت نکنند.

پورمحمدی ادامه داد: ما ناگفته‌های فراوانی داريم، دوست داريم شرايط کشور به جايی برسد که بتوانيم ناگفته‌ها را بگوييم، ما چوب ناامنی‌ها و ضدانقلاب را خورديم و ديگر نمی‌خواهيم اين حوادث تکرار شود اجازه دهيد ما با تدبير و تجربه خود کشور را اداره کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016