سه شنبه 14 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی دريايی: ارتش ايران تا ۱۲ مايلی سواحل آمريکا خواهد رفت

خبرآنلاين ـ نظامی - فرمانده نيروی دريايی ارتش تاکيد کرد: توانايی ايجاد امنيت در منطقه را داريم.

به گزارش خبرآنلاين دريادار حبيب‌الله سياری در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به نقش ايمان و اعتقاد نيروهای نظامی در پيروزی‌ها يادآور شد: در جريان دفاع مقدس نيز شاهد برتری تجهيزات نظامی طرف مقابل بوديم ولی با تکيه بر اعتقادات خودمان و توانايی‌هايمان پيروز شديم.
وی خاطرنشان کرد: حضور ناوهای آمريکايی در آبهای خليج‌فارس و دريای عمان بر اساس حقوق بين‌الملل است اما ما به هيج عنوان به آنها اجازه نمی‌دهيم به آبهای سرزمينی ما وارد شوند و آمريکايی‌ها را تهديد کرديم که طی چند سال آينده به فاصله ۱۲ مايلی سواحل‌ آنها خواهيم آمد.
اهم صحبت‌های فرمانده نيروی دريايی ارتش را در ادامه به نقل از ايسنا بخوانيد؛



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- ما تمام فعاليت‌های ناوهای آمريکايی در منطقه را کنترل می‌کنيم و اشراف اطلاعاتی داريم، ما اکنون در راستای پيشرفت تجهيزات نظامی خود تلاش می‌کنيم و بارها گفته‌ايم که ما توانايی ايجاد امنيت در منطقه را داريم و برای امنيت منطقه نيازی به حضور ديگران از آن طرف دنيا در اين منطقه نيست.
- بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبری، ايران اهل تجاوز نيست اما اهل حضور در آبهای آزاد است، در مورد وجود دزدان دريايی در آب‌های آزاد هم سومالی دارای حکومت مرکزی نيست و حکومت‌های غربی تلاش می‌کنند با ايجاد ناامنی در اين منطقه، حضور خود را توجيه کنند. مثلا اين پرسش وجود دارد که دزدان دريايی با فقر و درماندگی که در کشور سومالی وجود دارد چگونه به جديدترين سلاح‌ها و تجهيزات مجهز می‌شوند. به نظر می‌رسد کشورهای غربی اين سلاح‌ها را به دزدان دريايی می‌دهند و شرکت‌های بيمه‌ای که متعلق به آمريکا و انگليس هستند حق بيمه خود را در مورد کشتی‌هايی که در اين منطقه تردد می‌کنند چند برابر کردند و در واقع آنها از اين ناامنی که در اين منطقه ايجاد کرده‌اند سود می‌برند.

- نيروی دريايی ما بايد تجهيزات داشته باشد و ما به خاطر تحريم‌ها نمی‌توانيم اين تجهيزات را بخريم به همين بابت خود بايد آن را بسازيم و تاکنون در اين راستا حرکت کرده‌ايم. ساخت ناوشکن جماران برای ما ۵۰ ميليارد تومان هزينه داشت اما کشورهای غربی يک ناوشکن اينچنينی را به کشورهای عربی به پنج برابر قيمت فروخته‌اند.
- بر اساس حساب‌هايی که انجام داده‌اند به ما گفته‌اند که سهم ما از دريای خزر ۲۰ درصد است و ما نيز در اين ۲۰ درصد حضور داريم و از آن حفاظت می‌کنيم، اين منطقه منابع نفتی فراوانی دارد و سکوی حفاری اميرکبير در اين منطقه مستقر است و در عمق ۷۵۰ متری استخراج منابع نفتی انجام می‌شود.

امير دريادار حبيب الله سياری همچنين روز گذشته در گفتگو با ايرنا با بيان اينکه منطقه ماموريت نيروی دريايی ارتش، تا قبل از انقلاب فقط آب های ساحلی بود گفت: در دوران دفاع مقدس جرات يافتيم در عرصه درياها و از جمله خليج فارس، تنگه هرمز و دريای عمان حضور يابيم. در اين دوران توانستيم از حق و حقوق و منافع ملت و کشور و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ايران و اقتصادمان محافظت کنيم.
سياری با بيان اينکه نيروی دريايی ارتش برای دفاع از منافع کشورمان در هر نقطه ای از آب های آزاد و بين المللی حضور خواهد يافت، افزود: امروز منطقه حضور نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران از منطقه خليج فارس به شمال اقيانوس هند، خليج عدن و باب المندب گسترش يافته و هم اينک نيز بيست و دومين ناوگروه ارتش در منطقه است.
وی اضافه کرد: نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران در اين مدت علاوه بر حفاظت از شناورهای تجاری و نفتکش ايرانی، توانسته است کشتی های کشورهای ديگر را نيز در آب های آزاد و بين المللی نجات دهد. دوازدهم فرودين ماه امسال تيم عمليات ويژه نيروی دريايی ارتش موفق شد در سه هزار کيلومتری چابهار کشتی حامل کالاهای ايران را که دزدان دريايی ربوده بودند، از دست آنها نجات دهد.تاکتيکی که نيروی دريايی ارتش در اين عمليات به کار گرفته بود، برای دنيا جالب بود و آنها را متعجب کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016