یکشنبه 19 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاریجانی بسته شدن سفارت کانادا در تهران را به دستاوردهای جنبش عدم‌تعهد در تهران نسبت داد

تهران- رییس مجلس شورای اسلامی، رفتار سبک سیاسی دولت کانادا که با ناشی گری در این مقطع انجام شد را نشان از دستپاچگی درمقابل دستاوردهای شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها دانست و گفت: آنها قصد دارند فضای سیاسی را به نفع خود تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در سخنانی افزود: موضع گیری برخی کشورهای اروپایی و خط و نشان کشی غیرمتعارف بیش از آن که اقتدار آنان را نشان دهد، حکایت از انفعال آنها دارد.

وی تصریح کرد: پاسخ این رفتارها را باید در ساماندهی اقتصادی ایران براساس فرمایش رهبرمعظم انقلاب اسلامی در اقتصاد مقاومتی جستجو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سناریوپردازی کشورهای زورگو برای ایجاد فشار اقتصادی به ایران طراحی شده است که عمل سیاسی داهیانه، تمرکز خدمتگزاری به مردم و بهبود وضع اقتصادی کشور این سناریو را خنثی می کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تورم و گرانی و ایجاد فضای مناسب اشتغال جز با ایجاد رونق تولید و حمایت از بخش تولید و پرهیز از حاشیه پردازی های سیاسی محقق نمی شود.

وزیر امور خارجه کانادا روز جمعه در اقدامی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور سفارت خود در تهران را تعطیل کرده است و به دیپلمات های ایرانی در کانادا پنج روز مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

**اجلاس تهران نشانگر اقتدار ایران در ایجاد ثبات در عرصه بین المللی است

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها که از پنجم تا دهم شهریورماه در تهران تشکیل شد، تصریح کرد: برگزاری موفقیت آمیز این اجلاس نشانگر اقتدار و مسوولیت شناسی ایران در ایجاد ثبات، امنیت و همگرایی در سطح بین المللی و منطقه ای است.

لاریجانی افزود: حضور بیش از 100 کشور در سطح عالی مسوولان سیاسی کشورهای مختلف پاسخ ˈنهˈ بزرگ به اقدامات ماجراجویانه چند کشور زورگو علیه ایران بود که سال ها است مکرر از زبان این چند کشور شنیده ایم جامعه بین المللی نسبت به فناوری صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران نگران است.

وی تصریح کرد: آیا برگزاری این اجلاس و بیانیه تهران که موضع قاطع آن حمایت از فناوری صلح آمیز هسته ای ایران بود جزو جامعه بین المللی محسوب نمی شود؟ آنها از چه اجماعی سخن می گویند.

نماینده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: آنها پس از اجلاس تهران قدری به خود آمدند و پرونده ایران را برجسته کردند و باز هم همان حرف های تکراری را زدند.

لاریجانی اظهارداشت: این اقدام در فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است مبنی براین که ساختار معیوب سازمان ملل تا جایی است که حتی نهادهای حرفه ای خود را به دلیل دخالت قدرت های بزرگ دچار آسیب کرده است و باید این تغییر ساختار مورد تجدید نظر قرار گیرد.

وی اظهارامیدواری کرد: جنبش غیرمتعهدها در مدت ریاست دوره ای ایران به همگرایی بهتری نایل شود و جایگاه مناسب را کسب کند و برای تحقق رفتار عادلانه اقدام کند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه اجلاس تهران که موجب افتخار ایرانیان شد، سپاسگزاری کرد.

لاریجانی از دولت نیز به دلیل برگزاری منظم شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها تشکر کرد.

**مسوولان اگر اشتباهی انجام شده صادقانه با مردم در میان بگذارند

وی در ادامه سخنان خود همچنین به مشکلات بخش تولید کشور اشاره کرد و گفت: در جلسات گذشته وزیران با مجلس مشخص شد تسهیلات بانکی کارا و مطلوب نیست و با وجود مشکلات در این حوزه برخی از ضوابط مصوب قانونی همچون بند ۲۹ قانون بودجه سال جاری که مربوط به بهبود شرایط بنگاه‌های اقتصادی است به درستی اجرا نشده است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان گندم کار و دامداران همچنان مشکلاتی دارند که باید برای سال جاری و سال آینده روال روشنی را مشخص کرد.

لاریجانی یادآور شد: در این شرایط اظهارات و اقدامات مسوولان باید متمرکز بر حل مشکلات اقتصادی و نه مشوش کردن فضای سیاسی کشور باشد که نتیجه این اقدامات تنها غبارآلود کردن فضای سیاسی است.

وی افزود: طرح وارونه مسایلی که در قانون اساسی تدبیر شده است کاری جز ایجاد گردبادهای سیاسی نمی کند که نتیجه آن نیز دور کردن اذهان عمومی از مسایل اساسی کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: امروز عمل مجاهدانه و انقلابی حل معضلات گرانی و بیکاری است و نه طرح مسایل غیرواقعی سیاسی که به درد دنیا و آخرت مردم نمی خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاریجانی تصریح کرد: مسوولان باید به درستی عمل کنند و اگر اشتباهی انجام شده صادقانه با مردم در میان بگذارند و مشکلات را به گردن دیگران نیندازند.

وی از کمیسیون های کشاورزی و صنایع و معادن مجلس خواست تا مشکلات صنعتگران و کشاورزان را بررسی و پیگیری کنند و گزارش نهایی را اعلام کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود سالروز رحلت مبارز نستوه و مجاهد عالیقدر آیت الله ˈسید محمود طالقانی ˈو شهادت آیت الله ˈمدنیˈ عالم ربانی و دومین شهید محراب را تسلیت گفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016