چهارشنبه 22 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه نمايندگان مجلس به احمدی نژاد برای عزل سرپرست دانشگاه خوزستان به دليل اهانت به اقوام ايرانی

خبرگزاری فارس: يک نماينده مجلس با اشاره به اهانت سرپرست دانشگاه خوزستان به اقوام ايرانی گفت: حدود ۳۰ نفر از نمايندگان روز گذشته نامه‌ای به رئيس‌جمهور نوشتند و خواستار عزل اين رئيس دانشگاه شدند.

الله‌يار ملک‌شاهی نماينده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس درباره اهانت اخير سرپرست دانشگاه خوزستان به اقوام کشورمان و لزوم برخورد با وی اظهار داشت: از يک رئيس دانشگاه که در يک مرکز فرهنگی فعاليت می‌کند انتظار می‌رود توجه بيشتری به مسائل قوميتی داشته باشد و باعث تفرقه و تحريک اقوام ايرانی نشود.

ملک‌شاهی با بيان اينکه متأسفانه اين رئيس دانشگاه بدون توجه به اين مسائل و شأنيت خود به يکی از اقوام کشورمان توهين کرده است، خاطرنشان کرد: ما اين موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح کرديم و در اين زمينه به وزير علوم تذکر داديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نماينده مجلس تصريح کرد: حدود ۳۰نفر از نمايندگان نيز روز گذشته نامه‌ای به رئيس جمهور نوشتند و از وی خواستند تا روز يکشنبه با اين رئيس دانشگاه برخورد جدی صورت گرفته و وی را عزل کنند.

***

کوليوند، نماينده کرج: سرپرست دانشگاه خوزستان به دليل اهانت به اقوام ايرانی برکنار شود

خبرگزاری فارس: نماينده مردم کرج در مجلس با اشاره به اهانت اخير سرپرست دانشگاه کشاورزی خوزستان به اقوام ايرانی، گفت: اگر وی با هدف خاصی اين کار را انجام داده بايد برکنار شود تا بداند همه اقوام ايرانی حرمت دارند.

محمدجواد کوليوند نماينده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس درباره اهانت اخير سرپرست دانشگاه کشاورزی خوزستان به اقوام ايرانی و تذکر نمايندگان به وزير علوم اظهار داشت: ما قبل از اينکه متعلق به هر قومی باشيم، يک انسان هستيم و بايد حرمت يکديگر را نگه داريم چرا که طبق احاديث، حرمت انسان‌ها از کعبه نيز بالاتر است.

کوليوند با بيان اينکه ايران از اقوام مختلفی تشکيل شده که همه آنها خدمات بسياری در طول تاريخ به کشورمان داشته‌اند، گفت: فردی که به خود اجازه می‌دهد به اقوام ايرانی توهين کند، اگر واقعاً با هدف خاصی اين کار را انجام داده بايد با او برخورد جدی صورت گيرد و حتی برکنار شود تا بداند بايد حرمت اقوام ايرانی را نگه دارد.

اين نماينده مجلس يادآور شد: مگر خود اين رئيس دانشگاه کجايی است که به خود اجازه می‌دهد به ساير اقوام توهين کند؟ آيا او هم دوست دارد که به قوميتش توهين شود؟ از اين رو اگر اين سخنان وی با غرض‌ورزی بوده بايد برکنار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016