جمعه 24 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: تاریخ به نفع اسلام درحال تغییر است

تهران- خطیب نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر (ص) گفت: این اقدامات موهن نتیجه عکس خواهد داشت چرا که امروز تاریخ به نفع اسلام و به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در حال تغییر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره فیلم توهین آمیز به مقدسات اسلام و ساحت پیامبر اکرم (ص) گفت: این فیلم از سوی آمریکایی ها و با حمایت مالی صهیونیست ها ساخته شده است و بی سابقه ترین و بی شرمانه ترین اهانت به اسلام محسوب می شود.

وی با بیان اینکه عوامل پشت پرده ساخت این فیلم موهن، ایجاد مانع در برابر گسترش موج اسلام گرایی و انتشار حقایق اسلام در جهان را دنبال می کنند، گفت: آنها باید بدانند که امروز بیش از یک میلیارد امت مسلمان در نقاط مختلف جهان حاضرند جانشان را در راه دفاع از مقدسان اسلام فدا کنند و توطئه های دشمنان نمی تواند مانع از پیشروی مرزهای اسلام شود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به بدخواهان و دشمنان اسلام در سراسر جهان گفت: بخواهید یا نخواهید دنیا در حال تحول است و تاریخ دیروز که تاریخ ظلم و زود و قدرت و بی خبر نگاه داشتن ملت ها بود، درحال تغییر است چرا که ملت ها امروز به خوبی نسبت به جاذبه های اسلام از جمله ظلم ستیزی، منطق، عدالت و آزادی آگاه شده اند.

آیت الله ˈاحمد جنتیˈ هم چنین در خطبه های اول نمازجمعه این هفته تهران با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: این امام بیش از تمامی امامان موفق شد که شعائر و احکام اسلام را منتشر کند و چهار هزار نفر به عنوان شاگرد تربیت کرد.

وی تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) توانست در زمان خود حوزه های علمیه در شهرهایی مانند کوفه و بصره را تشکیل دهد.

جنتی با نقل احادیثی از امام جعفر صادق (ع) درباره غیبت ، تحقیر اشخاص و برآوردن حاجات گفت: غیبت از بزرگترین گناهان است و باعث ریزش اعمال خیر می شود و برآوردن حاجات یک مسلمان از 20 سفر حج بهتر و ثوابش بیشتر است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امام صادق (ع) بالاترین تلاش را برای گسترش اسلام و مذهب شیعه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصریح کرد: زمان امام صادق فرصتی بود که بعد از واقعه عاشورا این امام احکام شیعه را گسترش دهد.

آیت الله جنتی با یادآوری این موضوع که خلفای عباسی در پی مصادره واقعه عاشورا به نام خود بودند، گفت: امام صادق(ع) برای دفاع از مظلومیت فرزندان حضرت علی (ع) تلاش بسیاری کردند.

وی با اشاره به اسناد تاریخی درباره امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: ایشان با تمامی محدودیت ها توانستند، احکام ناب اسلامی را گسترش دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016