شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا تابش: اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات رياست جمهوری منتظر چراغ سبز هستند


• انتظار داريم حاکميت اسبابی را فراهم کند و چراغ سبز نشان دهد تا زمينه حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوری يازدهم فراهم شود اما هنوز اين زمينه در کشور محيا و آماده نشده است

ايلنا ـ عضو کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح طلبان برای اينکه بتوانند در عرصه انتخابات رياست جمهوری دوره يازدهم حضور داشته باشند نيازمند اين هستند که از سوی حاکميت چراغ سبزی به آنان نشان داده شود اما تاکنون اين امر تحقق پيدا نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در رابطه با برخی از مباحث مطرح شد توسط احمدی نژاد در روزهای اخير گفت: به دليل اينکه من کار اجرايی انجام داده‌ام يک بخشی از اين صحبت‌ها واقعيت‌هايی است که موجود بوده اما از اين دولت توقع می‌رود که چنين حرف‌هايی را بيان نکند چراکه رئيس جمهور در اوايلی که رياست دولت را برعهده گرفته بود گفت، همه موانع برداشته شده است و قوه مجريه با قدرت به کارخود ادامه می‌دهد و اين صحبت‌های اخير رئيس جمهور در شبکه ملی بهانه جويی بيش نيست.
عضو کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دولت بايد پاسخگو باشد و اين‌ مواردی که احمدی نژاد به آن ها اشاره کرد واقعيت‌هايی است که در دوره‌های قبلی رياست جمهوری بوده ولی از سوی رئيس جمهور کتمان شده است.
وی گفت: درست آن است که دولت در هر زمينه‌ای که از اول روال کاری خود را انتخاب کرده تا آخر نيز به پيش برد و به تناقض گويی روی نياورد چرا که اين موارد واقعيت‌هايی است که در دوره خاتمی نيز وجود داشته است ولی رئيس جمهور پس از روی کار آمدن همه آن‌ها را کتمان کرده بود.
نماينده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی بيان کرد: يکی از دلايل حمايت اصولگرايان از احمدی‌نژاد در رياست جمهوری اين بود که موتور اصلاح طلبان را پايين بياورد و آن‌ها را در جامعه حذف کند و اين امر اکنون با روی کار آمدن احمدی‌نژاد اتفاق افتاده و نمی‌توان آن را کتمان کرد.
تابش همچنين در رابطه با حضور اصلاح طلبان به صحنه انتخابات نيز گفت: اصلاح طلبان منتظر چراغ سبز حاکميت برای حضور در انتخابات رياست جمهوری هستند.
وی با بيان اين مطلب که دلبستگی اصلاح طلبان از اصولگرايان به نظام و ملت کمتر نيست گفت: نقش اصلاح طلبان در فرايند شکل گيری انقلاب و دفاع مقدس و سازندگی و قوام و دوام بخشيدن به نظام و کشور نسبت به اصولگرايان کمتر نبوده و امروزه کسی نمی‌تواند ادعا کند که اصلاح طلبان از اصولگرايان نقش کمتری در اين زمينه داشته و دارند.
وی افزود: متاسفانه بخشی از اصولگرايان تماميت خواه به خود اجازه می‌دهند که از جانب حاکميت حرف بزنند و اين موضوع را ما بايد در کشور و نظام چاره جويی کنيم.
تابش درادامه تصريح کرد: ما انتظار داريم حاکميت اسبابی را فراهم کند وچراغ سبز نشان دهد تا زمينه حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوری يازدهم نيز فراهم شود اما هنوز اين زمينه در کشور مهيا و آماده نشده است.
عضو کميسيون اقتصادی مجلس در ادامه به صحبت‌ها وحمايت‌های مهدوی کنی از اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: صحبت‌ها و حمايت‌های رئيس مجلس خبرگان رهبری بسيار اميدبخش بوده ولی فکر نمی‌کنم بتواند اثر مثبتی داشته باشد و اميدوارم که حرفی که ايشان از تعلقات خاطرشان برخواسته در جامعه نيز تحقق پيدا کند.
وی افزود: امروز در کشور مجموعه‌ای تصميم گيری می‌کنند که نام و نشانی ندارند و هيچ گروه و فردی نيز در اين زمينه پاسخگو نيستند و همه ضعف‌ها و سوء تدبير‌ها به پای نظام نوشته می‌شود که اين درست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016