شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش رسمی بانک مرکزی: رشد اقتصادی ۴/۳ درصد‏، نرخ بيکاری ۴/۱۱ درصد

بانک مرکزی ايران گزارش وضعيت شاخص‌های اقتصادی کشور در سه ماهه دوم سال ۹۰ را منتشر کرد. نرخ بيکاری در سه ماهه دوم سال ۹۰ به ميزان ۴/۱۱ درصد گزارش شده که اين رقم در جامعه شهری ۵/۱۲ درصد و در جامعه روستايی۶/۷ درصد اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايلنا ـ بانک مرکزی گزارش وضعيت شاخص‌های اقتصادی کشور در سه ماهه دوم سال ۹۰ را منتشر کرد.
به گزارش ايلنا، در اين گزارش که در سايت بانک مرکزی منتشر شده است‏، نرخ رشد اقتصادی کشور (توليد ناخالص داخلی کشور) با احتساب نفت۴/۳ درصد و بدون نفت ۱/۴ درصد گزارش شده است. نرخ رشد نقدينگی در مدت ياد شده ۹/۷ درصد، شبه پول۹/۱۰ درصد و سپرده‌های بخش غير دولتی ۴/۹ درصد گزارش شده است.
براساس اين گزارش، نرخ بيکاری در سه ماهه دوم سال ۹۰ به ميزان ۴/۱۱ درصد گزارش شده که اين رقم در جامعه شهری ۵/۱۲ درصد و در جامعه روستايی۶/۷ درصد اعلام شده است. جمعيت فعال سه ماهه دوم سال ۹۰۴/۲۳ ميليون نفر اعلام شده است. بانک مرکزی همچنين گزارش داده که نرخ بيکاری در جوانان ۱۵ تا۲۹ سال ۵/۲۲ درصد ودر جوانان ۱۵ تا ۲۴ ۷/۲۴ درصد بوده است.
در بخش خارجی اين گزارش‏تراز حساب جاری کشور۳۱ ميليون ۸۱۵ هزار دلار در سه ماهه دوم سال گذشته به ثبت رسيده که در همين مدت ميزان واردان کالا ۳۹ ميليون و۲۹ هزار دلار و ميزان صادرات ۷۵ ميليون و ۴۳۹ هزار دلار بوده است.
اين گزارش می‌افزايد؛ ميزان بدهی خارجی دولت در مدت ياد شده به ميزان۲۰ ميليون ۸۹۶ هزار دلار به ثبت رسيده است.
براساس گزارش بانک مرکزی توليد ناخالص داخلی به قيمت پايه ۱۶۸ هزار و ۵۴ ميليارد تومان اعلام شده که ۳۷ هزار و ۴۹۰ ميليارد تومان اين رقم تشکيل سرمايه ثابت ناخالص عنوان شده است. در بخش بخش نفت‏، رشد اعلام شده از ۱۸. ۱ درصد در سه ماه اول به منفی ۴. ۷ درصد کاهش يافته است. همچنين در بخش کشاورزی رشد اين بخش از ۲. ۸ درصد در فصل بهار به ۵. ۲ درصد در فصل تابستان افزايش داشته است.
همچنين رشد بخش صنايع و معادن ۲. ۵ درصد در سه ماهه دوم گزارش شده است. در بخش ساختمان نيز برای سه ماهه اول سال جاری رشد ۲۴. ۸ درصدی سه ماهه اول به ۰. ۴ درصد در سه ماهه دوم سال تقليل يافته است.
در گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی که بانک مرکزی منتشر کرده‏، ميزان توليد نفت ۳ هزار۵۷۳ ميليون بشکه در روز و ميزان صادرات نيز۲ هزار و ۸۲ ميليون بشکه اعلام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016