چهارشنبه 22 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيکاری ۱۴۰ کارگر فرو آلياژ خرم آباد

• اصل وجود پيمانکار در مشاغل دائمی جای سئوال دارد و کارفرما می‌بايست به صورت مستقيم با کارگران قرارداد امضا می‌کرد

ايلنا ـ دبير خانه کارگر خرم آباد از بيکاری ۱۴۰ کارگر کارخانه «فرو آلياژ» در پی اتمام قرارداد پيمانکار تامين نيروی انسانی اين واحد توليدی خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيمان نادرنيا در تشريح اين خبر به ايلنا گفت: با اتمام قرارداد پيمانکار کارخانه فرو آلياژ ۱۴۰ کارگر با سوابق کاری يک ماه تا چهار سال بيکار شده‌اند و اين در حالی است که شغل اين کارگران جنبه دائمی دارد و اصل وجود پيمانکار در مشاغل دائمی جای سئوال دارد و کارفرما می‌بايست به صورت مستقيم با کارگران قرارداد امضا می‌کرد.

اين فعال کارگری در ادامه افزود: نفس وجود پيمانکار به عنوان دلال نيروی انسانی در مشاغلی که جنبه مستمر دارند به نوعی فرار از مسئوليت‌های قانونی کارفرما در قبال کارگران است.

نادرنيا خواستار بازگشت به کار اين کارگران و انعقاد قرارداد مستقيم از سوی کارفرمای واقعی اين کارخانه شد و اضافه کرد: عدم نظارت دولت بر نحوه استخدام نيروی کار واحد‌های توليدی و واگذاری بخشی از وظيفه جذب کارگران کارخانجات بزرگ به پيمانکاران تبعات جبران ناپذيری را برای نيروی کار به همراه داشته است، از جمله بيکاری کارگران متخصصی که چهارسال تجربه اندوخته‌اند و اکنون بايد کار ديگری را آغاز کنند.

گفتنی است کارخانه فرو آلياژ ازنا، توليد کننده فروسيليسيم وميکروسيليکا (به عنوان يکی از اصليترين مواد اوليه صنايع فولاد و چدن) در سال ۱۳۶۵ تاسيس شد و در بهمن ماه ۱۳۷۲ رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016