یکشنبه 26 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم پنج سال حبس تعزيری در تبعيد کوهيار گودرزی در دادگاه تجديد نظر تاييد شد


کميته گزارشگران حقوق بشر - حکم محکوميت کوهيار گودرزی، فعال حقوق بشر و عضو کميته گزارشگران حقوق بشر به ۵ سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان شهرستان زابل، در دادگاه تجديد نظر تاييد شد.

دکتر عليزاده طباطبايی در گفتگو با کميته گزارشگران حقوق بشر، ضمن تاييد اين خبر، درخصوص آخرين وضعيت پرونده کوهيار گودرزی اعلام کرد، حکم دادگاه بدوی عينا تاييد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عليزاده طباطبايی در خصوص پيگيری‌های حقوقی پرونده اين عضو کميته گزارشگران حقوق بشر گفت: «قاضی پرونده، آقای‌ پورعرب، گفت که پرونده را دقيق بررسی کرده‌ و حکم برائت می‌دهد. بعد از ماه رمضان که برای پيگيری مجدد مراجعه کردم متوجه شدم که حکم تاييد شده و قاضی پرونده گفت نظر من تبرئه بود که نپذيرفتند. دو قاضی ديگر به پرونده رسيدگی کردند و در ‌‌نهايت نظر وزارت بر اين بود که حکم بايد تاييد شود و با اعتراض من نيز موافقت نشد. وزارت اطلاعات روی اين پرونده حساسيت زيادی نشان داده است.»

وکيل کوهيار گودرزی در خصوص اقدامات حقوقی بعدی اظهار داشت: «راه ديگری که وجود دارد، اين است که درخواست اعاده دادرسی کنيم. اما اميد کمی هست که به نتيجه‌ای برسيم.» او با اعلام اين‌که حکم صادر شده در دادگاه برای کوهيار گودرزی عادلانه نيست، گفت: «من تمام تلاش خودم را کردم، ولی متاسفانه وزارت خيلی روی اين پرونده حساسيت نشان داده است.»

کوهيار گودرزی، وبلاگ نويس، فعال مدنی و عضو کميته گزارشگران حقوق بشر، روز ۹ مردادماه در تهران بازداشت شد و بيش از پنجاه روز در سلول انفرادی به سر برد. او تا لحظه آزادی از حق ملاقات با خانواده و نيز طی سه ماه اول حبس خود از تماس تلفنی محروم بود. کوهيار گودرزی، سرانجام پس از هشت ماه حبس در بند ۲۰۹ زندان اوين، به طور موقت و با توديع وثيقه يک‌صد ميليون تومانی از زندان آزاد شد.

در سال ۸۹ باشگاه ملی مطبوعات، جايزه ساليانه «آزادی مطبوعات» آن موسسه را، به کوهيار گودرزی، وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشری، که در آن زمان در زندان به سر می برد اعطا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016