چهارشنبه 29 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: در سفر به نيويورک جهت برون‌رفت از مشکلات جهان راه‌حل‌‌هايی ارايه خواهيم داد

رييس جمهور در آستانه آخرين سفر خود به نيويورک در کسوت رييس جمهور ايران اعلام کرد که در اين سفر جهت برون‌رفت از مشکلات کنونی جهان راه‌حل‌هايی را ارائه خواهيم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، احمدی‌نژاد در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با برنامه سفرش به نيويورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در جريان سفر به نيويورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد چند کار ويژه در دستور کار است که البته در فرودگاه مهرآباد در هنگام ترک تهران جزييات بيشتر آن را اعلام می‌کنم.

وی با اشاره به سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت:‌در اين سخنرانی به بيان مواضع جمهوری اسلامی ايران در مورد مسائل جهانی و مشکلاتی که اکنون در عرصه جهانی شاهد آن هستيم می‌پردازم و راه‌حل‌های برون‌رفت از آن را ارائه خواهيم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که امسال سال آخر است که به عنوان رييس‌جمهور در اين مجمع شرکت می‌کنيم، افزود :‌ از حضور چندساله‌مان در اين مجمع جمع‌بندی خواهيم داشت و همانطور که گفتم برای برون‌رفت از مشکلات کنونی جهان راه‌حل‌هايی را ارائه خواهيم داد.

وی همچنين به انجام ملاقات‌های دو جانبه با مقامات شرکت کننده درمجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنين دبيرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت:‌ در اين ملاقات‌ها سياست‌های عمومی جمهوری اسلامی ايران را دنبال می‌کنيم و بر گسترش روابط دو جانبه با کشورها تاکيد خواهيم کرد.

وی همچنين اظهارداشت: ملاقات‌ها و نشست‌های خاصی را به عنوان رييس جنبش نم خواهيم داشت که اين ملاقات‌ها در زمينه ارتقاء و تغيير ساختارهای جنبش خواهد بود و راجع به برخی از معضلات در برخی از مناطق بحث و گفت‌وگو خواهيم کرد و اميدواريم که توافق اوليه برای ايجاد ساختارهای لازم برای جنبش عدم تعهد را داشته باشيم.

وی همچنين گفت‌وگو با رسانه‌ها ، ملاقات با ايرانيان خارج از کشور و همچنين ديدار و گفت‌وگويی با گروه‌های گوناگون آمريکا را از ديگر برنامه‌های اين سفر عنوان کرد و گفت:‌در اين ارتباط جلساتی به صورت بحث و گفت‌وگو برگزار می‌شود و به برخی از سوالات جواب داده می‌شود و بخشی نيز به صورت سخنرانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه مفصلی برای سفر تعيين شده است و اميدواريم که وظيفه‌ای که بر دوش‌مان است را به خوبی انجام دهيم.

رييس‌جمهور کشورمان همچنين با حمايت از تيم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: بايد حمايت‌های لازم از اين تيم صورت بگيرد، تا بتواند به رقابت‌های جام جهانی صعود کند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در ارتباط با فوتبال کشورمان و نگرانی‌هايی که در اين ارتباط وجود دارد گفت: درست است که نگرانی‌های وجود دارد، فوتبال در کشور ما طرفداران زيادی دارد، ورزشی استخوان‌دار و ريشه‌ای است ما بازيکنان خوبی داريم و اين روزها فوتبال ما در آستانه برگزاری مسابقات جهت شرکت در جام جهانی است. همه فدراسيون و مديران بايد کمک کنيم تا فضا در اين زمينه آرام باشد و تيم بتواند به خوبی در مسابقات شرکت کند.

وی افزود:‌البته مشکلاتی وجود دارد و اين مشکلات بايد به روش صحيح پيگيری شود، البته من نمی‌خواهم قضاوت کنم، اما نبايد يک مساله‌ای يا بهانه‌ای باعث شود که تيم فوتبال مورد هجوم سنگين قرار بگيرد ما بايد همه کمک کنيم که ورزشکاران ما با موفقيت از اين مرحله عبور کنند.

رييس جمهور با بيان اين‌که من از همه رسانه‌ها و مردم می‌خواهم که کمک کنند که تيم ملی از اين مرحله به خوبی عبور کند و مسائل فرعی اصل مساله را تحت حاشيه قرار ندهد، اظهار داشت: تيم فوتبال ما تيم خوبی است ، بازيکنان ما بازيکنان خوبی هستند و بايد بتوانند با قدرت به جام جهانی صعود کنند و اين نيازمند پشتيبانی همگانی است از آن طرف مديران مربوطه نيز بايد توجه کنند که همه مردم به فوتبال حساس هستند و برايشان اين موضوع مهم است. بازيکنان خوبی که در تيم نيز داريم بايد در ميدان همت ايرانی خود را به خوبی به نمايش بگذارند و نشان دهند که بازيکنان خوبی هستند و تاکتيک‌ها را به خوبی پياده کنند و از طرف ديگر به خاطر برخی از انتقادات و فضاسازی‌ها دلسرد نشوند ،‌همت کنند، اينجا عرصه‌ای نيست که بتوان بعدا جبران کرد و ما اين توان را داريم که جزء ۱۰ الی ۱۲ تيم اول دنيا قرار بگيريم، همانطور که واليبال ما اين گونه شد و جهانی شد.

و ی تصريح کرد: اين ظرفيت وجود دارد و بايد همت و اراده به کار برده شود تا ما از اين مسابقات به خوبی عبور کرده و در سطح بالاتری قرار بگيريم کسانی که در مورد برخی از مسائل نيز دغدغه دارند، اين مسائل را به بعد موکول کنند و همه از تيم حمايت کنيم.

احمدی‌نژاد همچنين در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر اخير يکی از مقامات سابق کشورمان در مورد ممکن نبودن ايجاد دو ميليون شغل با رشد اقتصادی فعلی گفت: به نظر شما من بايد در مورد هر اظهارنظری که در اين کشور می‌شود، پاسخگو باشم؟ ان‌شاءالله در نشست خبری به تمام اين شبهات پاسخ خواهم داد.

رييس‌جمهور همچنين بعد از گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگاران از نمايشگاه عکس شهدای اقليت‌های دينی کشور که در حياط دولت برگزار شده بود، بازديد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016