دوشنبه 3 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز به‌کار رسمی مرکز مبادلات ارزی، عرضه ارز ۲ درصد زيرقيمت بازار


• مرکز جديد مبادلات ارزی تا ساعاتی ديگر به صورت يکپارچه در سراسر کشور عملياتی می‌شود.


به گزارش خبرنگار مهر، مرکز مبادلات ارزی که از ديروز يکشنبه به صورت آزمايشی کار خود را آغاز کرد، از ساعاتی ديگر به صورت يکپارچه در سراسر کشور عملياتی خواهد شد.

با اجرای اين طرح، همه دارندگان و متقاضيان ارز با مراجعه به اين مرکز می توانند ارز خود را عرضه و متقاضيان نيز ارز خود را تأمين کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مبنای نرخ عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی ۲ درصد کمتر از ميانگين نرخ بازار غيررسمی است. رئيس کل بانک مرکزی گفته است: اگر تقاضا کمتر شود قطعاً روز و روزهای بعد ارز با نرخ کمتری عرضه خواهد شد.

محمود بهمنی با بيان اينکه ارزی که در اين مرکز عرضه می شود مربوط به دولت نيست ، افزوده است: در مرکز مبادلات ارزی ارز بانک مرکزی ، ارز حاصل از فروش محصولات پتروشيمی که متعلق به شرکت پتروشيمی است و ۱۴.۵ درصد ارز حاصل از فروش نفت و نيز دو تا ۱۰ درصد ارز مربوط به صندوق توسعه ملی عرضه می شود.

در اين مرکز در مرحله نخست برای اولويت های سه به بعد ارز اختصاص می يابد و تقاضاها بر اساس ارز موجود پاسخ داده می شود.

رئيس کل بانک مرکزی در عين حال گفته است: با ايجاد مرکز مبادلات ارزی زمينه ای فراهم شده است تا همه صادر کنندگان، شرکت های دولتی ، خانواده ها و اشخاص دارای ارز بتوانند ارزشان را در اين مرکز ارايه کنند و با قيمت مناسب در اختيار واردکنندگان قرار گيرد تا هم آنان ارز خود را با نرخ مناسب به فروش برسانند و هم نياز بازار تأمين شود.

در همين حال، محمدرضا فرزين رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملی اظهارداشته است: صندوق توسعه ملی امسال مجاز است ۲۰ درصد منابع ارزی خود را به ريال تبديل کند و آن را در اختيار متقاضيان ريالی بخش خصوصی قرار دهد. بر اين اساس، ۲۰ درصد منابع ارزی صندوق توسعه ملی از طريق بانک مرکزی در مرکز جديد مبادلات ارزی به فروش می رسد.

وی تصريح کرده است: منابع ريالی حاصل از فروش ارز نيز تماماً در اختيار بخش خصوصی، ‌تعاونی و عمومی غيردولتی قرار می گيرد. فرزين بر آمادگی صندوق توسعه ملی برای در اختيار قرار دادن توان اين صندوق به بانک مرکزی تأکيد کرده و افزوده است: با اين اقدام درصدد آن هستيم تا نياز متقاضيان واقعی ارز به نحو مطلوب تأمين شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016